Filmtopic (Deel 1)

Marvel

2 ervan zijn ook al bekend van 2 andere films/series toch? Dus op zich ken je hun achtergrondverhaal deels wel. Tenzij dat heel anders is de andere universums, maar het leek erop dat dingen wel vergelijkbaar waren.

Vond de manier waarop ze doodgingen vooral nogal uneventful. Voegde niet heel veel toe ook al was die verwijzing naar de twee die we in ‘ons’ universum kennen en dat stukje dat Captain Carter zegt ‘I can do this all day’ wel leuk omdat dat verwijst naar een scene van Captain America

1 like

Ben naar The Northman geweest, totaal niet mijn genre maar toch wel genoten. Heel mooi gefilmd, op mooie locaties ook. Goed acteerwerk (i love anya taylor joy sinds Split). Wel heftig qua geweld zo af en toe en als je niet tegen dieren vermoorden kan, niet kijken :sob:

2 likes

Ik ben met mijn neefje naar Sonic geweest (zijn keuze). Pffffff er leek geen einde te komen aan die film. Ik heb mezelf echt er doorheen moeten worstelen, maar gelukkig vond hij het helemaal geweldig

1 like

Ik ben vandaag naar “Ich bin dein Mensch” geweest, goeie film wel! Met Dan Stevens in één vd twee hoofdrollen, de vrouwelijke actrice kende ik niet. Hij speelt een robot, die eruit ziet en precies functioneert als een mens. En de vrouw moet hem drie weken ‘testen’ als partner. Leuk om over na te denken ook, wat voor rol een robot zou kunnen hebben. Het is geen sci-fi film vond ik, meer een drama/romantische film net een ethische kant en een humoristische kant. Aanrader!

5 likes

Verleidelijk dit: Pathé Unlimited (4 Maanden) voor 45 euro

https://www.ing.nl/punten/productdetail/1011842

6 likes

Mocht iemand het zich ook afvragen kan ik een hele zoektocht besparen: De korting geldt alleen voor nieuwe abonnees en kan niet op bestaande abonnementen worden toegepast. (:smiling_face_with_tear:)

Maar je abonnement stopzetten en dan als die afgelopen is deze activeren werkt dan dus niet?

1 like

mmm not sure. Ik las nieuwe abonnees echt als nieuw/niet eerder een abo gehad maar misschien zou dat wel kunnen

Volgens mij kan je niet zomaar je abo opzeggen om het daarna binnen een maand weer te nemen. Je zal de voorwaarden van je abo moeten checken.

Edit:
Heb zelf snel de voorwaarden doorgenomen dus kan het mis hebben, maar lijkt erop dat het zou kunnen. Zie niet zo snel iets staan dat het niet kan.

Pathe unlimited voorwaarden

4 likes

Net Everything, everywhere, all at once gezien. Ik was zo benieuwd na alle goede recensies vanuit de VS. Dit is echt zo’n goede film. Een megagroot verhaal net als de Matrix, maar ook gewoon een kleine drama tegelijkertijd. Het is zo goed geschoten, geacteerd en ontroerend, spannend, maar ook gewoon grappige momenten. En op de einde zit je daar echt van WTF, maar wel een positieve WTF.

Ik kan het niet zo goed beschrijven, want de film is wel echt uniek. Als je deze film ergens kan zien, zeker doen!

8 likes

Ik heb gisteren The Unbearable Weight of Massive Talent gezien. Een film waarin Nicolas Cage de draak steekt met zichzelf: kwalitatief geen hoogvlieger, wel vermakelijk. Pedro Pascal speelde Cage echt wel weg tijdens scènes samen.

4 likes

Mooie recensie! Ik ga vanmiddag. Heel benieuwd.

3 likes

Horror liefhebbers: ga naar Moloch!!

Eindelijk een echt goede en creepy Nederlandse horrorfilm. (Groot deel is alsnog Engels gesproken, door een Deen die meespeelt)

Gaat over een volkslegende die te maken heeft met gevonden veenlijken in Drenthe. Heb echt een paar keer kippenvel over mijn hele lijf gehad, heb ik niet gauw (meer).

10 likes

Ik ben vandaag naar Ich bin dein Mensch geweest, ik vond 'm leuk en ook wel grappig en soms ontroerend! Dan Stevens speelt de robot man en hij deed het echt goed, zo’n glazige en emotieloze blik steeds.

7 likes

Zojuist Moloch (ofzo) gekeken. Best goede film! Was wel een verrassing voor me dat het een Nederlandse film was, maar vond vooral de tweede helft wel spannend hoor.

3 likes

Ik heb Top Gun Maverick gezien. Dezelfde vibes als het origineel, maar toch in een modern jasje gestoken. Aan de ene kant was het verhaal deels voorspelbaar, maar er zitten ook verrassende momenten in.

Ik vond vooral de soundtrack erg goed. Ik denk dat Lady Gaga het echt leuk vond om een echte eighties ballad te mogen zingen. Ik vond het een leuke popcorn actiefilm echt een aanrader.

Je hoeft trouwens niet Top Gun te hebben gezien om deze film te kunnen volgen.

8 likes

Ik heb hem gisteren ook gezien! En wauw wat een prachtige film. Ben ook groot fan van de eerste uit 1986 dus keek echt uit naar deze.

Je hoeft de eerste Top Gun idd niet gezien te hebben, maar ik vind wel dat het dit tweede deel leuker maakt als je het eerste deel wel hebt gezien. Er zitten best een aantal (subtiele) verwijzingen naar het eerste deel in en die zijn grappiger/intrigerender als je dat deel ook gezien hebt.
Om het verhaal te begrijpen is het idd niet nodig.

3 likes

Tipje!

15 likes

Zojuist naar ‘Men’ geweest. Laatste stuk was echt het vreemdste dat ik ooit gezien heb, denk nog vreemder dan Midsommar. Wtf heb ik gezien gewoon.

4 likes

Ik ga van de week, ben echt benieuwd.

Afgelopen donderdag Jurassic World gezien en die vond ik wel weer leuk!! Maar de eerdere films leuker.

6 likes