Fietsentopic

Ik heb een mandje, niet eens heel breed en ik vind het vreselijk. Ik zit altijd te kutten met parkeren in fietsenstallingen. Ik zou het iig zelf nooit kiezen en bedenk mij iedere keer dat ik het mandje eraf moet halen.

3 likes

In de fietsenstalling bij ons op het station zijn speciale rekken voor mensen met een mand/krat. Ik zou dat eerst even checken. Ik kan zelf echt niet meer zonder, ik doe alles op de fiets en zou niet weten hoe ik anders mijn boodschappen enz thuis krijg

5 likes

Met een mandje achterop. Echt, neem een mandje achterop @Mimir!

4 likes

Ik heb een Swapfiets en daar heb je geen bagagedrager, dus dat kan helaas niet. Maar voor andere mensen misschien wel een goede tip inderdaad!

1 like

Ik heb een mand en echt nooit problemen. Woon niet in een grote stad ofzo maar ook hier op ‘t station is ‘t wel druk met fietsen en krijg mijne er altijd tussen. Denk wel dat het een redelijk smalle mand is dus misschien is dat de tip? Verder zou ik inderdaad ook echt niet weten hoe ik anders spullen zou vervoeren op de fiets, mand is echt top 🫶🏼🫶🏼🫶🏼🫶🏼🫶🏼

2 likes

Fietstassen? Blijven je spullen ook nog eens droog.

Heb ik op m’n elektrische fiets en vind een mand echt duuuuuizend keer praktischer. In fietstassen past vaak niet iets groots/breeds. Dingen pletten. Je ‘zet’ iets er niet zomaar even rechtop in. Op m’n mand/krat kan ik ook nog dingen vervoeren die groter zijn dan de mand zelf, dan houd je het gewoon voor je uit een beetje ‘vast’ ipv dat het achterop bungelt en je je arm uit de kom moet draaien om iets een beetje vast moet houden. Dus nee, voor mij geen optie maar iedereen z’n voorkeur uiteraard :grin:

4 likes

Oh maar als je twee van die klikfietstassen hebt of fietstassen met een platte bovenkant ipv schuin aflopend dan heb je ook een heel breed vlak waar je spullen overdwars op kan vervoeren! Je kan nog van die spinnen gebruiken krijg je het ook goed vast.
En als je een ligstuur hebt kan je daar vaak ook groter spul tegen aan houden of je kan een tas in het midden van je stuur hangen door de hengsels helemaal naar het midden vna het stuur te schuiven en dan de tas zo naar je toehalen en dan van je af door het stuur heen hangen. Dan kan je links en rechts aan het stuur nog tassen kwijt.
In van die rechthoekige fietstassen kun je spullen goed rechtop zetten vind ik en het gewicht goed verdelen.

Ik heb ook ooit een mand gehad en ik vond het zwaar fietsen en super onhandig met je fiets parkeren want overal zit dat ding in de weg. En helemaal in de fietsenstalling. Een ligstuur is ook wel wat onhandig maar niet zo onhandig als een krat voorop.Zo min mogelijk vaste extra dingen aan je fiets is het fijnst denk ik.

1 like

Ik haat het om mijn fiets te moeten stallen naast een fiets met fietstassen. Sorry not sorry, maar ik ram mijn fiets erlangs.

1 like

Jaa love mn kratje! Op het station is het inderdaad soms even proppen, maar ik krijg het eigenlijk altijd passend? Sommige fietsen met zo’n irritant breed stuur vind ik kutter. Heb ook een redelijk smal kratje, van de hema!

Maar echt, dat ding maakt mn leven echt zoveel makkelijker, als ik weer eens teveel boodschappen gedaan heb, even snel een tas of jas erin, heb al mijn kamerplanten erin vervoerd

3 likes

Haha is toch geen gezicht je krat er verticaal op zetten

Daar heb ik nog nooit over nagedacht en boeit me eigenlijk ook niet, ik heb een zwart plastic krat dus sowieso niet mooi en zie echt geen nut van een mooi horizontaal krat waarmee je niet kan parkeren. Sowieso in Amsterdam meteen gejat.

2 likes

@Puntzak Ik snap vooral niet zo goed hoe je hem dan hebt staan en je er nog steeds spullen in kan meenemen. Dan valt alles er toch uit?

nee je draait hem gewoon een kwartslag zodat hij er niet in de breedte maar in de lengte op zit

Oh zo! Ik zat al heel moeilijk te denken aan rechtop zetten enzo. Dit is een stuk logischer. :sweat_smile:

3 likes

Ja, maar moest hier wel om lachen :rofl:

2 likes

Bij deze mijn fiets met een verticale :joy:mand. Alleen scheef voor de foto.

4 likes

Maar in een grote stad wonen toch juist veel mensen die alles op de fiets (moeten) doen omdat een auto parkeren daar ongeveer onmogelijk is? Een normale fietstas is als ie leeg is best plat en flexibel?

Bij mij zijn mijn fietstassen al best wel eens beschadigd, als vuilnisbak gebruikt, of mn mandje, en laatst ook een keer mijn ventiel losgedraaid en dat vind ik allemaal heel kinderachtig. En heel onhandig want ik rij geen auto dus mijn fiets is de enige manier om mezelf en kinderen en spullen ergens te krijgen wat niet op loopafstand is.

4 likes

Wel blokje fietsen, niet 's nachts buiten laten staan.

1 like

Ik fiets bijna dagelijks, dus ga er niet speciaal een blokje mee om als ik een dag niet fiets. Ik haal mijn accu bij koud weer wel altijd uit mijn fiets en leg 'm in huis neer (als het niet koud is, laat ik 'm gewoon in mijn fiets in de schuur).

Ik merk trouwens ook dat mijn accu veel sneller leeg gaat als het koud is. De eerste winter schrok ik daarvan, maar het herstelde zich gelukkig weer zodra het iets minder koud werd.