Fietsentopic

Ik wilde een goedkope omafiets, met terugtraprem, die licht fietst en GEEN mand of zo’n rek voorop, dus ik had deze besteld. Bleek dat je hem compleet zelf in elkaar moest zetten oops. Arme papa. Maar ben er blij mee.

Op de 2e foto komt de kleur overeen. Mintgroen. Ik had deze besteld omdat ik mn fiets kwijt was. Vond ik hem daarna weer, nouja.

10 likes

Ontzettend mooi! Waar heb je deze besteld?! Ik wil hem ook :heart_eyes:

Thanks! Het is deze: https://www.city-bikes.nl/omafietsen/Spirit-Omafiets-Groen-28-inch-goedkope-omafietsen

Hier staan sowieso wel veel leuke betaalbare fietsen op. Waar je wel echt rekening mee moeten houden dat je hem compleet vanaf 0 in elkaar moet zetten. Soort IKEA idee, daarom zijn ze ook betaalbaar. Maar het materiaal enzo is goed. Dus dan zou ik wel iemand vragen die een fiets in elkaar kan zetten, of misschien een fietsenmaker vragen of die hem voor een klein bedrag in elkaar will zetten.

Is het niet te doen om hem zelf in elkaar te zetten? :see_no_evil: of lijkt je dat te moeilijk?

Edit: prijs is inderdaad wel heel mooi. Welke maat heb je uiteindelijk genomen?

Nee dat is echtniet te doen denk ik. Een fiets is echt niet zo makkelijk en je moet er wel op fietsen he, tenzij je heel technisch aangelegd bent? En je moet ook bepaald gereedschap hebben. Proberen kan altijd! En 170 voor een nieuwe fiets is natuurlijk niet veel. Ik heb framemaat 50. Dat is goed als je tussen de 160 en 172 bent las ik hier.

Mijn veloretti kwam ook zo, je hoeft toch alleen maar even dat voorwiel erin te draaien, je stuur en zadel erin te schuiven en twee trappers vast te schroeven? Misschien dat deze fiets anders is hoor, maar ik vond het bij mijn Veloretti echt niet moeilijk, wel even wat gepruts.

1 like

Bij deze was het echt een gedoe, maar ja kan ook aan mij liggen. Wat ik al zei gewoon proberen misschien heb je hem zo in elkaar! Als je hem vandaag besteld heb je hem maandag al.

:heart_eyes:
En heb ook een mountainbike. Ik fiets vooral als hobby. Heb geen stadsfiets helaas, lekker praktisch :joy:

4 likes

Hahaha ik moet een beetje lachen om je onderschrift, ik dacht eerst dat je nog een nul miste

Leuke fiets! Ik heb in augustus ook een fiets besteld via die website (met rekje), ook niet wetende dat het als een geheel bouwpakket binnen zou komen. Schoonvader vond het gelukkig maar al te leuk om het ding in elkaar te zetten haha, scheelde mij weer een hoop gedoe. Erg fijne fiets moet ik zeggen!

1 like

Hoi, ik ben mij aan het oriënteren op een mountainbike. Wie kan mij vertellen waar ik op zou moeten letten of heeft tips?

1 like

Goed derailleur, en remmen. De rest is minder van belang.
Ik bedoel een dure fiets hoeft in dat geval niet perse beter te zijn dan een goedkope.
Mijn man (wedstrijdfietser) heeft meer aan goedwerkende versnelling dan een carbon frame.

Met mountainbiken moet je versnelling snel reageren en niet ratelen of doortrappen.

Late reactie, maar waar wil je gaan fietsen? Hardtail of softail en 26 inch of 29 inch hangt best wel af van het terrein enz. Als je veel single trail met stenen enzo gaat doen heb je wel echt een softail nodig!
Ik heb zelf een cube en ben daar heel tevreden nee

Dankjewel! Voor mij al allemaal technische termen die ik al lastig vind. Ik wil een deel over fietspad kunnen fietsen om vanuit mijn huis vervolgens deels strand/ en bospaden te fietsen. En af en toe echt naar Veluwe ofzo. Maar gezien het echt nog een startende hobby is zoek ik naar een fiets die ook daarbij past qua prijs/kwaliteits verhouding

Ohja! Dan kan je denk ik best wel met een hardttail beginnen, scheelt ook enorm in prijs. Toen ik mijn eerste mtb kocht heb ik de fout gemaakt er eentje te kopen met een aluminium frame, doe dat niet, zo zwaar! Zeker met klimmen niet te doen. Ik zou een beetje op marktplaats rondneuzen en kijken wat je ziet. Let vooral op versnellingen, framemateriaal en ook wat voor een soort stuur je fijn vindt. Je hebt van die mtb met een heel breed stuur of juist smaller. Je mag me altijd wat linkjes sturen als je advies wilt :grin:. Veel plezier, mtben is zo leuk!

1 like

En check ook welk frame-maat je nodig hebt.
Zo kwam ik uit op een kinderfiets :joy:

Brede sturen kun je altijd zelf smaller maken. Stukje afzagen

1 like

Hoi! Heeft iemand misschien al ervaring met een Swapfiets e-bike? Ik overweeg om een tweedehands e-bike aan te schaffen of eerst maar eens zo’n elektrische swapfiets te proberen. Dit omdat die denk ik veel minder jatgevoelig zijn en hij kan bij mij alleen maar buiten staan. Is 75 euro per maand, dus niet niks natuurlijk maar dan heb je wel altijd een goede, werkende. En kun je elke maand opzeggen. Ben benieuwd!

Ik ben ook wel benieuwd of hier iemand ervaring heeft met een Van Moof fiets, denk erover na om mijn vakantiegeld hieraan uit te geven

Bram de Wijs heeft daar 2 YouTube video’s over gemaakt, die vond ik heel informatief!

1 like

Ah top, thanks! Ga ik zo eens even bekijken

1 like