Filmtopic (Deel 1)

Het is gewoon heel raar :sweat_smile:

1 like

Ik ben ook net terug van Jackass Forever, echt weer grappig zoals vanouds! (Vind de oude films ook nog steeds hilarisch en ben sowieso fan van Steve-O). Wel extreem veel piemels en bijbehorend leed in de film đŸ„Č

2 likes

Gisteren dus naar Dune geweest en er zaten mensen uit allerlei steden in de zaal omdat hij blijkbaar bijna nergens meer draait, vet leuk. Ik vond de film tof, vooral heel mooi! Qua verhaal merk je natuurlijk heel erg dat het voornamelijk setup is voor de volgende film maar ik vond het niet heel storend. Hoop wel dat we dan iets meer van de personages te zien krijgen, maar ik ga er een beetje vanuit dat het grootste deel worldbuilding in deze film zit en dat er dan ruimte is voor ontwikkeling van de personages in de volgende :grimacing:

1 like

Ik heb Belfast gezien. Normaal gesproken vind ik kindacteurs superirritant, maar deze was echt sympathiek en kwam heel natuurlijk over.

Ik vind het een degelijke prima film. Mooi geschoten, goed geacteerd, sterk verhaal en sfeervol muziek. Maar ik vond hem niet perse 7-Oscar-nominaties-goed. Ik denk dat als je dat van tevoren weet dat je verwachtingen dan zo hoog gespannen zijn, dat het alleen tegen kan vallen.

Maar als je gewoon denkt ik ga naar een ‘gewoon’ goede film dan is het een aanrader.

2 likes

Ik was dit weekend naar King Richard en vond hem top! Aanrader :blush:

4 likes

Is er hier iemand naar blacklight geweest?

Ja. Ik “review” altijd bioscoopfilms op mijn instagram, dit heb ik er vorige week neergezet:
3 van de 5 sterren:
Spannende, typische Liam Neeson thriller, dit keer is hij fixer voor de FBI. Leuk voor tussendoor, maar omdat hij al veel van dit soort films heeft gemaakt, kennen we het trucje nu wel.

1 like

Is er al iemand naar Grosse Freiheit geweest? Ik vind het echt een bizar verhaal, dat dit echt zo gegaan is vroeger! De trailer ziet er goed uit.

Net alvast kaartjes gekocht voor de premiere van het derde deel van “Fantastic Beasts and where to find them” :heart_eyes: Heb gister deel 1 teruggekeken en ga morgen deel 2 weer kijken!

4 likes

Vanochtend naar The Batman geweest, wat een fantastische film, wauw!! Ik zat er echt helemaal in en moet er de hele dag aan terugdenken.

6 likes

Ik ben vandaag naar Flee geweest, echt een mooie/zielige/ontroerende film. Wel een aanrader!

3 likes

Heb weer een pathé abbo aangeschaft :grinning:
Naar Uncharted & Scream geweest. Beide niet echt van hoog niveau. Ik vond Scream echt niet eng of spannend, terwijl ik best een bange poeperd ben als het gaat om horror. Uncharted nog wel leuk om naar te kijken!

1 like

‘Marry mee’ gisteren gezien, vond het echt verrukkelijk!!! Heerlijke feelgoodfilm.

3 likes

Ik was dit topic vergeten maar ik was laatst naar een Nederlandse film, volgens mij heet ie “ik wist het” en het is de allerslechtste Nederlandse film die ik ooit heb gezien :joy:

2 likes

Jammer want het boek is enig

Ik zag net de trailer van ‘Where the crawdads sing’, ben benieuwd! Heb het boek gereserveerd bij de bibliotheek, hoop dat ik die nog kan lezen voor de film uitkomt :slight_smile:

4 likes

Ik heb net Moonfall gezien. Ik vond het superleuk. Het is echt Independence Day en Armageddon meets Twister, Deep Impact, etc. Dus als je van dat soort type films houdt is het echt een aanrader.

3 likes

Ik lees dit tijdens de bioscoopreclame voordat Moonfall begint. Yes, zin in!!

1 like

En wat vond je ervan?

Ja heerlijk! Ik hou echt van spektakels als dit. Dat de maan zo enorm dichtbij staat, geweldig. En het verhaal ging ook nog wel dieper dan zomaar een rampenfilm.

Was ervoor ook naar Ambulance, dat is ook echt een aanrader. Is een actiefilm, maar ik vond 'm echt vele malen beter dan heel veel actiefilms van de afgelopen jaren. Ook echt een spektakel en heel goed geacteerd.

1 like