Fietsentopic

Ik zou hem in een bewaakte stalling zetten. Maar ik ben extra voorzichtig geworden nadacht mijn gewone fiets (dubbel slot, op het station) en e-bike (dubbel slot, in grote parkeergarage op prive terrein) al eens zijn gestolen.

1 like

Sowieso bewaakt als die optie er is

Bewaakte stalling als het kan. En anders heb ik 3 sloten eraan/om + een accuslot.

—-
Hebben jullie tips voor goede fiets handschoenen waarmee je ook je telefoon kan bedienen? Ik heb nu wanten, maar dat is niets.

1 like

Ik kocht er bij de primark, gewone handschoenen met van die topjes op de wijsvinger en duim. Ik vind ze warm genoeg, maar hier wordt het niet zo koud, misschien ben je echt opzoek naar iets warmer?

Deze heb ik, maar dan in het zwart:

1 like

Hoe bevalt deze fiets nu? Ik wil hem misschien kopen voor o.a. woon-werkafstand (maximaal 20 km), maar zal hem niet dagelijks gebruiken.

Nog steeds goed! Ik gebruik m wekelijks dus minder intensief dan wanneer je m voor werk gebruikt, maar ik heb er niets op aan te merken!

En heel random maar ik had toen bijpassende fietstassen erbij gedaan en ik krijg daar echt heel vaak complimenten over :joy:

Fijn dat hij het na een jaar nog doet! Ik zit dus te twijfelen tussen die van de Decathlon of deze:

Voordeel is dat ik dicht bij een Decathlon woon, mocht er iets mis zijn. Ga er nog een nachtje over slapen :smile:

Ja en ik ben zelfs nooit voor onderhoud gegaan dus ben ook nog eens een hele slechte fiets verzorger. We zijn verhuisd en wonen nu heel ver weg van de decathlon :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik fiets elektrisch en draag altijd een fietshelm sinds ik in mei een lelijke val heb gemaakt. Ik heb voor nu de fietshelm van mijn moeder, gezien zij een speed-pedelec kocht en daardoor een andere helm moest aanschaffen. Het merk van de helm is Nutcase, en ik zie op hun website dat ze echt een groot aanbod hebben met allemaal vrolijke kleurtjes. Krijg ook vaak complimenten over de helm, haha. Ik vind 'm fijn omdat je 'm op veel manieren op maat kan maken.

1 like

Ik zoek een crappy tweede (of ouder)hands racefiets voor in de stad als ik wat verder moet, die buiten kan blijven staan. Iemand een tip om er ergens een te scoren? Woon in Utrecht dus hij moet niet te mooi zijn.

Ik zoek oplaadbare fietslampjes die lekker fel zijn en met usb c kan worden opgeladen. Iemand tips?

Hema!

Ik las in een review dat het micro usb is, of is dat recentelijk aangepast?

1 like

O, ik heb ze van een paar jaar geleden. Ik weet het verschil niet zo goed qua oplaadkabel.

Mijn man heeft lampen van BBB met flink veel lumen.
Hij fietst 40km naar het werk en hij ziet echt veel met zijn lamp.

1 like

Hebben jullie een ‘hulp bij pech met de fiets’ abonnement? Ik heb nu een paar keer gratis tegoed bij Fietsned, maar die konden eerst geen fietsenmaker sturen en zouden gisteren terugbellen of het zou lukken, maar dat is niet meer gebeurd (en het is met mijn tegoed al 2 keer misgegaan). Ik twijfel of ik het af wil sluiten bij de ANWB.

Ik ben druk op zoek naar een nieuwe fiets, denk aan de VanMoof (slechte recensies over service/onderhoud, in mijn omgeving hoor ik juist goede dingen) en heb een service punt in de buurt, ik heb ook gekeken naar de Cortina (e-)blue, maar zie ook CowBoy voorbij komen etc. Qua design neig ik wel naar zoiets, een hippe, mooi vormgegeven fiets met leuke snufjes.

Ik fiets iedere dag gemiddeld 1 uur, momenteel niet elektrisch dus zag niet zo gauw de meerwaarde ervan (:crazy_face:), maar moet er toch aan gaan geloven met het slechtere weer in aantocht denk ik. Wat is een fijne, hippe, lichte (elektrische) fiets waarmee ik lekker door de stad kan fietsen om van A naar B te komen?

Wij hebben dit en 1x nodig gehad en 3x niks aan gehad. We stonden in de biesbosch waar geen auto kon komen, hebben nog 2 km moeten lopen naar pontje, en dat was dan de 1e plek waar we geholpen zouden kunnen worden. Het was zondag dus ze konden geen fietsenmaker vinden, enige optie was een bergingsbedrijf laten komen, die nam de fiets mee en zette jou thuis af.
Was autobergingsbedrijf en kon 2 tot 6 uur duren.

We waren met 4 dus 2 zijn naar huis gefietst en teruggekomen met auto met fietsenrek, anders hadden we er nog gestaan denk.

Voor 1 uur per dag zou ik zelf geen elektrische fiets kopen. Zou zelf eerder denken aan zo’n fiets met een riemaandrijving ipv ketting zoals hier wel eens werd besproken, dat lijkt me heel chill fietsen. Bespaar je geld, energie en lever je ook niet in op fitheid.

En dan een goeie jas, eventueel muts en handschoenen erbij.

6 likes

Dit had ik dus ook bij Fietsned, dus vandaar dat ik me afvroeg of er nog meer zijn, zoals bijvoorbeeld de ANWB. En die bergingsauto’s zijn echt mega, haha (wel een keer zo opgehaald met mijn werkfiets).