Fietsentopic

Ja @Ieneminie ! Fietst echt fantastisch lekker en je kunt er allerlei accessoires opzetten. En het heeft een ingebouwd alarm en op je iPhone kun je zien waar je fiets is. En relatief goedkoop voor de accu en het vermogen

1 like

VanMoof lanceert nú een nieuwe fiets!

Ben echt een e-bike nerd geworden, blijkbaar

Edit ah een speed pedelec! Lekker racen

2 likes

Ik heb er 1 van Dutch ebike, heel blij mee.
En direct uit voorraad.

Zijn behoorlijk voordelig en veel opties.
Ik wilde per se een middenmotor en de meeste zijn dat niet, heb ongeveer 1900 betaald incl accu upgrade (kan 160 km ermee fietsen, mn vriend heeft 'm zonder upgrade en kan 100 km fietsen)

2 likes

Ik rij op mijn werk op een elektrische Gazelle Miss Grace met middenmotor en ik vind die best fijn. Stuur is wel vrij zwaar. Heb zelf de niet-elektrische variant trouwens.

Bedankt voor de tips allemaal :hugs: heb ik echt wat aan. We gaan binnenkort es even langs een paar winkels.

1 like

Mijn nieuwe fiets heeft drie versnellingen. Twee is te licht en drie is te zwaar. Is het mogelijk om dat aan te passen? Ik zweet nu telkens als een gek omdat ik of heel snel moet trappen of heel hard.

Ik weet iig dat je dat kunt laten stellen bij de fietsenmaker

1 like

Zoek op het forum eens op superfietsen. Iemand postte laatst daar nooit meer een fiets te kopen en als ik altec google vind ik vrijwel alleen deze website. En goedkoop kan duurkoop zijn… Ik heb een paar keer een Gazelle Chamonix gehad. Die vind ik zelf superchill fietsen. Kostte 700/800?

Maar ga anders eens bij een lokale fietsenzaak langs, soms verkopen ze ook goede tweedehands fietsen. Scheelt ook weer een hoop.

3 likes

Ik vind het echt stom dat vrouwenfietsen niet in alle kleuren tot maat 61 gaan. Ik moet altijd voor saaie kleuren kiezen. :pleading_face: Ik wil graag een Cortina Common in grijs mat (is eigenlijk groen) maar helaaaas die gaat maar tot maat 57.

Ik was in staat om maat 57 te kopen in die kleur, maar de fietsenwinkel weigerde gewoon om mij die te verkopen. :joy:

1 like

Ik vind Cortina fietsen erg fijn! De niet elektrische zijn dacht ik ook prima betaalbaar, afhankelijk van hoeveel versnellingen je wil.

1 like

Hoe lang ben je? Ik ben 1.83m en fiets heerlijk op een Cortina E-common in maat 57cm. Zelfs mijn vriend van 1.96cm vond hem lekker fietsen.

1 like

Ik heb een cortina common. Die heeft van zichzelf een breder stuur en lage instap, stabielere standaard en voordrager en was 700 euro.

(Haha ineens allemaal dezelfde fietsen hier)

2 likes

1,85 en dan met name de lengte in mijn bovenbenen. Ik fietste dus op een common in de winkel en die man die zei “dit ziet er niet comfortabel uit, jij hebt echt een 61 nodig…” Mijn vriend gaf hem nog helemaal gelijk tot mijn grote ergenis haha. En toen ging ik nog even in discussie, maar hij wilde 'm niet verkopen.

Ik heb nu ook een fiets waar ik niet eens een bocht op kan maken zonder dat mijn knieën het stuur raken.

Heeft iemand hier een fiets met een rekje/mand voorop (vast wel). Is dat fijn? Ik hoor vooral verhalen dat het zwaar stuurt en dat je fiets soms lastig in een fietsenrek past. Maar het lijkt me wel handig voor je tas, achterop je bagagedrager vind ik zelf vervelend.

Ik heb een fiets met kratje en ben er blij mee! Heel handig voor boodschappen etc. In het begin wel even wennen. Wel af en toe lastig inderdaad met stallen in een rek.

1 like

ja ik ben hier echt onevenredig gepassioneerd over: mijn kratje op de voordrager heeft mijn ‘commute’ echt zo veel chiller gemaakt. Ik hoef mijn tas niet meer te dragen en op een of andere manier maakt dat veel dingen makkelijker.
Ik heb bij mijn fietsenmaker een voordrager erop laten zetten die NIET meedraait, hangt dus niet aan het stuur maar zit aan het frame, ongeveer zo: (plaatje van google)
image

kan nu dus nog zonder handen fietsen en dat is voor mij ontspanning dus had voor mij prioriteit. Op die voordrager zit mijn krat met tie wraps vast en mijn voorlampje heb ik aan het krat vastgemaakt ook.
Ik had het echt jaren eerder moeten doen, het heeft mijn derdehands fietsje echt een upgrade gegeven.

2 likes

Fietstassen! Love it

3 likes

Ik vind het behoorlijk zwaar fietsen ja. En bochten gaan niet altijd even makkelijk. Ik heb een krat trouwens.

@Leuk123 Dat niet mee draaien vind ik nog veel enger. Dat heeft mijn werkfiets.

1 like

Ik heb een rekje, maar wel een vrij smalle (beetje zoals op een swap fiets). Vind dat zelf erg handig om m’n tas op te zetten als ik ga fietsen, of soms ook zwaardere dingen (zoals een naaimachine die naar de reparateur moest). Het is wel iets zwaarder aan je stuur dan zonder rek, maar daar raak je wel aan gewend vind ik.

1 like

Ik gebruik nu even een mountainbike waar dus geen voordrager of achterdrager opzit. Kan ik hier op een goedkope manier toch een tas of krat oid aan vastmaken dus zonder voor- of achterdrager?

1 like