Filmtopic #2

Yess! Vond ik ook leuk!

1 like

Ik keek gisteren Gran Torino en hoewel het een leuke film was, zeker, vond ik het zo slecht geacteerd omg :joy:

1 like

Net Hunger games ballad of songbirds and snakes gekeken. ( Nu te huur via Pathe thuis)

Samenvatting

Ik vond het wel aardig, en als je fan bent van de franchise kan je deze film eigenlijk niet missen want is echt een solide achtergrondverhaal. Maar toch, het is VER uit de minste film uit de reeks.
Ik kreeg nergens het “Hunger Games” gevoel waar ik hoopte.
Wat niet meehelpt is dat ik geen fan ben van een overvloed aan liedjes in films en deze film is een borderline musical.

Mijn grootste probleem met de film was dat ik na bijna 3 uur (!) aan materiaal, nog steeds geen moer geef om deze karakters. Ik weet niet precies waar dat aan ligt, want het acteerwerk was prima, maar voel gewoon niets, bij niemand. Aan het eind van de rit interesseert het me totaal niet wat er met ze gebeurt is.
Ben benieuwd of dat herkenbaar is.

10 likes

Ja heel herkenbaar. Ik vond het boek verrassend leuk maar de film echt mwa en afgeraffeld. Maar het is een vrij lang boek waarin heel veel gebeurd en dat kan je gewoon niet in 1 film stoppen. Ik denk dat bijvoorbeeld een limited series veel beter was geweest.

Of een deel 1 en 2 als het per se een film moest zijn.

1 like

Zag gisteren met sneak night ‘Wicked little letters’. Vond het echt leuk film met een goede cast. Echt love Olivia Colman! De humor vond ik ook fantastisch. En dat het gebaseerd is op waargebeurde feiten maakt het nog interessanter. Ja echt genoten van de film!

Zijn er meer die vaak naar sneak nights gaan? En welke films heb je afgelopen keren daar gezien?

Ja ik ga regelmatig, maar nu al een tijdje niet meer geweest. Eentje die ik nog weet was Fishermans Friends deel 2, echt een supermooie film

3 likes

Ik heb deze films de afgelopen maand gekeken, mubi en vier sterren overheersen hier

10 likes

Mijn februari. Geen touw aan vast te knopen :joy:

11 likes

Als je zin hebt in een film die soms intrigerend is maar vooral nogal cringe en wtf en dat alles met een gothic/dark academia-sausje: kijk Miller’s Girl.

9 likes

Ik heb veel van deze films gekeken omdat m’n abo bij Sky afliep maar ik vond het niet veel soeps deze maand :sweat_smile:

6 likes

Niet heel veel boeiends, moet het filmkijken echt weer oppakken.

7 likes

Blood Diamond was mijn #1 deze maand! Black Swan was een rewatch :heart_eyes: ook top.

5 likes

Voor het eerst Saw gekeken, vond het vet leuk :joy:

11 likes

Mijn overzicht deze maand. Zou mss achteraf Iron Claw toch hoger geven en Argylle lager haha, al vind ik ratings altijd lastig. Sowieso een goede filmmaand, ben ook erg blij met mijn Mubi abo.

7 likes

Goeie filmmaand! Mijn prime abbo valt me wel tegen. Heel veel dingen zijn plots betalend of nog een ander soort abbonement :confused:

5 likes

Wow wat veel! :scream:
Jaloers!

Lekker afgewisseld tussen oudere en nieuwe films deze maand.

Morgen met mijn vader naar Dune 2 in een Dolby Cinema zaal. De reviews zijn zooooo extreem positief, ik kan niet wachten!! Word bij Dolby Cinema altijd al bijna emotioneel bij het promotiefilmpje van DC zelf :joy: en dit is (hopelijk) de perfecte film voor zo’n zaal.

6 likes

Custody door jou gekeken en die vond ik wel goed! Heftig, maar goed

2 likes

Mijn gekeken films in februari

6 likes

Arrival is zo goed! Een van mijn favoriete films. Amy Adams speelt fantastisch in die film.

Echt een goed idee om lijstjes te delen, heel wat inspiratie weer opgedaan.

@Evenveel past lives was ondanks de Franse taal toch nog 4 sterren waard dus! Nice.

5 likes