Filmtopic #2

ik was net naar maria montessori: :star: :star: :star: :star:

beter dan ik had verwacht. indrukwekkend verhaal over maria montessori, laat goed zien hoe ze het onderwijs vernieuwde en vocht voor vrouwenrechten. ik wist eerlijk gezegd nog niet zo veel over haar, behalve dat er montessorischolen zijn haha. leuk om meer over de geschiedenis daarachter te leren en hoe het verbonden is met feminisme. acteerwerk is ook sterk en ik zat helemaal in de film, al duurde dat wel eventjes.

over het einde: alleen het einde vond ik niet zo goed, heel abrupt of zo. maar misschien vond ik het gewoon jammer dat ie al was afgelopen.

7 likes

Als er een film is die ik niet aanraad is het ‘Black tea’. Rare dialogen, slecht acteerwerk en na 1u vroeg ik me nog steeds af wat nu het verhaal was en heb ik de cinema verlaten.

Vandaag The Watchers gezien. Prima film en was voor mijn gevoel zo voorbij

3 likes

Vorige week had ik de boeken van de hongerspelen weer eens gelezen die nog steeds goed zijn. Dus nu de eerste film weer aan het herkijken en wat zit die toch goed in elkaar. Vet goede hoofdrolspelers en bijrolspelers, de aankleding, de setting, muziek. Oké aan de special effects zie je wel af dat het wat oud is maar dat maakt niet uit. Een van de beste dystopische young adult film.

9 likes

Aaah ik hou zo van The Shop Around the Corner :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:
Kan die film wel 100 keer kijken

Wat de fuck vinden mensen goed aan Hit Man?!

3 likes

Ik snap de hype ook niet. Idee is leuk, maar de film is op sommige momenten enorm traag en dan opeens weer snel snel, want de tijd is bijna om.

1 like

Meer haat op Hit Man:

En een dom verhaal en bizar slecht uitgewerkt vrouwelijk hoofdpersoon en de enige 2 dialogen tussen vrouwen zijn:
“Since when did our professor get hot?!” “I know right”
En een uitwisseling over dingen die geregeld moeten worden voor de school van hun kinderen.
Totaal ongeloofwaardige karakterontwikkeling, nauwelijks ondersteund door wat filosofische theorieën die erbij getrokken worden.

3 likes

Het was of ik twee verschillende films aan het kijken was.

Ik was gisteren naar The Zone of Interest in een buitenbioscoop. Ik vond hem een beetje tegenvallen, had er hogere verwachtingen van. Vond het een goede film, maar niet de hype/oscar waard imo

3 likes

Ik denk dat het ook geen goeie film is voor een buitenbioscoop. De kracht zit m juist in de subtiliteit en het geluid, en dat valt weg op zo’n plek (denk ik).

7 likes

Dat was ook mijn eerste gedachte @kika. Denk dat deze echt het beste tot zijn recht komt in een miusstille bioscoop met goede geluidsinstallatie.

1 like

@Hiphopopotamus het geluid was goed hoor, ik vond de geluiden icm de beelden iig alsnog erg indrukwekkend, en zoals ik zeg, ik vond het alsnog een goede film, maar gewoon niet zo goed als ik aan de hand van de reviews en awards verwacht had.

1 like

Ik had hetzelfde hoor, en ik heb 'm wel in een stille bioscoopzaal gezien.

4 likes

Ik denk omdat de meeste mensen op basis van de trailer geen echte verwachting ervan hadden. En als een film dan niet verschrikkelijk slecht is, dan is het wel oké. Het is voor een domme actiekomedie met wat romantiek wel prima. Maar echt goed zou ik persoonlijk niet zeggen.

1 like

Ik heb net A Quiet Place 3 gekeken, best leuk. Lupita is zo’n sterke actrice! Niet precies het verhaal waarop ik had gehoopt, maar goed acteerwerk.

Ik zag ook 3 trailers van films die me top leken: Trap (geregisseerd door Shyamalan): A father and his teen daughter attend a pop concert only to realize they’ve entered the center of a dark and sinister event.

Speak No Evil (met James McAvoy): A family is invited to spend a weekend in an idyllic country house, unaware that their dream vacation will soon become a psychological nightmare

En Blink Twice (met Channing Tatum: When tech billionaire Slater King meets cocktail waitress Frida at his fundraising gala, he invites her to join him and his friends on a dream vacation on his private island. As strange things start to happen, Frida questions her reality

7 likes

Nee en ik vind het beklemmende gevoel buiten denk ik wel wegvallen. Die ongemakkelijkheid vond ik in de donkere kleinere zaal waarin ik zat echt verstikkend.

Ik heb de Nederlandse/Deense versie van Speak No Evil gezien vorig jaar. Heb daar nog zooooo lang over nagedacht dus ben echt benieuwd naar deze remake!

5 likes

Wat zijn jullie favoriete films van het afgelopen half jaar?

1 like

Ik vond die ook heel goed! En misschien extra eng omdat het (gedeeltelijk) Nederlands is.

En mocht je de remake gaan kijken: kijk niet naar de trailer!! Elke keer als ie voorbij komt in de bios cringe ik omdat echt allllle plottwists al in de trailer zitten :sob: de spanningsopbouw van wat er nou speelt is juist zo sterk in dit verhaal.

2 likes