Filmtopic (Deel 1)

Ben dit weekend naar ‘Belfast’ geweest. Ik vond hem een beetje tegenvallen maar ik denk dat ik een vrij hoge verwachting had omdat mijn moeder het een fantastische film vond en we dezelfde smaak hebben. Ik zou hem 3 uit 5 sterren geven. Wel hele goeie cast, mooie sfeer, mooie beelden en goede muziek vond ik!

2 likes

Ben naar Red Rocket geweest, vond m heel goed! Wel aan de lange kant.

Kan deze maand nog gratis naar de film met cineville maar zie verder niet echt iets waar ik naartoe wil eigenlijk

3 likes

Heb ook zin om naar de bios te gaan maar word niet echt enthousiast van het aanbod nu, misschien nog maar een keertje naar The Worst Person In The World😎

2 likes

Heb je C’mon C’mon al gezien?

2 likes

After Yang is mooi

3 likes

Heb gisteren Velvet Queen gezien, vond het een aanrader maar ik ben dan ook altijd fan van dit soort films met veel natuurshots

3 likes

Ja ik vond hem ook mooi, maar je moet wel zin hebben om in een soort meditatieve staat te verkeren want het is vrij traag.

Ik ben super benieuwd naar Drive my car, maar ik durf er niet echt heen want ik denk dat ik het niet ga volhouden. 3 uur en 10 minuten, wie verzint dit. :flushed:

Ja, ik vond drie uur ook echt te lang voor deze film. Op zich mooi, mooi gefilmd ook, maar wel traag. Ik zou dan vroeg gaan, wanneer je nog fit en uitgerust bent.

2 likes

Haha ja goeie tip, als ik na een werkdag ga val ik zooooo vaak in slaap, dus dan kies ik altijd wat actievere films uit

1 like

Hahaha, ja, relatable. :sweat_smile:

Leuk dat je nog kunt gaan! Ik had 'm ook wel willen zien, maar hij draaide hier helaas ook niet.
Ik ga morgen naar The Northman, weer eens wat totaal anders dan andere filmhuisfilms haha. Ik vind het aanbod nu ook niet zo geweldig, eigenlijk draait er bijna geen enkele film die ik echt graag wil zien.

1 like

Tip voor horror fans: Ga naar “X”. Echt een van de tofste horrorfilms in tijden.

6 likes

Oh hier was ik al een tijdje benieuwd naar! Ik kon alleen niet zo snel vinden of er ook geesten/paranormale dingen in zitten zonder allemaal spoilers te lezen. Volgens mij niet toch? Ik hou wel van horror maar liever niet met geesten :sweat_smile:

Geen geesten/spoken

2 likes

Ja, vind ik ook. Echt een aanrader! De sfeer is zo goed neergezet. In het horrorgenre echt een masterpiece.

1 like

Ik kom net terug van de Northman, vond hem erg goed! Ik ging er eigenlijk zonder verwachtingen heen maar vond hem echt tof gedaan, visueel ook heel sterk en love Noorse mythologie dus dat vond ik ook helemaal leuk

3 likes

Ik ben gisteren naar ‘L’événement’ geweest, een Franse film over een jonge vrouw die in het jaar 1963 ongewenst zwanger raakt en het niet wil houden, maar abortus is illegaal en strafbaar. Ik vond het een heel sterke film, je voelde haar wanhoop zo goed en zo’n naar idee dat in het verleden maar ook in het heden er nog steeds zoveel vrouwen zijn die in de illegaliteit op gevaarlijke manieren een abortus ondergaan (en dan ook nog het risico lopen op gevangenisstraf!). Goeie actrice ook vond ik.

7 likes

Was naar C’mon c’mon, wel mooi! Deed me denken over familiebanden. Zwart wit maakte het ook bijzonderder, vond de hoofdpersoon erg knap (zijn gezicht en haar).

2 likes

Ben net naar de Dr. Strange premiere geweest, goede film weer! wel jammer dat de nieuwe karakters ook meteen weer dood gingen, maargoed die komen vast ooit in een ander universum wel weer terug.

2 likes

Ben juist blij dat ze dood zijn. Ze voegden niks toe. De film zou anders zo chaotisch worden

1 like