Fietsentopic

Ik heb al 14 jaar een blauwe Union fiets met terugtraprem. Niet kapot te krijgen en ook geen roest oid.

Nou ik denk dat ik de kroon span hier. Ik heb echt een crappy fiets en dat terwijl ik elke dag fiets. Niet veel km maar toch. M’n oom is politie en dat ding was blijven staan mocht ik wel hebben. Zal er morgen wel een foto van maken denk dat iedereen jaloers wordt. :rofl: Overigens staat bij m’n ouders nog een wielrenfiets en nog een giant maar daar doe ik niks mee. Maar mijne fietst prima dus ik vind zo’n fancy fiets aanschaffen dan overbodig.

3 likes

Zijn hier mensen die niet als ik hun fiets via zo’n richeltje naar beneden moeten laten (en dus ook omhoog moeten duwen) om hem in een berging te zetten?

Nu twee jaar de trotse eigenaar van deze beauty, nog geen spijt gehad van de aankoop.

10 likes

Wow wat een aparte fiets! Wat is het? En is die zwaar? Ben je ook niet bang dat ie gestolen wordt want hij valt zo op.

Morgen komt hopelijk mijn nieuwe fiets

:grin::grin::grin:

6 likes

Jaa! Ik heb deze ook! Lekker kitsch een matchende krat voorop en een grote blauw witte dingdong bel

Yo die is tof!

1 like

Ik heb een Burgers Pick Up. Die was er voor dames tenminste ook in een grote maat.

2 likes

Het is een Bough Bike. De fiets zelf is 20 kilo, en ik heb er nog een houten voordrager en een extra slot bij van in totaal 3,2 kilo. Door de versnellingen (de fiets heeft twee versnellingen en schakelt bij fietsen harder dan 18 km/u automatisch over naar de zwaardere versnelling) fietst hij nog erg fijn! Alleen is het minder fietsen met tegenwind of heuveltje op.

Aan de ene kant ben ik heel bang dat hij gestolen wordt, omdat het een goede en dure fiets is. Aan de andere kant juist niet omdat hij zo opvalt en dat vaak juist iets is dat dieven niet willen. Toch heb ik wel heel wat maatregelen genomen, vooral nadat ik in het centrum van een grote stad kwam te wonen. Ik heb dus een zwaar extra slot en zet mijn fiets ALTIJD en OVERAL aan een paal op slot (ook bij mij thuis in de afgesloten fietsenstalling van het complex), ook mijn zadel en wielen kunnen niet zomaar losgehaald worden door een Hexlox slotjes systeem én ik heb een 5-jarige verzekering tegen diefstal en vernieling. Ik ben namelijk ook wel eens bang dat iemand doodleuk probeert de fiets in de fik te steken of te besmeuren met graffiti :sweat_smile:


Dit is mijn blauwe rakker! Wil alleen nog een sticker voor diefstal bestellen. Met een unieke code kan je dan als je fiets gejat een melding maken. Als iemand hem dan vindt of evt wil verkopen, komt deze terug als gejat :slight_smile:

2 likes

He shitt, de fiets die ik had uitgezocht bij mijn fietsenwinkel blijkt opeens niet meer leverbaar. Super raar want ik kan hem nog wel op de site van Cortina en Fietsenwinkel bestellen. Alleen dan zit er niet het zadel op dat ik wil en geen grote rieten krat op de voorkant. Heeft iemand van jullie ervaring met het online bestellen van een fiets en deze dan ergens te laten aanpassen naar jouw voorkeur?

Jaaa ik heb er 1 gekocht:

Ik wil er nog een grote rietenmand op die dicht kan en dan ben ik zoo happy :grin::grin:

4 likes


Veloretti fiets, en vintage racefiets
Instagram foto’s, sorry.

12 likes


Ik heb een fluoriserende rozerode singlespeed, waarvan ook de ketting en banden dezelfde kleur hebben. En de remkabels zijn holografisch :heart: Pak m eigenlijk te weinig

En verder heb ik nog een stadsfiets met dameszadel, was ff wennen maar nu prima. Alleen is de band leeg :roll_eyes:

4 likes

Meestal zonder plant

7 likes

Hoe bevalt de veloretti? Ik vind ze zo mooi, maar ik vraag me af of ze net zo duurzaam zijn als de traditionele merken.

1 like

Hij is er!!! Manman, als een kind zo blij:

10 likes

Ik heb deze blauwe rakker maar hij was een keer gestolen (vanaf het station uiteraard) en nu is hij niet meer zo flawless.

Batauvs-BUB-XL

1 like

tmiQg-rivelrabobankomafiets

Ooit van de rabobank gekregen, maar mensen denken vaak dat het een ov fiets is. Mijn theorie is dat ie daarom niet snel gejat wordt. Dit klop ik bij deze ook meteen even af haha!

5 likes

14
Niet mijn foto, maar ik heb deze sinds mei 2012. Wel zonder mand, met krat, met zwarte bagagedrager en in veel slechtere staat. Zo is mijn slot stuk (fietssleutel erin afgebroken), zitten er beschadigingen op en zijn mijn versnellingskabels bijna door. O, en mijn voorvork is zwart, hebben andere handvatten en een ander zadel.

06
En dit is mijn werkfiets tegenwoordig. Zitten wel wat aanpassingen op, zoals een oranje plaatje met ‘bezorgfiets’, een koppeling om er een extra wagentje aan te hangen (Dit idee en zo’n karretje) en een iets ander rekje. Hij is niet van mij, maar ik gebruik hem 5 dagen in de week :stuck_out_tongue_winking_eye:

Overigens zoek ik wel een nieuwe privé-fiets en ik weet dat het geen Gazelle meer wordt, maar wat dan wel, weet ik nog niet :slight_smile:

1 like