Filmtopic (Deel 1)

Ik was gister eindelijk naar Spiderman :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

3 likes

Het is zo fijn!! Niemand die tegen je praat, helemaal in de film duiken.

Ik ga nagenoeg altijd alleen (want ga sowieso wekelijks) en de eerste keer was het gek maar het went heel snel en ik vind het nu juist raar als er iemand mee is hahaha.
Er zijn ook zo vaak anderen in hun uppie, de bioscoop is dat wel gewend. Veel plezier!!

4 likes

Het lukt me al twee dagen niet om via Vitamine Cineville een film te bekijken omdat het renderen steeds vastloopt. Hebben meer mensen dit?

Zijn jullie ooit alleen naar de bioscoop geweest? Ik wil graag House of Gucci zien maar ik kan niemand overhalen om mee te gaanđŸ„Č

1 like

Zeker! Vind het prima hoor. Gewoon net voor de film binnen lopen en tijdens de film zelf praat je toch niet

3 likes

Ja hoor lekker toch, je kan toch niet praten in de bioscoop dus lijkt me een uitgelezen activiteit om in je eentje te doen!

4 likes

Ja en soms is dat echt heel fijn :heart:

4 likes

Ik ga bijna altijd alleen. Maar moet wel zeggen dat ik expres alleen maar naar kleinere filmhuizen ga. Ik zou niet comfortabel alleen naar een Pathe gaan waar allemaal kids tijdens de film op hun telefoon zitten of met popcorn gaan klieren ofzo.

3 likes

Ik ben gisteren naar “Licorice Pizza” geweest, leuke film wel! Het speelt zich af in de jaren '70 in een buitenwijk van CaliforniĂ«. Wel heel tof gedaan met het decor, alle auto’s en de kleding. De acteurs die de twee hoofdrollen spelen vond ik erg goed! De vrouw is Alana Haim (van de band Haim en haar twee zussen spelen in de film ook haar zussen!) en de man is Cooper Hoffman (zoon van Philip Seymour Hoffman!) :slight_smile: En er komen nog meerdere andere grote namen even voorbij: Sean Penn, Bradley Cooper, Tom Waits.

8 likes

klinkt goed! ik ga zaterdag ook naar licorice pizza, ben benieuwd. zo blij dat het weer kan, heb naar de film gaan echt gemist.

ik ga trouwens ook altijd in mijn eentje, vind ik heel fijn. dan kan ik echt helemaal verdwijnen in de film

2 likes

Ik had een pathe abbo en ik ging meerdere keren per week in 3 steden (rdam, helmond en ehv) en dit heb ik nog nooit meegemaakt

9 likes

Niet bedoeld als reactie op Branko hoor, maar ik vind de haat op PathĂ© zo stom! Deze week ging het in twee verschillende podcasts over naar de bios gaan, en beide keren ging het van ‘Oh toch wel een filmhuis mag ik hopen, niet die massafabriek PathĂ©?!’ Vind het altijd zo stom om daar zo elitair over te doen.

(Heb mijn hele studententijd bij Pathé gewerkt haha, dat maakt misschien ook verschil)

16 likes

Oke, misschien heb ik gewoon slechte ervaringen gehad met PathĂ©. En ik heb lang in Amsterdam gewoond waar ik een grote liefde voor filmhuizen heb ontwikkeld. Maargoed, daar zaten er ook 230923 dus voor ieder wat wils. Ik snap wel als je in een ander gebied in NL woont je er anders naar kijkt. Maar ik blijf wel bij mn standpunt. De sfeer, de entourage, het aanbod, het publiek, de aankleding, de bijbehorende café’s etc. Ik vind (de meeste) filmhuizen in ieder opzicht chiller.

3 likes

Ik wist niet dat er een hele PathĂ©haat was. Mij boeit het ook niet of ik in een fancy zaal met “sfeer” zit. Ik wil een commerciĂ«le film kijken en weer naar huis.

———————

En wat is nou steeds het probleem met alleen naar de bios gaan? We zijn toch allemaal volwassen? Het meerendeel van de mensen gisteren was alleen en ik geef ze groot gelijk. Lekker stil toch?
Ok, dat komt ook doordat gisteren een stel tijdens de film alle plotten van 7 Spider-Man films aan elkaar aanet uitleggen waren.

1 like

Ik ga heel vaak alleen! Hier in ‘mijn’ filmhuis zitten heel vaak mensen in hun eentje in de zaal :slight_smile: De eerste keer moest ik me er even overheen zetten maar het zit toch meer in je eigen hoofd dat het eventueel ‘raar’ is om in je eentje te gaan dan dat iemand anders dat werkelijk vindt!

3 likes

Ik ben vandaag toevallig voor t eerst alleen geweest haha (gewoon naar pathe). Vond het wel een aanrader eigenlijk, ga ik vaker doen!

Vond spiderman ook zeker de moeite waard

3 likes

Ik ga ook vaak alleen. Heb een pas. Ga ook wel eens naar events in mn eentje, boeit me echt niet

2 likes

ik heb ook geen pathé-haat maar ik vind filmhuizen gewoon veel leuker, zowel het filmaanbod als de sfeer (je hebt in het filmhuis hier bijvoorbeeld allemaal schattige banken en chille stoelen ipv bioscoopstoelen enzo hoe leuk :pleading_face:)

oja en ze hebben speciaalbier van de tap dat mee de zaal in mag, niet onbelangrijk

6 likes

Ik vind filmhuizen wel schattig enzo, maar dat ze soms geen popcorn hebben is wel een no go voor mij. :heart: Pathé

2 likes

dat is inderdaad het enige minpunt

maar bij de pathĂ© eten mensen soms chips in de zaal (!!!) ik bedoel niks tegen chips (chips is m’n leven) maar dat gekraak van andere mensen in mijn oor terwijl ik een film probeer te volgen, no thanks

2 likes