Filmtopic #2

Op NPO staat de film The Secret of Kells/Brendan het geheim van Kells. Deze is gemaakt door dezelfde regisseur als van oa Wolfwalkers en The Breadwinner. The Breadwinner vond ik ook al zo prachtig gemaakt en dat is deze film ook. Hele mooie scènes zitten er tussen en sommige zijn behoorlijk eng. Vraag me af hoe ze op 6 jaar en ouder zijn gekomen. Het verhaal is niet heel bijzonder, beetje oppervlakkig misschien wel want sommige dingen waren wat vaag en bleven vaag. Maar de scène met Aisling oid en dan die sleutel was echt heel tof gedaan met als het klimmen in de boom, haar ogen in de bossen en als ze naar die steen opzoek gaan. Ik snapte niet helemaal waarom ze op den duur een wolf bleef maar ik las later iets dat het kwam door die plek oid. Ik heb de film Wolfwalkers nog niet gezien, hopelijk gaan ze die binnenkort ook uitzenden op NPO. Ik kan niet vinden hoe lang de film nog op npo staat, de film is niet op iets anders te streamen. Je kan de film helaas niet kijken in het Engels met Nederlandse ondertiteling. De film is Vlaams ingesproken, maar dat is wel goed gedaan mooie stemmen zitten er tussen en ik vind het niet heel erg storend. Je kan ook niet kijken met Nederlandse ondertiteling voor slechthorende, dat is wel jammer want dan is het niet goed te combineren tijdens het eten. De muziek is erg mooi.

Edit: oh sorry Wolfwalkers is geregisseerd door Tomm Moore en Ross Stewart, the Secret of Kells door Tomm Moore en Nora Twomey en The Breadwinner door Nora Twomey

De podcast op de vijfde rij heeft nieuwe afleveringen gemaakt dit keer gaat het over het geheim van de iconische soundtracks. Het worden drie afleveringen in totaal. Heel leuk! Ik ben nu ook wel benieuwd of jullie een favoriete soundtrack hebben?

3 likes

Ben naar ‘sometimes i think about dying’ gaan kijken en naast dat het wel enkele grappige momenten bevatte dacht ik bij het einde letterlijk: “huh, is dit het dan?”

3 likes

Skunk gezien vanavond. Enorm rauw en heftig zeg. Maar tegelijkertijd echt wel het kijken waard.

3 likes

ik was net naar maria montessori: :star: :star: :star: :star:

beter dan ik had verwacht. indrukwekkend verhaal over maria montessori, laat goed zien hoe ze het onderwijs vernieuwde en vocht voor vrouwenrechten. ik wist eerlijk gezegd nog niet zo veel over haar, behalve dat er montessorischolen zijn haha. leuk om meer over de geschiedenis daarachter te leren en hoe het verbonden is met feminisme. acteerwerk is ook sterk en ik zat helemaal in de film, al duurde dat wel eventjes.

over het einde: alleen het einde vond ik niet zo goed, heel abrupt of zo. maar misschien vond ik het gewoon jammer dat ie al was afgelopen.

7 likes

Als er een film is die ik niet aanraad is het ‘Black tea’. Rare dialogen, slecht acteerwerk en na 1u vroeg ik me nog steeds af wat nu het verhaal was en heb ik de cinema verlaten.

Vandaag The Watchers gezien. Prima film en was voor mijn gevoel zo voorbij

3 likes

Vorige week had ik de boeken van de hongerspelen weer eens gelezen die nog steeds goed zijn. Dus nu de eerste film weer aan het herkijken en wat zit die toch goed in elkaar. Vet goede hoofdrolspelers en bijrolspelers, de aankleding, de setting, muziek. Oké aan de special effects zie je wel af dat het wat oud is maar dat maakt niet uit. Een van de beste dystopische young adult film.

9 likes

Jaaa ik heb ze een paar jaar geleden ofzo allemaal weer eens op een regenachtig weekend in de ardennen gekeken met m’n partner, echt leuke films :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Aaah ik hou zo van The Shop Around the Corner :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:
Kan die film wel 100 keer kijken

Wat de fuck vinden mensen goed aan Hit Man?!

3 likes

Ik snap de hype ook niet. Idee is leuk, maar de film is op sommige momenten enorm traag en dan opeens weer snel snel, want de tijd is bijna om.

1 like

Meer haat op Hit Man:

En een dom verhaal en bizar slecht uitgewerkt vrouwelijk hoofdpersoon en de enige 2 dialogen tussen vrouwen zijn:
“Since when did our professor get hot?!” “I know right”
En een uitwisseling over dingen die geregeld moeten worden voor de school van hun kinderen.
Totaal ongeloofwaardige karakterontwikkeling, nauwelijks ondersteund door wat filosofische theorieën die erbij getrokken worden.

3 likes

Net ‘next goal wins’ gekeken (op disney+), hahaha echt een topfilm. Echt hardop gelachen om de humor

4 likes

Het was of ik twee verschillende films aan het kijken was.

Ik was gisteren naar The Zone of Interest in een buitenbioscoop. Ik vond hem een beetje tegenvallen, had er hogere verwachtingen van. Vond het een goede film, maar niet de hype/oscar waard imo

3 likes

Ik denk dat het ook geen goeie film is voor een buitenbioscoop. De kracht zit m juist in de subtiliteit en het geluid, en dat valt weg op zo’n plek (denk ik).

7 likes

Dat was ook mijn eerste gedachte @kika. Denk dat deze echt het beste tot zijn recht komt in een miusstille bioscoop met goede geluidsinstallatie.

1 like

@Hiphopopotamus het geluid was goed hoor, ik vond de geluiden icm de beelden iig alsnog erg indrukwekkend, en zoals ik zeg, ik vond het alsnog een goede film, maar gewoon niet zo goed als ik aan de hand van de reviews en awards verwacht had.

1 like

Ik had hetzelfde hoor, en ik heb 'm wel in een stille bioscoopzaal gezien.

4 likes

Ik denk omdat de meeste mensen op basis van de trailer geen echte verwachting ervan hadden. En als een film dan niet verschrikkelijk slecht is, dan is het wel oké. Het is voor een domme actiekomedie met wat romantiek wel prima. Maar echt goed zou ik persoonlijk niet zeggen.

1 like