FF Quiz deel 24 - Eindejaarsquiz

Morgenavond dinsdag 22 december is het tijd voor de FF Eindejaarsquiz! De laatste kans dit jaar om deel te nemen aan het klassement.

De quiz zal van 20:00 tot 22:00 uur open staan! Graag dit topic leeg laten tot morgenavond.

Doen jullie mee?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

@moderators willen jullie dit topic vastzetten?

2 likes

22 december alweer, bijna het einde van het jaar.
Tijd om terug te kijken op dit bewogen jaar met deze quiz. We beginnen met het nieuws van begin dit jaar.

  1. Terwijl iedereen een kater had van de oliebollen of de drank tijdens de jaarwisseling, verscheen het nieuws dat een vader en zoontje om het leven zijn gekomen. Er was vuurwerk gegooid in een flatportiek en zij konden niet ontsnappen. In welke Nederlandse plaats was dit?
  • Arnhem
  • Nijmegen
  • Deventer
  • Haarlem

0 stemmers

  1. Begin februari toen het land nog niet in de ban was van het Corona virus en we nog leuke dingen konden doen werd het land geteisterd door verschillende stormen, waaronder storm Dennis. Hoe heette de storm voor Dennis?
  • Cathy
  • Ciara
  • Carine
  • Celine

0 stemmers

  1. Op 15 februari overleed de eerste patiënt aan Covid-19 in Europa. In welk land was dit?
  • Frankrijk
  • ItaliĂ«
  • Duitsland
  • Engeland

0 stemmers

  1. Al snel werd ook de eerste Nederlandse patient positief getest op Covid-19, namelijk op 27 februari. Maar op welke dag kondigde de Nederlandse regering een “intelligente lockdown” af tegen de bestrijding van Covid-19? Waardoor alle horecagelegenheden, sportclubs, sekswerkers en sauna’s sloten?
  • 13 maart
  • 14 maart
  • 15 maart
  • 16 maart

0 stemmers

  1. En dit waren genoeg Covid-19 vragen. We gaan vooruit naar 25 mei. Op deze dag werd de wereld geschokt door het gruwelijke overlijden van de Afro-Amerikaanse George Floyd. In welke Amerikaanse stad gebeurde dit?
  • Memphis
  • New York
  • Minneapolis
  • Seattle

0 stemmers

  1. Dit jaar werden er meerdere verkiezingen gehouden. Waar het in Amerika nog spannend was, bleek dit in IJsland niet zo te zijn. Op 28 juni werden in IJsland nieuwe verkiezingen gehouden. JĂłhannesson werd herkozen en won van zijn tegenstander JĂłnsson. Met hoeveel procent van de stemmen won hij?
  • 89
  • 92
  • 95
  • 98

0 stemmers

  1. Helaas waren er ook dit jaar weer aanslagen en een gijzeling. Op 6 augustus hield een 34-jarige man urenlang een aantal mensen gegijzeld in een Franse havenstad. In welke stad was dit?
  • Étretat
  • Le Havre
  • Calais
  • Marseille

0 stemmers

  1. Fast forward naar november. En is het weer tijd voor een vraag over het weer. Het stormde niet, maar het was zelfs erg warm voor Nederlandse begrippen. Op 2 november werd in De Bilt de hoogste temperatuur ooit gemeten voor november. Hoe warm werd het die dag?
  • 18,9
  • 19,1
  • 19,7
  • 20,3

0 stemmers

  1. 2 november was niet alleen een warme dag, maar was ook de dag dat een Rotterdamse metro door een betonblok heen schoot. De metro kwam terecht op een kunstwerk, maar wat was dit voor kunstwerk?
  • Een orka
  • Een schildpad
  • Staart van een dolfijn
  • Staart van een walvis

0 stemmers

  1. Ook in november vonden de Amerikaanse verkiezingen plaats. Wanneer was het precies verkiezingsdag?
  • 2 november
  • 3 november
  • 4 november
  • 5 november

0 stemmers

Natuurlijk was er ook ander nieuws dit jaar en daar gaan we nu op verder.

  1. In november werd bekend gemaakt dat de video Baby Shark Dance de meest bekeken video op YouTube ooit was. Het liedje heeft Despacito verslagen van zijn nummer 1 positie. Het liedje start met het bekende Baby Shark doo doo doo doo doo doo, daarna gevolgd door Mommy Shark en Daddy Shark. Maar wie volgt er na Daddy?
  • Sister Shark
  • Brother Shark
  • Grandma Shark
  • Grandpa Shark

0 stemmers

  1. Op 4 februari gingen Marco en Leontien Borsato uit elkaar na jaren getrouwd te zijn geweest. Hoeveel jaar zijn zij bij elkaar geweest?
  • 20 jaar
  • 21 jaar
  • 22 jaar
  • 23 jaar

0 stemmers

  1. Emile Ratelband is op 29 juli van dit jaar weer vader geworden, ditmaal van dochter Betheke-Pleun. Maar zijn hoeveelste kind is dit eigenlijk?
  • Zesde
  • Zevende
  • Achtste
  • Negende

0 stemmers

  1. Nog even door over kinderen. Katy Perry en Orlando Bloom zijn dit jaar de ouders geworden van een dochter. Hoe heet zij?
  • Daisy Dove
  • Daisy Duck
  • Daisy Deer
  • Daisy Doe

0 stemmers

  1. Begin van het jaar kwam Eminem in het nieuws omdat hij rapte over een gebeurtenis in zijn nieuwe single: Unaccommodating. Dit schoot bij veel mensen in het verkeerde keelgat. Waarover ging dit?
  • Tweede wereldoorlog
  • De aanslagen in Manchester
  • De aanslagen op de Twin Towers
  • Het Coronavirus

0 stemmers

Bedankt voor het meedoen!
En voor iedereen alvast hele fijne feestdagen. :smile:

21 likes

Ik ga niet zeggen dat ik alles goed heb, maar toevallig heb ik gisteren voor mezelf een jaaroverzicht uitgeschreven van het nieuws van 2020 dus heel veel vragen dacht ik van oh dat heb ik echt precies gisteren zo gelezen! Leuke quiz :blush:

4 likes

Leuke quiz! Ik weet niet hoe ik het heb gedaan, wist een aantal dingetjes. Ben benieuwd :grin:

1 like

Wel irritant dat ik nu baby shark weer in m’n hoofd heb :+1:

11 likes

Leuk altijd zo’n oudejaarsquiz!

1 like

Heel leuk!

1 like

Leuk gedaanđź‘Ť

1 like

Same doodoodoodododo

1 like

Heel leuk gedaan!

1 like

Ik deeenk dat ik deze goed heb gemaakt…

1 like

Ik heb niks van dit jaar onthouden

10 likes

Ik wist letterlijk maar een handjevol antwoorden zeker :woman_shrugging:

1 like

Hierbij de antwoorden.
Bedankt voor het meedoen allemaal!

  1. Terwijl iedereen een kater had van de oliebollen of de drank tijdens de jaarwisseling, verscheen het nieuws dat een vader en zoontje om het leven zijn gekomen. Er was vuurwerk gegooid in een flatportiek en zij konden niet ontsnappen. In welke Nederlandse plaats was dit?
    Arnhem

  2. Begin februari toen het land nog niet in de ban was van het Corona virus en we nog leuke dingen konden doen werd het land geteisterd door verschillende stormen, waaronder storm Dennis. Hoe heette de storm voor Dennis?
    Ciara

  3. Op 15 februari overleed de eerste patiënt aan Covid-19 in Europa. In welk land was dit?
    Frankrijk

  4. Al snel werd ook de eerste Nederlandse patient positief getest op Covid-19, namelijk op 27 februari. Maar op welke dag kondigde de Nederlandse regering een “intelligente lockdown” af tegen de bestrijding van Covid-19? Waardoor alle horecagelegenheden, sportclubs, sekswerkers en sauna’s sloten?
    15 maart

  5. En dit waren genoeg Covid-19 vragen. We gaan vooruit naar 25 mei. Op deze dag werd de wereld geschokt door het gruwelijke overlijden van de Afro-Amerikaanse George Floyd. In welke Amerikaanse stad gebeurde dit?
    Minneapolis

  6. Op 28 juni werden in IJsland nieuwe verkiezingen gehouden. JĂłhannesson werd herkozen en won van zijn tegenstander JĂłnsson. Met hoeveel procent van de stemmen won hij?
    92

  7. Op 6 augustus hield een 34-jarige man urenlang een aantal mensen gegijzeld in een Franse havenstad. In welke stad was dit?
    Le Havre

  8. Fast forward naar november. November begon erg warm voor Nederlandse begrippen. Op 2 november werd in De Bilt de hoogste temperatuur ooit gemeten voor november. Hoe warm werd het die dag?
    19,1

  9. 2 november was niet alleen een warme dag, maar was ook de dag dat een Rotterdamse metro door een betonblok heen schoot. De metro kwam terecht op een kunstwerk, maar wat was dit voor kunstwerk?
    Staart van een walvis

  10. Ook in november vonden de Amerikaanse verkiezingen plaats. Wanneer was het precies verkiezingsdag?
    3 november

En het andere nieuws.

Excuses voor het in je hoofd hebben van Baby Shark :blush:

  1. In november werd bekend gemaakt dat de video Baby Shark Dance de meest bekeken video op YouTube ooit was. Het liedje heeft Despacito verslagen van zijn nummer 1 positie Het liedje start met het bekende Baby Shark doo doo doo doo doo doo, daarna gevolgd door Mommy Shark en Daddy Shark. Maar wie volgt er na Daddy?
    Grandma Shark

  2. Op 4 februari gingen Marco en Leontien Borsato uit elkaar na jaren getrouwd te zijn. Hoeveel jaar zijn zij bij elkaar geweest?
    21 jaar

  3. Emile Ratelband is op 29 juli van dit jaar vader geworden van dochter Betheke-Pleun. Zijn hoeveelste kind is dit?
    Achtste

  4. Nog even door over kinderen. Katy Perry en Orlando Bloom zijn de ouders geworden van een dochter. Hoe heet zij?
    Daisy Dove

  5. Begin van het jaar kwam Eminem in het nieuws omdat hij rapte over een gebeurtenis in zijn nieuwe single: Unaccommodating. Dit schoot bij veel mensen in het verkeerde keelgat. Waarover ging dit?
    De aanslagen in Manchester

1 like

fuuuuck nee op 6 min te laat :sob:

1 like

Ik dacht dat Marco & Leontien 23 jaar samen waren geweest? (ja vraag me niet waarom ik dit weet…)
“Marco en Leontine zijn al jaren hét showbizzkoppel van Nederland. Voor het stel was het zo’n 23 jaar geleden liefde op het tweede gezicht” zegt RTL boulevard ook zie ik, of is het vanaf het moment dat ze trouwden (in 98)?

6 goed… tss ik dacht minstens 10

1 like

Ook fijn dat m’n ouders ook al allebei de hele dag door babyshark zingen. M’n moeder begon net weer, zegt ze “argh ik wil dit helemaal niet”

1 like

Sorry :innocent: