Fietsentopic

Ik fietste naar m’n vorige baan 18km enkele reis op een ebike en naar mn volgende baan wordt dat 25km. Ik vind het heerlijk, gebruik hem nu vrijwel altijd, ook in de stad. Ik heb hem niet standaard op de hoogste versnelling staan, maar wat nodig is om de maximum snelheid te halen :nerd_face:

Ik heb een Cortina E-common.

Ik heb altijd iets van 14 km enkele reis gefietst voor school. Dat ging echt heel goed op een gewone fiets. Waar ik op zou letten is hoe laat ben je vrij en wat moet je dan allemaal nog doen qua huishoudelijke dingrn? Hoe laat wil je avondeten? Vind je het fijn om uitgebreid te kunnen koken maar heb je wel al om 1800u honger, dan is 1700u pas thuis misschien niet zo chill. Maar goed dit is meer in het algemeen of je nu wel of niet elektrische fietst. Ik zou voor een gewone fiets gaan. Beter voor het milieu en je hebt echt beweging. Als je er op let dat je fiets licht is, je zadel en stuur fijn zitten dan fiets je zonder moeite die 40 minuten.

1 like

Dank allemaal @Pioen @Marquez @Neverfull @LastYoungRenegade @Pandava @kleinmaargroot !

Mijn vrienden en fam wonen óf op fietsafstand, óf echt wel ver weg, dus ik pak dan meestal de auto (die gebruiken we verder niet zo super vaak). Heb overigens ook een racefiets, maar op dit moment heb ik regelmatig rsi klachten en mn polsen vinden die fiets niet fijn. Maar in de toekomst kan ik die wellicht ook gebruiken voor de lange afstanden.

Ik heb nog nooit het gevoel dat ik een elektrische fiets “nodig” heb gehad, en ik vind de beweging echt wel oke. Ook nu valt het me niet tegen op mn crappy fietsie. Het lijkt me vooral wel chill om niet bezweet op werk aan te komen. Ik ga eens even kijken hoe een fiets met riemaandrijving fietst, thanks @Pioen goeie tip!

4 likes

Ik heb een tijdje elke dag een half uur naar werk gefietst (en dan fietste ik redelijk snel, volgens mij was het 10k) en ik nam altijd een extra shirtje mee. Moet je wel even vijftien minuten zitten want ik zweet altijd nog een tijdje na. Ik draag trouwens geen make-up dus geen idee of dat wel blijft zitten.

Toen ik ook een auto kreeg van m’n werk kwam ik meteen veel aan haha, dus het is ook echt goede exercise. Ik zou een zo fijn mogelijke normale fiets nemen, dan maak je het ook wat leuker voor jezelf.

Ja naar dat laatste neig ik inderdaad. Toen ik bij mijn vorige baan omwisselde van fiets+trein naar auto (ivm reistijd), ben ik ook aangekomen en conditie verloren. Bovendien vind ik fietsen echt niet erg. Extra shirt is wel een goed idee, al draag ik wel vaak ook jurkjes en op tijdens mn werk zweet ik sowieso weer haha.

Even een vraagje, ik ben op zoek naar een goede tweedehands fiets. Het belangrijkste vind ik dat ie zo licht mogelijk trapt en een verende zadelpen en voorvork is ook een must. Budget is max 500 euro. Iemand goeie tips? Op marktplaats zie ik de door de bomen het bos niet meer…

1 like

Misschien een gekke vraag, maar ik heb een mooie elektrische fiets waar ik zuinig op ben, alleen nu twijfel ik hoe groot de kans is dat deze gestolen wordt als ik hem bij het station laat staan? Overdag in de stalling met dubbelslot zou toch wel moeten kunnen? Of zetten jullie hem altijd in de bewaakte fietsenstalling?

Ik zou hem in een bewaakte stalling zetten. Maar ik ben extra voorzichtig geworden nadacht mijn gewone fiets (dubbel slot, op het station) en e-bike (dubbel slot, in grote parkeergarage op prive terrein) al eens zijn gestolen.

1 like

Sowieso bewaakt als die optie er is

Bewaakte stalling als het kan. En anders heb ik 3 sloten eraan/om + een accuslot.

—-
Hebben jullie tips voor goede fiets handschoenen waarmee je ook je telefoon kan bedienen? Ik heb nu wanten, maar dat is niets.

1 like

Ik kocht er bij de primark, gewone handschoenen met van die topjes op de wijsvinger en duim. Ik vind ze warm genoeg, maar hier wordt het niet zo koud, misschien ben je echt opzoek naar iets warmer?

Deze heb ik, maar dan in het zwart:

1 like

Hoe bevalt deze fiets nu? Ik wil hem misschien kopen voor o.a. woon-werkafstand (maximaal 20 km), maar zal hem niet dagelijks gebruiken.

Nog steeds goed! Ik gebruik m wekelijks dus minder intensief dan wanneer je m voor werk gebruikt, maar ik heb er niets op aan te merken!

En heel random maar ik had toen bijpassende fietstassen erbij gedaan en ik krijg daar echt heel vaak complimenten over :joy:

Fijn dat hij het na een jaar nog doet! Ik zit dus te twijfelen tussen die van de Decathlon of deze:

Voordeel is dat ik dicht bij een Decathlon woon, mocht er iets mis zijn. Ga er nog een nachtje over slapen :smile:

Ja en ik ben zelfs nooit voor onderhoud gegaan dus ben ook nog eens een hele slechte fiets verzorger. We zijn verhuisd en wonen nu heel ver weg van de decathlon :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik fiets elektrisch en draag altijd een fietshelm sinds ik in mei een lelijke val heb gemaakt. Ik heb voor nu de fietshelm van mijn moeder, gezien zij een speed-pedelec kocht en daardoor een andere helm moest aanschaffen. Het merk van de helm is Nutcase, en ik zie op hun website dat ze echt een groot aanbod hebben met allemaal vrolijke kleurtjes. Krijg ook vaak complimenten over de helm, haha. Ik vind 'm fijn omdat je 'm op veel manieren op maat kan maken.

1 like

Ik zoek een crappy tweede (of ouder)hands racefiets voor in de stad als ik wat verder moet, die buiten kan blijven staan. Iemand een tip om er ergens een te scoren? Woon in Utrecht dus hij moet niet te mooi zijn.

Ik zoek oplaadbare fietslampjes die lekker fel zijn en met usb c kan worden opgeladen. Iemand tips?

Hema!

Ik las in een review dat het micro usb is, of is dat recentelijk aangepast?

1 like