Fietsentopic

O, ik heb ze van een paar jaar geleden. Ik weet het verschil niet zo goed qua oplaadkabel.

Mijn man heeft lampen van BBB met flink veel lumen.
Hij fietst 40km naar het werk en hij ziet echt veel met zijn lamp.

1 like

Hebben jullie een ā€˜hulp bij pech met de fiets’ abonnement? Ik heb nu een paar keer gratis tegoed bij Fietsned, maar die konden eerst geen fietsenmaker sturen en zouden gisteren terugbellen of het zou lukken, maar dat is niet meer gebeurd (en het is met mijn tegoed al 2 keer misgegaan). Ik twijfel of ik het af wil sluiten bij de ANWB.

Ik ben druk op zoek naar een nieuwe fiets, denk aan de VanMoof (slechte recensies over service/onderhoud, in mijn omgeving hoor ik juist goede dingen) en heb een service punt in de buurt, ik heb ook gekeken naar de Cortina (e-)blue, maar zie ook CowBoy voorbij komen etc. Qua design neig ik wel naar zoiets, een hippe, mooi vormgegeven fiets met leuke snufjes.

Ik fiets iedere dag gemiddeld 1 uur, momenteel niet elektrisch dus zag niet zo gauw de meerwaarde ervan (:crazy_face:), maar moet er toch aan gaan geloven met het slechtere weer in aantocht denk ik. Wat is een fijne, hippe, lichte (elektrische) fiets waarmee ik lekker door de stad kan fietsen om van A naar B te komen?

Wij hebben dit en 1x nodig gehad en 3x niks aan gehad. We stonden in de biesbosch waar geen auto kon komen, hebben nog 2 km moeten lopen naar pontje, en dat was dan de 1e plek waar we geholpen zouden kunnen worden. Het was zondag dus ze konden geen fietsenmaker vinden, enige optie was een bergingsbedrijf laten komen, die nam de fiets mee en zette jou thuis af.
Was autobergingsbedrijf en kon 2 tot 6 uur duren.

We waren met 4 dus 2 zijn naar huis gefietst en teruggekomen met auto met fietsenrek, anders hadden we er nog gestaan denk.

Voor 1 uur per dag zou ik zelf geen elektrische fiets kopen. Zou zelf eerder denken aan zo’n fiets met een riemaandrijving ipv ketting zoals hier wel eens werd besproken, dat lijkt me heel chill fietsen. Bespaar je geld, energie en lever je ook niet in op fitheid.

En dan een goeie jas, eventueel muts en handschoenen erbij.

6 likes

Dit had ik dus ook bij Fietsned, dus vandaar dat ik me afvroeg of er nog meer zijn, zoals bijvoorbeeld de ANWB. En die bergingsauto’s zijn echt mega, haha (wel een keer zo opgehaald met mijn werkfiets).

Ik had geen anwb, een andere en m’n ouders anwb maar ze werken dus allemaal hetzelfde.

2 likes

Ik heb geen handschoenen maar wollen wanten van shepherd, nooit meer koude handenā™„ļø

3 likes

Ik heb van Gripgrab de lobster gloves gekocht. Niet sexy, waren wel te warm vanochtend met 9 graden. Ga ze komende week met lagere temperaturen testen, fiets 2x een uur per dag.

Edit: deze zijn wel speciaal voor fietsen.

2 likes

Zijn hier forummers met een Van Moof?
Ik heb de mijn sinds gisteren binnen maar dat slotknopje achter, komt niet altijd naar buiten als ik hem ontgrendel…

Het schopslot? Als je je fiets dan beweegt, ontgrendelt hij en komt het naar buiten

1 like

Ja! Ik heb hem pas sinds gisteren en het is nu een paar keer gebeurd dat als ik hem ontgrendel het slotje niet naar buiten komt. Dus dan kan ik hem ook niet vergrendelen…

2 likes

Heb je toevallig WD40 ofzo in huis? Misschien helpt het als je het even insprayt. Wel gek zeg

Oja dat kan ik wel proberen maar weet niet of het eraan ligt dat hij stroef is. Ik denk dat ik volgend weekend even langs de winkel ga. Het spatbord voor is ook een beetje scheef.

1 like

Ik had denk ik hetzelfde, je bedoelt dat die dan op slot blijft zitten? Ik kreeg via de chat een filmpje toegestuurd dat ik het zelf kon verhelpen, alleen moest ik dan de achterband eraf halen (geen zin in). Dus uiteindelijk naar een repair hub gebracht

2 likes

Iemand een tip voor een goede fietsslot (ketting) ?

mijn fietssleutel is kwijt
wat doe je dan? naar een fietsenmaker? een slotenmaker? ik kan denk ik niet aantonen dat ie van mij is

1 like

Naar een fietsenmaker inderdaad! Die kunnen hem open maken (en er eventueel een nieuw slot op zetten). Ik heb nog nooit gehoord dat je dan aan moet tonen dat het jouw fiets is, fietsendieven gaan meestal niet betalen om een slot open te laten breken haha.

2 likes

Ik heb deze van de Action: Walfort kettingslot | Action.com

Het is een dik slot wat toch niet makkelijk door te zagen is denk ik, en het blijft ook goed beweegbaar als het heel koud is, ik ben er blij mee. En de prijs valt ook goed mee. Ik heb het mijne al 4 jaar en het heeft nog nooit geblokkeerd, en ik fiets ong 4-5 keer per week. (en mijn fiets is nog niet gestolen, touch wood :wink:)

2 likes