Whoooo ik heb eindelijk een elektrische fiets besteld! Maar nu vroeg ik mij af hoe mensen dit doen met de accu. Als ik naar vrienden of werk ga kan ik de accu er namelijk makkelijk vanaf halen en mee naar binnen nemen. Maar hoe doen jullie dit met bv een avondje stappen in de stad? Het is dan niet handig om telkens met die accu te sjouwen denk ik, maar buiten laten lijkt mij ook niet handig?
Dan in een bewaakte fietsenstalling en gewoon in de fiets laten zitten.
Gewoon erin laten, als het goed is heb je de sleutel nodig om 'm los te maken dus kan niet zomaar gestolen worden
Heeft iemand ervaring met Laka fietsverzekering, en ben je er tevreden mee? Het concept spreekt me wel aan, maar ben benieuwd hoe de service in de praktijk is
Geen ervaring mee, maar de maximale bijdrage is wel aanzienlijk hoger dan dat ik voor mijn fietsverzekering betaal. Zou dus proberen te achterhalen hoe vaak ze in een jaar aan die max zitten.
Ja ik ga er inderdaad wel vanuit dat je vaak aan je maximale bijdrage zit of misschien net daaronder. €0 zie ik niet zo snel gebeuren, maar ik ga dat nog ff checken. Gaat me vooral om diefsal, en dat je dan het hele bedrag vergoed krijgt, ook na 3 jaar.
Weet iemand of je een leenfiets meekrijgt als je je fiets voor onderhoud bij Mantel brengt? Dat zou echt bakken met tijd schelen.
Kun je niet even bellen? Gaat meestal ook om of er een fiets beschikbaar is of dat ze allemaal al weg zijn
Ah goed punt! Ik kan vanaf 10 terecht dus stap wellicht zo maar alvast op de fiets
Tips voor een fijn kettingslot voor een fiets? Een die goed met twee handen te bedienen is, ook als je fiets ergens een beetje onhandig tussen staat. Dus niet zo een waarbij je drie losse delen met twee handen bij elkaar moet houden en dan eigenlijk een derde hand nodig hebt voor het op slot draaien. Verder: lang genoeg, flexibel en niet loodzwaar. Liever geen cijferslot, want sleuteltje is makkelijker als je er niet goed bij kan. Hoeft niet enorm gepantserd-veilig, want voor kort gebruik voor een fiets die niet heel veel waard is.
Action, hema
Ik zou toch bij een goede fietsen- of anwb winkel kijken.
Geen goede ervaring met die van de action, lag na 2 dagen al doorgeknipt rond de paal, fiets weg
ik heb ooit een goedkoop slot gehad met als resultaat dat ik het na enkele keren niet meer open kreeg (ja ik had de juiste sleutel). Gelukkig is het me uiteindelijk gelukt en stond ie in de fietsenstalling van mijn kotgebouw, maar anders hadden voorbijgangers waarschijnlijk gedacht dat ik aan het stelen was (heb het uiteindelijk opgelost door olie in het slot te spuiten trouwens, toptip en geen WD
40 oid bij de hand)
Had ik met die van HEMA!
Ik heb die van de Action en die doet zijn werk al drie jaar goed elk weekend en vakanties op het station. Heb er vrijdag wel olijfolie ingegooid omdat ik hem niet meer goed loskreeg, werkt nu weer prima.
Ik heb ook al jaaaaren eentje van de action
Axa insteekketting van 140 cm dan kun je het makkelijk vastmaken aan iets en geen aparte sleutel nodig
Heeft iemand zo’n Tenways fiets? Ik wil misschien later dit jaar een elektrische fiets aanschaffen en heb dit merk vaker voorbij zien komen, ze kosten ± 2000 euro en dat valt mee voor een elektrische fiets.
Ik heb een nieuw zadel nodig voor mijn retro wielrenfiets, gebruik hem voornamelijk voor stad ritjes, al heb ik wel de ambitie deze zomer meer ritten te gaan rijden. Zadel moet vooral veilig zijn voor mijn broeken! Iemand tips?
Aan de forummers die een fietskrat voor of achterop hebben: kun je je fiets een beetje fatsoenlijk parkeren in een fietsenrek of moet je hem altijd ergens anders neer zetten?