@Pioen @LastYoungRenegade Bedankt voor jullie reacties! Ik ga inderdaad wat fietsen proberen bij een fietsenwinkel. 7 versnellingen klinkt wel beter, helaas zijn die wel prijziger, haha.
Heeft iemand een aanrader voor een fietsbroek die een beetje lekker zit en makkelijk aangaat? En obviously echt waterdicht is.
Ik heb een bruine rotan fietsmand voorop, die al sinds ik hem kocht bruin afgeeft. Als je er iets in stopt (tas, jas etc) krijg je er allemaal bruine vegen op. De fietswinkel kan me niet helpen (beetje ‘simpele’ mannen die vooral veel verstand hebben van fietsen repareren en niet perse van verkopen). Herkent iemand dit of weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Dacht zelf aan van de fiets halen en helemaal natmaken/wassen of inspuiten met blanke lak.
Alles in een tas in de mand doen
Ik denk dat dat wel zo blijft. Iedere keer als de mand nat wordt zal het afgeven denk ik
ja doe ik ook, alleen omdat het dus echt afgeeft en je het er dan niet meer uit kan wassen ben ik bang dat mijn fiets ook bruin gaat verkleuren. Het is trouwens niet als de mand nat is, gewoon altijd.
Ik heb het bedrijf gemaild en gevraagd of zij dit probleem herkennen en een oplossing weten (zoals blanke lak), maar krijg een nieuwe mand toegezonden! Dus wel hele goede service
Wie heeft een tip voor mij? Ik heb een nieuwe baan, 40 min fietsen. Kan ook met de auto, maar fietsen heeft mn voorkeur. Maar mijn fiets is redelijk crappy dus ik wil een nieuwe fiets kopen. Nu twijfel ik tussen een gewone fiets of een elektrische fiets kopen. Bezweet op werk aankomen is niet zo chill, maar aan de andere kant, ik vind de “moeite” van het gewone fietsen geen probleem, hou wel van wat beweging. Elektrisch fietsen voelt als een luxe die ik niet per se nodig vind, maar misschien denk ik daar in de toekomst anders over…?
Wie fietst er nog meer een flinke afstand naar werk en wat is jullie voorkeur/advies, en waarom?
Ik fiets naar werk 8 km enkele reis. Heb onlangs een nieuwe fiets gekocht. Een cortina met riem in plaats van een ketting. Het is een hele lichte fiets en hij bevalt mij super goed. Acht versnellingen is prettig. Je maakt makkelijk snelheid en hij trapt heel licht. Zeker een proefrit waard. Ik tel het fietsen ook als beweging. Dat geldt niet voor een ebike.
Je kunt op een elektrische fiets de mate van ondersteuning aanpassen. Ik fiets er zelf op een werkdag op kantoor zo’n 40 km mee en afhankelijk van hoe ik me voel of bijv hoeveel wind er staat pas ik de ondersteuning aan haha. Dus is misschien nog iets om in je beslissing mee te nemen
Ik heb sinds deze week een nieuwe baan, 30 min fietsen en heb ook een crappy fiets nu dus zit met precies hetzelfde dilemma bij het kopen van een nieuwe fiets. Denk wel dat ik met een ebike ook op mijn vrije dagen sneller naar vrienden en familie zou gaan die in dorpen wonen omliggend aan de stad waar ik woon, maar vind het ook fijn om gewoon lekker te bewegen…
Ik fiets tijdens mijn werk veel en met zware bepakking (soms wel 200 kilo post) en ik vind het echt een uitkomst. Elektrisch fietsen tijdens mijn werk was niet mijn keuze, maar die van mijn werkgever, maar ik ben er heel blij mee. Overigens is dit niet mijn eigen fiets, maar eigendom van mijn werk.
Zo blij dat ik privé ook dezelfde soort ebike als die van mijn werk aangeschaft heb een aantal maanden terug en inmiddels al bijna 2200 km op de teller heb. Ik vond een ebike ook nooit zo nodig, maar ik ben blij dat ik wel voor 1 gegaan ben. Privé fiets ik trouwens zo’n 30 - 100 km per week voor familie, vrienden, afspraken etc. en ben erg blij met mijn ebike. Ik pak nu ook nog zelden de bus naar de grote stad 10 km verderop.
Ondersteuning kun je inderdaad aanpassen wat @kleinmaargroot al zegt. Ik fiets soms op turbo (mijn hoogste stand), maar zet de ondersteuning ook weleens uit (dan is het wel zwaarder dan een normale fiets).
Ik heb trouwens een Gazelle Miss Grace, zowel tijdens mijn werk als privé. Ik had al een niet-elektrische Miss Grace En ik heb geen auto, dus ik doe vrijwel alles op de fiets (in de omgeving dan).
Ik fietste naar m’n vorige baan 18km enkele reis op een ebike en naar mn volgende baan wordt dat 25km. Ik vind het heerlijk, gebruik hem nu vrijwel altijd, ook in de stad. Ik heb hem niet standaard op de hoogste versnelling staan, maar wat nodig is om de maximum snelheid te halen
Ik heb een Cortina E-common.
Ik heb altijd iets van 14 km enkele reis gefietst voor school. Dat ging echt heel goed op een gewone fiets. Waar ik op zou letten is hoe laat ben je vrij en wat moet je dan allemaal nog doen qua huishoudelijke dingrn? Hoe laat wil je avondeten? Vind je het fijn om uitgebreid te kunnen koken maar heb je wel al om 1800u honger, dan is 1700u pas thuis misschien niet zo chill. Maar goed dit is meer in het algemeen of je nu wel of niet elektrische fietst. Ik zou voor een gewone fiets gaan. Beter voor het milieu en je hebt echt beweging. Als je er op let dat je fiets licht is, je zadel en stuur fijn zitten dan fiets je zonder moeite die 40 minuten.
Dank allemaal @Pioen @Marquez @Neverfull @LastYoungRenegade @Pandava @kleinmaargroot !
Mijn vrienden en fam wonen óf op fietsafstand, óf echt wel ver weg, dus ik pak dan meestal de auto (die gebruiken we verder niet zo super vaak). Heb overigens ook een racefiets, maar op dit moment heb ik regelmatig rsi klachten en mn polsen vinden die fiets niet fijn. Maar in de toekomst kan ik die wellicht ook gebruiken voor de lange afstanden.
Ik heb nog nooit het gevoel dat ik een elektrische fiets “nodig” heb gehad, en ik vind de beweging echt wel oke. Ook nu valt het me niet tegen op mn crappy fietsie. Het lijkt me vooral wel chill om niet bezweet op werk aan te komen. Ik ga eens even kijken hoe een fiets met riemaandrijving fietst, thanks @Pioen goeie tip!
Ik heb een tijdje elke dag een half uur naar werk gefietst (en dan fietste ik redelijk snel, volgens mij was het 10k) en ik nam altijd een extra shirtje mee. Moet je wel even vijftien minuten zitten want ik zweet altijd nog een tijdje na. Ik draag trouwens geen make-up dus geen idee of dat wel blijft zitten.
Toen ik ook een auto kreeg van m’n werk kwam ik meteen veel aan haha, dus het is ook echt goede exercise. Ik zou een zo fijn mogelijke normale fiets nemen, dan maak je het ook wat leuker voor jezelf.
Ja naar dat laatste neig ik inderdaad. Toen ik bij mijn vorige baan omwisselde van fiets+trein naar auto (ivm reistijd), ben ik ook aangekomen en conditie verloren. Bovendien vind ik fietsen echt niet erg. Extra shirt is wel een goed idee, al draag ik wel vaak ook jurkjes en op tijdens mn werk zweet ik sowieso weer haha.
Even een vraagje, ik ben op zoek naar een goede tweedehands fiets. Het belangrijkste vind ik dat ie zo licht mogelijk trapt en een verende zadelpen en voorvork is ook een must. Budget is max 500 euro. Iemand goeie tips? Op marktplaats zie ik de door de bomen het bos niet meer…
Misschien een gekke vraag, maar ik heb een mooie elektrische fiets waar ik zuinig op ben, alleen nu twijfel ik hoe groot de kans is dat deze gestolen wordt als ik hem bij het station laat staan? Overdag in de stalling met dubbelslot zou toch wel moeten kunnen? Of zetten jullie hem altijd in de bewaakte fietsenstalling?
Ik zou hem in een bewaakte stalling zetten. Maar ik ben extra voorzichtig geworden nadacht mijn gewone fiets (dubbel slot, op het station) en e-bike (dubbel slot, in grote parkeergarage op prive terrein) al eens zijn gestolen.
Sowieso bewaakt als die optie er is
Bewaakte stalling als het kan. En anders heb ik 3 sloten eraan/om + een accuslot.
—-
Hebben jullie tips voor goede fiets handschoenen waarmee je ook je telefoon kan bedienen? Ik heb nu wanten, maar dat is niets.