Fietsentopic

Gaat bij mij eigenlijk altijd prima (krat voorop)

Dat krat is doorgaans niet veel breder dan je stuur toch?

2 likes

Ik heb een mandje en vind de fietsenstallingen op stations echt de hel. Er zitten overal van die stangen waar die mand dan tegen aan komt. Het is dat een mandje/krat handig is, maar het liefst zou ik het eraf halen.

4 likes

Ik had vroeger een mandje achterop en dat vond ik echt het allerbeste OOIT. Het breedste stuk van het mandje was dus in de lengte, zeg maar met m’n bagagedrager mee, dus het stak verder niet echt uit aan de zijkant. Echt nul problemen mee, niet asociaal voor anderen en zó chill een mandje. Ik wil dat eigenlijk weer.

@AutumnStorm niet breder misschien, maar wel massiever waardoor je je fiets niet altijd makkelijk ergens tussenwringt/anderen dat niet kunnen doen in een rek.

3 likes

Mandjes zijn vooral irritant voor mensen die hun fiets naast de jouwe in het rek willen zetten.

Tenzij je hem ‘andersom’ monteert.

1 like

Ja ik heb hem in de lengte voorop, kan hem altijd kwijt maar heb hier van het forum geleerd dat het lelijk is :joy:maar idc, het is top.

1 like

Ik heb deze fiets in het geel en zoek een krat/mand/tas voor achteraan. Vooraan wil ik niet. Ik wil er voornamelijk mijn werktas (rugzak) en zwaar hangslot in kwijt kunnen terwijl ik fiets. Idealiter kan ik het er gewoon op/aan laten zitten en hoef ik het niet steeds los te maken en mee naar binnen te nemen.

Wat is leuk en praktisch?

Ik kan mijn fiets overal kwijt met mandje. Ik heb wel iets smaller mandje (Cortina Dehli) dan een krat, en ik kan hem als het nodig is ook achterop klikken door het AVS-systeem. Super makkelijk systeem.

1 like

Kratje achterop is geweldig! Nooit problemen met parkeren en nooit zware tas tillen. Hengsel kan evt om je zadel als je bang bent dat ie gejat wordt. Gewoon met tiewraps vastgemaakt! Kost max 25 euro bij elke random fietsenmaker

3 likes

Mijn man heeft er een. Nu voor het tweede jaar. Die is er wel tevreden mee geloof ik.

2 likes

Mn broer en zijn vriendin hebben er allebei 1, ze zijn er heel tevreden over. Zijn lichte fietsen. Ik heb er ook een rondje op gefietst en fietste heel prima!
Ik heb er nu ook 1 besteld, de ago t. Maar die moet nog binnenkomen.

1 like

Ah bedankt voor je reactie! Kon online niet heel veel vinden over ervaringen met deze fiets.

1 like

Is er toevallig iemand lid van de consumentenbond die op wil zoeken welke elektrische fietsen goed scoren? Tips voor elektrische fietsen om een kleuter op te vervoeren zijn ook welkom.

En wat zijn je eisen? Er staan meer dan 1000 fietsen op :grin:
Max prijs? Radius? Open/gesloten kettingkast etc.

1 like

Ik ben me echt nog aan het oriënteren, ik heb er een nodig voor Max een jaar, maar ben er dan wel erg afhankelijk van. Qua prijs Max &3000, radius 60 km zou voldoende moeten zijn. Als het een model is wat goed door te verkopen is, is dat extra mooi meegenomen

Het fietsenmerk Pegasus komt heel goed uit de testen. Dus maakt niet heel veel uit welke denk ik.
Stevige fiets voor boodschap en kind is deze:

Hij krijgt een 7,6
Deze heeft een bafang motor en dat is wel anders dan bosch, bafang geeft meer wind in de rug, een bosch geeft meer ondersteuning naarmate je harder trapt.

Deze kwamen uit een keuzetest qua selectie.

1 like

Awesome heel veel dank!

1 like

Heeft iemand hier toevallig een longtail fiets?

En zo ja, bevalt 't? Welke heb je?

Ik heb die Cortina in een normale fiets en hij is qua gewicht heel zwaar.

1 like

Mee eens! Ik heb nu de normale maar ook de E-common gehad. De e-common fietste goed, maar had wel meerdere keren dat het achterrek los kwam te zitten. Hebben nu de e-common integrated family, die fietst ook goed.

2 likes