Filmtopic (Deel 1)

Het zeebeest gekeken op Netflix. Leuke film. Geinig hoofdpersoon. Die jongen lijkt qua uiterlijk wel heel veel op die uit frozen, beetje jammer. Verder deed de film mij wel denken aan love and monsters. Wel een beetje een vergelijkbare sfeer.

Voor de ff-ers met kinderen; zouden jullie deze film echt laten zien als je kind 6 is? Ik vind de leeftijd wel wat aan de lage kant eigenlijk.

Oh en paddington 2 gezien. Ik dacht dat ik hem al eens had gekeken, maar niet dus. Hele gezellige familiefilm weer! Hugh Grant speelt wel op het randje van over the top.

OMG wat een belediging voor zijn acteerkunsten dit. Die rol was VOLLEDIG over the top en ook zo bedoeld :joy:

Haha sorry ik heb de film zelf nog (steeds) niet gezien maar ik hoor van iedereen dat het fantastisch over the top is

4 likes

Ja het hoort over the top. Ik bedoel: het is een afgekeurde acteur!
Nicole Kidman in deel 1 was ook zo over the top. Love it!

Ik kijk nu al uit naar Emma Thompson als The Trunchbull in the nieuwe versie van Mathilda (waar ik verder eerlijk gezegd met angst en beven naar uitzie, de Danny DeVito versie kan niet verbeterd worden denk ik)

3 likes

Ben heeeeeel bang dat ik de eerste versie toch beter blijf vinden

Oh ja het is vast zo bedoeld! Over het algemeen vond ik zijn rol ook goed over the top maar op sommige momenten vond ik het teveel van het goede en schoot het in mijn ogen het doel voorbij😅

1 like

Ik zag dat The Favourite binnenkort weer in Pathé draaide en die stond nog op mn watchlist dus ik klinkte ff op de link: The Favourite - Kijk nu online bij Pathé Thuis

wtf is die filmbeschrijving :joy:

edit: en raadt iemand m aan?

2 likes

Ik vind het een leuke film voor een keer. Goed geacteerd. Niet perse nodig om in de bioscoop te kijken.

Dit ik is wel een hele goede recensies vind ik. Verwoord goed wat ik bij die film had tijdens het kijken.

1 like

Jaa, kan het me niet precies meer herinneren maar weet nog wel dat ik m erg leuk vond!
En ik verkies bioscoop áltijd boven thuis kijken.

2 likes

Ja geweeeldige film

2 likes

Thanks voor de reacties! Ga wel proberen om hem dan gewoon in de bios te kijken aangezien ik toch Unlimited heb

1 like

Ja ik vond het echt een top film! Zeker de moeite waard :slight_smile:

Hoezo komt er nou weer een nieuwe versie van Matilda :frowning: Nergens voor nodig, dat is toch gewoon een tijdloze klassieker!

Edit: Neeee en het is een musical? Hou op zeg.

2 likes

Mijne ook! Wij hadden hem opgenomen op videoband toen 'ie op TV was :nerd_face:
Ik bedoel, de jaren '90 special effects van deze scène zijn toch iconisch… Zonde om een remake te doen.

4 likes

De musical is wel erg populair, maar ja… dat is Mamma Mia ook en die films zijn ook kut

Dit en het is ook in sommige gevallen een handige manier om de ‘nieuwe generatie’ met klassiekers bekend te maken. Net zoals dat boeken ook hertaald worden in hedendaags Nederlands als ze al echt heel oud zijn.

2 likes

Wat jammer. Misschien dat ik hem dan toch oversla. Recensies waren ook al niet erg positief.
Ik vond Dokata in de trailer wel goed gecast overkomen eigenlijk. De sfeer is die wat te modern neergezet?

Ik heb hem wel uitgekeken maar vond hem ook tegenvallen helaas. Ik vond Dakota helemaal niet Brits overkomen, vond sommige dingen te modern (diep uitgesneden kleding).

2 likes

Ik ga persuasion straks wel kijken, maar waarschijnlijk wordt het meer hate-watching. In de trailer leek het al niet echt het boek te volgen en ook die makeup :upside_down_face:

Neeeeee :sob:

1 like