Fietsentopic

Ik vind het echt top een moederfiets. Mijn kinderen zijn nu groot, maar ook dan nog fijn voor een groot kind achterop (als er iemand komt spelen, of die 5000 school- en gymtassen. Ik heb wel een mand voorop en fietstassen. Dat stuurslot is super fijn. En het is idd een lompe en zware fiets, maar ik heb daar geen last van. Ik fiets al jaren iedere ochtend een aantal kilometer naar school met ze en ik zou daarvoor niet elektrisch gaan eerlijk gezegd, is (in mijn ogen) alleen maar gedoe met opladen en stallen en kans op diefstal.
En voor mij zou het niet zo veel toevoegen omdat mijn kinderen zelf fietsen en minder snel dan een elektrische fiets gaan, ik fiets heel vaak met ze samen dus zou dan niet lekker hard op dat ding kunnen gaan.

1 like

Ik heb een stuurslot op m’n stadsfiets laten zetten. Een dubbele standaard ging helaas niet. Verder zou ik een zwangere buik sowieso een goede reden vinden om je kindje achterop te zetten. Dat heeft een vriendin met mamafiets ook gedaan. Edit: zij heeft ook de gazelle Bloom, niet elektrisch, en nu een longtail nu de kindjes ouder zijn. Ja je bent niet pijlsnel maar als je toch geen haast hebt of niet veel fietst.
Ik heb een elektrische fiets, maar ik fiets 15 kilometer per dag. (ja dit kan ook op een stadsfiets, dat weet ik).

3 likes

Ik heb race fiets vragen :sparkles:

Waar laten mensen hun shit? Ik had vandaag een topje aan dus geen zakken voor telefoon of sleutels ofzo? Had nu maar een hardloop riem omgedaan.

Zou eigenlijk wel graag een telefoonhouder willen ook voor google maps oid. Maar zie dat eigenlijk nooit bij iemand en heb echt het idee dat er allemaal ongeschreven fiets regels zijn ofzo? :joy::joy: ook qua kleding en sokken.

Want heb een short met helpen en ja zou het liefst daar gewoon een sport bh onder doen en dan zo fietsen maar volgens mij is dat not done.

En moet ik mn fiets ‘verzorgen’ als ik ermee gereden heb? Los van modder en vuil verwijderen oid

In je wielrenshirt! Die hebben een aantal achterzakken voor telefoon, sleutels, reepjes. Ik heb ook een klein zadeltasje waar een reservebandje en wat kleingeld in zit.

Veel wielrenners vinden het een goed excuus veel geld aan hun hobby uit te geven dus die fietsen met speciale fietsnavigatie (wahoo, garmin). Ik moet zeggen dat ik dat ook een stuk makkelijker vind om van te voren een route te plannen, want dan weet je dat je op chille wegen fietst en niet ineens op een schelpenpad uit komt. Ook in zuid limburg wel fijn dat je vooraf de hoogtemeters weet.

Fietsverzorging doe ik niet aan, af en toe ketting smeren, maar goed, ik ben redelijk lui daarin.

2 likes

Ik denk dat je in dit topic meer antwoorden zal krijgen: Het wielrentopic

2 likes

Ik twijfel om voor mijn nieuwe fiets een Diamond frame te kiezen ipv een damesmodel.
Ik wil een fiets waar ik ook op reis zou mee kunnen en dus langere afstanden fiets. Maar dagdagelijks fiets ik niet verder dan 10 km per rit. Ik twijfel hoe irritant zo’n bovenbuis is met rokjes / kleedjes aan. En of een fietstas met boodschappen etc achterop niet in de weg zit om je been over te kunnen zwaaien?

Ik kan via mijn werkgever gunstig een ebike leasen. Helemaal geweldig dus ik ben volop aan het kiezen.
Ik denk dat het een Gazelle Grenoble C5 gaat worden. Iemand toevallig ervaringen mee?

Maar ik heb wel een probleem: een geschikte fietsmand voor ebike vinden.
Ik vind een mandje superhandig en gebruik het ook echt veel, maar Gazelle denkt daar zelf anders over. Op hun eigen site staat er al niets geschikt. En nu ik begin te googlen lijkt het precies best moeilijk.
Iemand aanraders voor een mand vooraan?

Ik heb de LIDL ebike gekocht nadat collega hem aanraadde. Ben heel benieuwd, komt vandaag binnen.

2 likes

Een fietsenmaker is voor mij een fiets op maat aan 't maken, volledig passend bij mijn wensen nu en mogelijkheden voor luxere wensen in de toekomst. Als het goed is is die vrijdag eindelijk klaar na 2 maanden afzien op een loodzware mamafiets. Ik kan echt niet wachten hij wordt zo mooi đŸ„č.

3 likes

Wow ik wist niet eens dat dit kon :joy: klinkt heel luxe!

1 like

Jaa tis echt supervet! M’n vorige fiets kwam ook bij hem vandaan maar was een demomodel elektrische fiets. Nu ga ik voor een reguliere stadsfiets zonder trapondersteuning.
Hij koopt dan een oud frame (in mijn geval een batavus) en bouwt vanuit daar de rest van de fiets op naar mijn wensen. Ik krijg oa hydraulische remmen, 8 versnellingen, reguliere ketting maar mogelijkheid voor een riem ipv ketting, van die automatische verlichting. Nouja het zijn allemaal vrij standaard dingen hoor en je kan het vast ook bij een gewone fiets kopen. Maar hij kent mij en m’n fietsgedrag goed en we hebben met een tool en een gesprek daardoor echt een goede combinatie kunnen maken van wat bij mij past. Ik had bijvoorbeeld bij m’n vorige fiets toch wat zadelpijn dus krijg nu een steviger zadel, ik wil graag een fietsaanhanger op m’n zadelstang kwijt kunnen dus krijg een kleinere framemaat etc.
Als alles net zo geweldig is als 't nu lijkt heb ik straks een fiets die weer 15 tot 20 jaar mee kan :smiling_face_with_three_hearts:. En hij is ook in een kleur gespoten die ik zelf mocht kiezen! Ik ben voor koraal gegaan.

5 likes

Quanta costa?

€1220 :grimacing:

But look at her :smiling_face_with_three_hearts:, daarna is het fietsstoeltje er ook nog op gezet.

27 likes

Wat mooi geworden met al die chromen accessoires erbij!

2 likes

Het is rvs! Dus wel de looks maar niet het onderhoud. Ik voel me echt zo gezegend met een fiets die helemaal op mijn maat is gemaakt. Ik vind de kettingkast ook zo mooi en open. Het frame is het kleinste volwassen framemaat. Ik vind het ook zo fijn dat hij in het maken van de fiets echt rekening heeft gehouden met de gebruiker vd fiets. Dus wel dat kleine frame, maar geen kleinere banden, onderhoudsvriendelijk want hij weet dat ik dat nooit doe etc.
Edit : ik wilde ook een minder zacht zadel want had best wel zadelpijn en toen heeft die eentje uitgezocht die heel plat is omdat ik dus ook graag m’n fiets heel laag heb staan.

6 likes

Ja, ik heb deze fiets sinds een paar maanden en ik ben er erg blij mee.
Ik wilde ook een mandje voorop maar dat kon niet, ik weet niet goed meer waarom.
Het is toen een fietstas geworden, met rits en heel makkelijk aan het bagagerek te hangen.
Dit voldoet voor mij persoonlijk prima.

2 likes

Dank je voor je antwoord.
Ik denk dat een mandje moeilijk kan omdat een geschikt bevestigingsysteem niet makkelijk te vinden is. De buis vooraan is erg dik, dus daar past moeilijk wat rond en aan het stuur zit je in het midden ook met weinig plaats door de display die niet exact in het midden staat, maar er een beetje langs is bevestigd.

Fietszakken wil ik ook, dat lijkt me makkelijk met MIK systeem, maar ik wil dus nog een mandje extra. Dit heb ik nu ook al meer dan 10 jaar bij mijn huidig fiets.
Ik wil eigenlijk gewoon alles. :hugs:

1 like

Heeft iemand een goede tip voor een afneembare fietstas die ook als rugtas gebruikt kan worden? En dan bij voorkeur ook nog waterdicht. Kan online wel wat vinden maar ben ook benieuwd naar tips en ervaringen. Is het bijvoorbeeld makkelijk op en af te klikken en écht waterdicht?

Ik heb hem niet in rugzakvorm maar wel een afneembare fietstas van Ortlieb
Fijn af te nemen en echt waterdicht

1 like

Die van Eastpack is top als je snel de tas naar rugzak wil omvormen. Beter dan bijv die van AGU.

https://www.eastpak.com/nl-nl/rugzakken-c120/up-roll-bike-pEK-0A5BJW-1T2-OS--1-.html

1 like