Fietsentopic

Ik gebruik wel eens een cargoroo bakfiets om grote dingen te verplaatsen, betaal dan gewoon per minuut een klein beetje. Maar je moet maar net geluk hebben dat zoiets in jouw buurt bestaat

2 likes

Je zou bij Hamax kunnen kijken.

1 like

https://www.brekz.nl/hond-mee-op-reis/fietskar-travel-medium.html?id_product_attribute=31333&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=organic_shopping&utm_content=normaal&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIzsWz9prviAMV3LODBx1-TD1YEAQYEiABEgKW2PD_BwE

Ik heb zelf deze, maar deze is gevoelig in de bochten. Zal hem niet weer kopen om een levend iets in te vervoeren. Maar een paar boodschappen is prima te doen. Neem hem ook wel mee naar de markt. Dan fiets ik de heenweg met de hond erin en de terugweg met de boodschappen.

3 likes

En dan laat je je hond bij de supermarkt? :joy:

6 likes

Hahaha! Nee dat nooit. Die rent dan naast de fiets mee terug van de markt. Naar de supermarkt neem ik haar niet mee.

Sinds vorig jaar heb ik zo’n fietslampje die je benen verlicht echt super handig want je bent heel goed zichtbaar! Misschien nog een tip voor iemand hier

Dragen jullie nu in het donker ook zo’n veiligheidshesje? Als ik er om denk doe ik er wel een aan, ik draag er ook een tijdens het wandelen en ik heb wel het idee dat het goed helpt voor de zichtbaarheid. Op de fiets stoppen ze nu bij rotondes veel eerder en met wandelen zie ik dat ook wel bij het zebrapad. Ik zie ook steeds meer mensen wandelen met een hesje of zo’n knipperlichtband om de arm.

5 likes

Ik draag meestal een fluovestje als het wat donkerder wordt.
Het is een goedkoop lelijk oranje ding van de Action en dat zit standaard in mijn fietstas.

2 likes

Ik kende dit niet maar ga hier wel over nadenken. Goede tip. Met wandelen heb ik in het donker een verlicht bandje om m’n arm.

2 likes

Hoe vervelend is een fiets met een mand voorop met het plaatsen in een fietsenstalling?

Ik ben op zoek naar een fiets en heb er nu twee op het oog, een met zo’n mand en een zonder. Qua fiets lijkt die met mand degelijker en het lijkt me echt chill om mijn tas in te doen. Als ik de andere kies ga ik alsnog kijken voor een fietstas. Maar ik zet mijn fiets regelmatig in een fietsenstalling op het station, staat nooit echt helemaal vol. Maar toch bang dat het in de praktijk onhandig is?

1 like

Sinds ik een fiets met een krat voorop heb trek ik 10 min extra uit als ik ermee naar het station ga, want ik kan hem echt moeilijk kwijt altijd!

3 likes

ja vooral irritant voor mensen die hun fiets naast jouw fiets parkeren, echt een grote ergernis haha :mad:

10 likes

Ik heb een mandje voorop, maar niet zo’n breed krat, maar net wat smaller. Een Cortina Dehli met AVS systeem. Dan kun je het mandje ook achterop klikken als het voor teveel ruimte inneemt.

Ik moet mijn fiets sowieso altijd bovenin stallen (te hoog stuur), maar met deze past hij er altijd tussen.

2 likes

Ik begrijp mensen met een krat horizontaal nooit. Ook vet vervelend voor anderen als je hem moet parkeren ertussen en 3 plekken inneemt. Ik heb een krat, verticaal erop gezet. Scheelt zoveel gezeik. Zou zelf geen mand nemen vanwege de onhandigheid maar een kratje erop zetten.

1 like

Ik heb een mandje, niet eens heel breed en ik vind het vreselijk. Ik zit altijd te kutten met parkeren in fietsenstallingen. Ik zou het iig zelf nooit kiezen en bedenk mij iedere keer dat ik het mandje eraf moet halen.

3 likes

In de fietsenstalling bij ons op het station zijn speciale rekken voor mensen met een mand/krat. Ik zou dat eerst even checken. Ik kan zelf echt niet meer zonder, ik doe alles op de fiets en zou niet weten hoe ik anders mijn boodschappen enz thuis krijg

5 likes

Met een mandje achterop. Echt, neem een mandje achterop @Mimir!

4 likes

Ik heb een Swapfiets en daar heb je geen bagagedrager, dus dat kan helaas niet. Maar voor andere mensen misschien wel een goede tip inderdaad!

1 like

Ik heb een mand en echt nooit problemen. Woon niet in een grote stad ofzo maar ook hier op ‘t station is ‘t wel druk met fietsen en krijg mijne er altijd tussen. Denk wel dat het een redelijk smalle mand is dus misschien is dat de tip? Verder zou ik inderdaad ook echt niet weten hoe ik anders spullen zou vervoeren op de fiets, mand is echt top 🫶🏼🫶🏼🫶🏼🫶🏼🫶🏼

2 likes

Fietstassen? Blijven je spullen ook nog eens droog.

Heb ik op m’n elektrische fiets en vind een mand echt duuuuuizend keer praktischer. In fietstassen past vaak niet iets groots/breeds. Dingen pletten. Je ‘zet’ iets er niet zomaar even rechtop in. Op m’n mand/krat kan ik ook nog dingen vervoeren die groter zijn dan de mand zelf, dan houd je het gewoon voor je uit een beetje ‘vast’ ipv dat het achterop bungelt en je je arm uit de kom moet draaien om iets een beetje vast moet houden. Dus nee, voor mij geen optie maar iedereen z’n voorkeur uiteraard :grin:

4 likes