Filmtopic (Deel 1)

Heel dat middenstuk kan ingekort worden. Het is dat mijn laptop langzaam is anders zou bijna zelf gaan editten.

Ik had een paar weken terug Seven gezien (waar the Batman inspiratie van heeft opgedaan) en dat daar merkte ik helemaal niks van de 2:50 uur. Het kan dus wel.

1 like

Als het een goeie film is, kan het me inderdaad niet lang genoeg duren. Maar Jesus, het is dat mijn vriend ‘m wil afkijken.

Heeft iemand nog Duitse, Franse of Spaanse aanraders van afgelopen jaren?

Ik mis echt de 1999 - 2005 ‘world cinema’ films. Heb afgelopen jaren alleen Almodóvar en gebroeders Dardenne ‘gevolgd’

1 like

Succes :(:

1 like

Oh klinkt interessant!

Doet me denken aan een van mijn lievelingsfilms: Mary Is Happy, Mary Is Happy. Een Thaise film gebaseerd op 410 tweets van een random twitter account. De tweets verschijnen steeds in beeld en soms is de film ook vrij absurd daardoor.

2 likes

Toevallig, ik heb m ook gekeken vanavond! Ik vond m wel tof eigenlijk, maar m’n vriend is het met jou eens :’)

1 like

Zoek je nog een bepaald gerne of maakt dat niet uit?

Ja vreselijk he? Dan gaat hij eerst achter de niet relevante mensen aan. Ik zat de hele tijd van “wie is dat?” “Wie is dat?” “Wie is DAT?!”
Had makkelijk korter gekund die film

2 likes

Nee! Van rom coms tot horror en drama, ik kijk eigenlijk alles

Gisteren the blind side gekeken en vond 't zo’n mooie film! Ik ben normaal echt een serie persoon dus er zijn heeeeel veel films die ik nog nooit gezien heb, dus vroeg me af wie er tips heeft voor meer films zoals the blind side of bijv. Wonder, waarbij echt een mooi verhaal zegmaar centraal staat?

2 likes

Bridge to Terabithia
The Perks of Being a Wallflower
Coda
Gifted
Extremely Loud & Incredible Close
The Edge of Seventeen
Me and Earl And the Dying Girl
About a Boy
C’mon C’mon
Hatchi a Dogstale
The Persuit of Happyness
Coach Carter
Freedom Writers
We Bought A Zoo
The Fundamentals of Caring

En ga zo maar door haha

Oh wauw hahaha dankje. Een paar heb ik er al wel gezien maar ik ga eens kijken of de rest op Netflix/prime/hbo max staat :clap:

Laat maar weten, anders denk ik nog even verder! @Lulu_danger zal straks ook nog even voor jou kijken

1 like

Heb er een paar kunnen vinden! Denk dat ik toch ook maar ff Disney+ moet nemen :joy:

1 like

Hier wat aanraders, zit er iets tussen in de richting die je zoekt? Ook wat buiten je Frans/Spaans/Duits criterium

Call Me By Your Name
Incendies
Zimna Wojna
In den GĂ€ngen
Aus dem Nichts
Le Daim
Hors Normes
La Belle Époque
Jusqu’a la Garde
Les Petits Mouchoirs
Papicha
PĂĄjaros de Verano
Roma
Vuelven
Aquarius
A Hero
Hytti Nro 6
Verdens Verste Menneske
And Then We Danced
The Wild Pear Tree
Capernaum
Wadjda
Portrait de la Jeune Fille en Feu

1 like

Ik herkijk ‘A tale of two sisters’ ( Janghwa, Hongryeon) , die vond ik jaren geleden heel indrukwekkend en ik vind het nu misschien nog beter. Een van mijn favoriete Koreaanse films.

Vind het niet echt een horror of thriller. Meer een psychologische arthouse met mystery elementen.

5 likes

Ik was naar ninjababy, heel leuk! Grappig en ook wel ontroerend

6 likes

Oooowh dankje! :heart_eyes: Heb alleen Verdens Verste Menneske, Wadjda en Portrait de la Jeune Fille en Feu van deze lijst gezien. Ik ga uitzoeken waar ik ze kan kijken.

3 likes

Ik heb net the northman gezien, moet er wel even van bijkomen maar love it
Ik vind het sowieso een betere film van the vvitch en the lighthouse (van dezelfde regisseur)

Hier ben ik ook vandaag heen geweest! Leuke film, en origineel ook vond ik. De dingen waarvan ik dacht dat ze vast zouden gebeuren, gebeurden meestal niet, dat vond ik leuk.

1 like