Wat je even kwijt wil #45

Ik heb vandaag het woord ‘huidhonger’ gebruikt en het was vreselijk

22 likes

Er was vanavond een eindejaarsquiz toch? Kan het topic niet meer vinden. :thinking:

@anon95331300 @OhMyGosh

Recept witte chocolade taart

Benodigdheden:

Voor de bodem: 700 gram boter, 800 gram bloem, 300 gram suiker, 12 ei dooiers en een snuf zout

Voor de vulling: 1/2 liter slagroom en 200 gram witte chocolade

Bereidingswijze:

Meng 400 gram boter met de overige ingrediënten voor de bodem in een bak en kneed het stevig door tot het glad deeg is. Rol het deeg uit met een deegroller. Plaats de plak deeg op bakpapier op een bakplaat en bak het 20 minuten in een voorverwarmde oven op 180 graden. Laat het deeg vervolgens helemaal afkoelen.

Maal vervolgens het afgekoelde deeg in de blender tot het poeder is. Kneed het poeder in een bak met de overgebleven boter opnieuw tot deeg. Bekleed met het deeg de bodem van een ingevette of met bakpapier beklede bakvorm van 22 cm. Bak de bodem blind af; 20 minuten op 150 graden. Laat de bodem vervolgens 24 uur koel onder druk rusten. (het beste kan je de vulling voor het blind afbakken erin laten of er bijvoorbeeld een pan op zetten)

Tip: als je niet veel tijd hebt om de bodem helemaal zelf te maken kan je ook bijv. 1 pak bastogne koeken gebruiken. Maal dan de bastognekoeken in de blender tot poeder en vermeng het met 60 gram boter. Je hoeft het dan niet af te bakken.

Smelt voor de vulling de witte chocolade au bain marie. Klop vervolgens de slagroom op, maar niet te stijf en meng de gesmolten chocolade door de slagroom. Vul de bakvorm (zonder de blindvulling) met het mengsel en zet het tenminste 8 uur in de koelkast.

Je kunt de witte chocoladetaart serveren met bijvoorbeeld jam of verse vruchten. De taart is het beste te combineren met sterke koffie of pittige espresso.

Ik heb ondertussen op internet een beter - denk ik :grimacing:- recept gevonden: https://marshasbakingaddiction.com/white-chocolate-torte/
Door de Griekse yoghurt is de smaak van dit recept meer in balans lijkt me, en denk dat deze taart ook een mooiere structuur heeft door de gelatine, maar ga ik beide recepten uittesten. Ben benieuwd. In het café vond ik het eerste recept in ieder geval super lekker en ik ben best kieskeurig met eten.

6 likes

Hij staat helemaal bovenaan de homepage vastgepind

Had je het product net aangekocht? Ik 2 meubels 4 maanden geleden… afgelopen week weer vertraagd tot begin januari. Toen ik dit 1e bericht las, heb ik de meubels op hun website opgezocht en ja hoor, in de sale nu, dus Made ook gemaild vanochtend. Kreeg een waardebon van 180 euro aangeboden / en toevallig zat ik heel erg op een bepaalde lamp te azen (voor hetzelfde bedrag) bij Made, dus ik dacht 1+1 is LoA. Ja gezegd.
Maar daarna dacht ik: shit als ik had doorgepusht, had ik missch ook wel geld terug gekregen

2 likes

Succes!
Haha ho heb perongeluk m’n eigen post gequote maar het is wel het juiste topic

1 like

Ja daar dacht ik hem ook te hebben gezien, maar niet meer! Weird

@punaise dankjewel!

Oh huh wat gek, bij mij staat hij er wel. Miss weer iets raars met die thema’s ofzo. Maar je hebt hem iig

1 like

Ja joh, geef de thema’s weer de schuld! Is een instelling bij je voorkeuren.

3 likes

Ah dank je wel!

Sorry meester

Bijna 2 maanden geleden!

Ik was met mijn vader aan het appen en stuurde hem wat GIFjes van Chateau Meiland. Stuurt m’n vader terug: ik heb geen geluid bij die GIFjes… :weary:

35 likes

Mijn vader zei, over een gifje: het duurde een paar minuten voordat ik doorhad dat het steeds een herhaling was

28 likes

Hahaha, dit zou ook iets voor mijn vader zijn. Gewoon continu naar dat scherm blijven staren :joy:

Die kaneelsterren zijn echt veel te lekker

7 likes

Wij hebben sinds kort een zwerfkatje bij ons appartement rond lopen en die gaat dan onder het gebouw zitten waar alleen grond en palen zitten want daar zit ergens een gat waar ze door kan.

Nu heb ik gisteravond een mandje en voer en eten op ons balkon gezet en ik zag vanochtend dat ze alles opgegeten heeft :two_hearts:

30 likes

Wat is jullie favoriete quiche/hartige taart? Liefst niet met geitenkaas want wil een salade geitenkaas/peer als sidedish. Hit me uppp

1 like

Omg hahah laatst ging er ineens KEIHARD vuurwerk af, het was enschede vuurwerkramp over again. Nee natuurlijk niet maar het klonk echt zo hard. Zat toevallig met mn vriend aan de telefoon en ik zei omg!! En hij zei hello hello?! Mn bff zat naast me en toen besloten we te doen alsof het een soort echte bom explosie was. Misschien moet dit in het opbiecht topic maar ik moet er zooo hard om lachen telkens. Hahaha. Mn vriend kan er nu gelukkig ook hard om lachen. Oke dit is helemaal niet grappig als ik schrijf.

2 likes

In Nederland staan de horende gebarentolken live naast de sprekers. Dus daar zit niemand tussen.

2 likes