Filmtopic (Deel 1)

Ik heb gisteren The Unbearable Weight of Massive Talent gezien. Een film waarin Nicolas Cage de draak steekt met zichzelf: kwalitatief geen hoogvlieger, wel vermakelijk. Pedro Pascal speelde Cage echt wel weg tijdens scènes samen.

4 likes

Mooie recensie! Ik ga vanmiddag. Heel benieuwd.

3 likes

Horror liefhebbers: ga naar Moloch!!

Eindelijk een echt goede en creepy Nederlandse horrorfilm. (Groot deel is alsnog Engels gesproken, door een Deen die meespeelt)

Gaat over een volkslegende die te maken heeft met gevonden veenlijken in Drenthe. Heb echt een paar keer kippenvel over mijn hele lijf gehad, heb ik niet gauw (meer).

10 likes

Ik ben vandaag naar Ich bin dein Mensch geweest, ik vond 'm leuk en ook wel grappig en soms ontroerend! Dan Stevens speelt de robot man en hij deed het echt goed, zo’n glazige en emotieloze blik steeds.

7 likes

Zojuist Moloch (ofzo) gekeken. Best goede film! Was wel een verrassing voor me dat het een Nederlandse film was, maar vond vooral de tweede helft wel spannend hoor.

3 likes

Ik heb Top Gun Maverick gezien. Dezelfde vibes als het origineel, maar toch in een modern jasje gestoken. Aan de ene kant was het verhaal deels voorspelbaar, maar er zitten ook verrassende momenten in.

Ik vond vooral de soundtrack erg goed. Ik denk dat Lady Gaga het echt leuk vond om een echte eighties ballad te mogen zingen. Ik vond het een leuke popcorn actiefilm echt een aanrader.

Je hoeft trouwens niet Top Gun te hebben gezien om deze film te kunnen volgen.

8 likes

Ik heb hem gisteren ook gezien! En wauw wat een prachtige film. Ben ook groot fan van de eerste uit 1986 dus keek echt uit naar deze.

Je hoeft de eerste Top Gun idd niet gezien te hebben, maar ik vind wel dat het dit tweede deel leuker maakt als je het eerste deel wel hebt gezien. Er zitten best een aantal (subtiele) verwijzingen naar het eerste deel in en die zijn grappiger/intrigerender als je dat deel ook gezien hebt.
Om het verhaal te begrijpen is het idd niet nodig.

3 likes

Tipje!

15 likes

Zojuist naar ‘Men’ geweest. Laatste stuk was echt het vreemdste dat ik ooit gezien heb, denk nog vreemder dan Midsommar. Wtf heb ik gezien gewoon.

4 likes

Ik ga van de week, ben echt benieuwd.

Afgelopen donderdag Jurassic World gezien en die vond ik wel weer leuk!! Maar de eerdere films leuker.

6 likes

Men al gezien? Ben nog steeds een beetje in shock van dat einde :smiling_face_with_tear:

1 like

Jaaaa ik heb hem toevallig vandaag gezien!

Ik vond de eerste driekwart van de film echt een enge sfeer, heel goed gedaan. Maar dat einde… hahahaha. Ja heel vreemd. Ik ben er ook nog steeds niet achter of ze nou een soort angstpsychose heeft gehad en het zich heeft ingebeeld of dat het echt was? Maar toen ik daarna las dat het een soort ‘overgaan van de misogynie en het patriarchaat’ moest uitbeelden vond ik het eigenlijk wel goed gedaan!!

2 likes

Ja leek me wel echt want die vriendin die toen kwam zag dat bloed ook liggen, ik vond het einde zoooo vreemd en walgelijk en ook een beetje pretentieus artistiek ofzo terwijl het eigenlijk gewoon vreemd en vies was :sob:

Hoe ga je naar black phone? Komt toch pas december uit??

@tuula woont toch in Belgie?

1 like

Hahaha, ik was al druk op sites van bioscopen aan het zoeken waar hij dan gedraaid werd. Jammer dat het hier zo lang moet duren

2 likes

Whoooo! Tickets voor Thor: Love and Thunder zijn geregeld. Zin innn

4 likes

Ja, lijkt mij ook een goede film namelijk :sob:

2 likes

Ik ben net naar ‘Nowhere special’ geweest. Mooie film, driekwart van de mensen in de zaal zat te huilen ghehe, inclusief ik. Heel mooi gefilmd en de chemie tussen de acteurs die vader en zoon speelden vond ik echt top, jongetje is echt nog heel jong dus knap gespeeld. Wel wat voorspelbare factoren maar niet storend. Vond het erg ontroerend!

6 likes

Ahh thanks voor de tip, deze was nog niet bij mij op de radar maar ik zie nu dat ie pas nieuw is. :slight_smile:

5 likes