Filmtopic #2

De discussie wordt voortgezet vanaf Filmtopic (Deel 1) - #5461 door kali.

Eerdere discussies:

1 like

Naar welke films kijkt iedereen uit in 2024?
Ik ben benieuwd naar in ieder geval deze:

  • All of us strangers
  • Mickey 17
  • The American Society of Magical Negroes
  • If

En ik houd over het algemeen niet zo van sequels, heb liever dat films gewoon op zichzelf mogen bestaan. Maar 80% van de aangekondigde films zijn sequels of reboots, en soms ben ik wel benieuwd tegen verstand in :stuck_out_tongue:

  • Inside Out 2 (heel bang dat hij tegenvalt maar wel benieuwd)
  • Beetlejuice 2 (?!)
  • Gladiator 2 (?!!)
  • Beverly Hills Cop (?!! ! !)
  • Ik kijk ook erg uit naar Mission Impossible Dead Reckoning part 2 maar kwam er laatst achter dat die pas in 2025 uitkomt :cry:
5 likes

Dune! Vond het eerste deel vrij saai en zielloos, maar heb goede hoop voor deel twee.

3 likes
  • All of us are strangers
  • Gladiator 2
  • Joker: Folie Ă  Deux
  • Borderlands
  • Furiosa: A Mad Max Saga
  • Dune: Part Two
3 likes

Wat leuk we hebben gewoon een tweede filmtopic! Doen we goed met z’n allen zo over films praten.

Ik ben heel ook heel benieuwd naar inside out 2!

4 likes

Ik heb echt al veel op mijn lijstje haha:

The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim
Challengers
Argylle
Dune 2
Inside Out 2
Madame Web
Kraven the Hunter
The Promised Land
Nosferatu
Joker: Folie á Deux
Gladiator 2
Mickey 17
The Fall Guy
All of Us Strangers
If
Despciable Me 4
Lilo & Stitch
Apex
The Bikeriders
Ballerina
Mufasa
Furiosa: A Mad Max Saga
Wolfs
The Old Guard: Force Multiplied
Ghostbusters: Frozen Empire

En afhankelijk van trailer/recensies:
Wicked Part 1
Hit Man
Damsel
Nightbitch
Megalopolis

3 likes

Ja ik ben ook benieuwd naar Nightbitch! En ook naar A quiet place part III en een paar die officieel al uit zijn maar nog niet breed gereleased: Eileen, Zone of Interest, Priscilla

3 likes

Deze heb ik al gezien!
Ik vond hem typisch Sofia Coppola qua stijl, heel leuk.

over de inhoud

Ik vond hem zeker aan het begin erg vermakelijk, maar hoe verder de film ging hoe minder ik het idee kreeg dat je Priscilla echt leerde kennen. Je ziet alleen de buitenkant. Tegen het einde van de film maakt ze keuzes (lekker vaag ook al zijn het natuurlijk niet echt spoilers) maar dat slaat echt een beetje dood vond ik, ondanks dat de film volledig om haar draait laat het haar ontwikkeling niet echt zien. Ze blijft een soort poppetje.
Daarnaast is het ook op haar memoires gebaseerd, en alhoewel ik wel geloof dat het best waarheidsgetrouw is vond ik het ook erg eenzijdig en oppervlakkig.

Ik vond het vooral erg leuk om hem te zien na Elvis, wat echt een heel ander soort film was maar waarbij ik qua inhoud eigenlijk hetzelfde dacht.

2 likes

DEADPOOL 3!!! :partying_face:

2 likes

Wat ik afgelopen jaar heb gezien en wel zou aanraden (niet allemaal 4 of 5 sterren, maar ik kan ook erg genieten van een 3-sterrenfilm die het juiste comfort biedt):

Algemene aanraders
A Serious Man
Toni Erdmann
Stardust
The Handmaiden
The Company of Strangers (de minst bekende denk ik, dus ik wil hem extra aanprijzen: dit is een knusse, ontspannende en ontroerende film over een groepje oudere vrouwen dat autopech krijgt en gaat bivakkeren in een verlaten huis midden in de natuur. De actrices zijn geen professionals en spelen eigenlijk zichzelf.)

Klassiekers
Sleuth
Solaris
Blue Velvet

Kostuumdrama’s
Lady Chatterley’s Lover (2022)
Becoming Jane
The Aftermath

Romcom/feelgood
Something’s Gotta Give
The Half of It
Austenland
Spanglish

Animatie
Puss in Boots: The Last Wish
The Princess and the Frog
Zootopia

En tot slot:

Grootste teleurstelling
The Prince of Egypt

6 likes

Ik heb al vaak op het punt gestaan om deze te kijken maar doe het dan toch niet. Misschien in 2024 toch maar proberen.

Wel heb ik de korte bbc serie gezien die gebaseerd is op het zelfde boek van Sarah Waters, Fingersmith. Toevallig gezien en gelezen? Beide aanraders!

Wow, ik wist niet eens dat het op een boek gebaseerd was! Ben er wel benieuwd naar, want er waren wel wat dingen in The Handmaiden die ik minder sterk vond en die in een boek of in een BBC-serie misschien niet zouden voorkomen.

Als je het verhaal al kent verandert dat de kijkervaring vast, maar alleen al voor het visuele spektakel is The Handmaiden wel een aanrader, denk ik! Dus yes op de kijklijst voor 2024.

1 like

Meestal via imdb of Letterboxd (bij die laatste kan je bijv op 2024 zoeken en dan kan je lijsten van andere gebruikers vinden met films die in 2024 uit komen)

Ik vind het altijd leuk om dat uit te zoeken zodat je iets hebt om naar uit te kijken, maar kijk uiteindelijk maar de helft echt hoor :sweat_smile:

Oh, en hij komt in NL al de 27e december uit zie ik, maar in Duitsland waar ik woon pas op 4 januari, dus vind hem wel tellen: The Boy and the Heron

Net deze film gezien. Ik hou zo van oude films :smiling_face_with_three_hearts:

Saltburn is nu mijn lievelingsfilm
Goed jaar voor Barry Keoghan :pray:

5 likes

Afgelopen zaterdag Aquaman 2 gezien. Ik had geen trailers gezien, dus het verhaal was voor mij een verrassing, maar helaas niet goed. En het duurde ook allemaal net te lang met echte villain en subvillains. Jason Momoa is altijd vermakelijk, maar echt jammer dat de plot slecht was.

1 like

Ik keek gisteren Miracle On 34th Street (die uit de 90s) en ik mis eigenlijk wel de warmte van films op film ipv digitaal. Alle films zijn tegenwoordig zo wit en perfect?

1 like

Ja, helemaal mee eens.

2 likes

Zit Twilight weer eens te kijken.

Echt zo cringe :joy:

3 likes