Filmtopic (Deel 1)

Heeft iemand nog aanraders voor films? Ik heb pas een half uur op zon beetje alle streamingdiensten (netflix, prime, hbo, disney, videoland) zitten scrollen maar niks trok me echt aan (of ik had het al gezien). Ik heb ook niet veel eisen qua genre, gewoon een film die goed wegkijkt.

Netflix: the power of the dog, eight grade, gone girl, legally blonde, django unchained, marriage story (kijkt die makkelijk weg? iig steengoed), goodfellas, the lost daughter (zwaar maar ook zó goed), catch me if you can, the hateful eight, superbad, la grande bellezza, the ballad of buster scruggs (korte verhalen), 8 mile, roma (niet per se toegankelijk wel sterk), the house, annihilation, pieces of a woman (vrij zwaar, steengoed), the ritual (horror), shrek, paddington, belle verte, dallas buyers club, seven, monty python. Als je deze alle 24 ook hebt gezien ben ik benieuwd naar jouw tips :stuck_out_tongue:

Zelf gisteren Everything, Everywhere All at Once gezien en was er niet weg van. Te lang, te druk, te flauwe humor vooral dat eind waarin de hoofdpersoon het met IEDEREEN gaat bijleggen, gaap. Op zich heb ik me uiteindelijk wel vermaakt, zaten ook goede thema’s in en costume design was tof. Mijn vriend vond ‘m zo vreselijk dat hij een podcast is gaan luisteren met NC headphones :joy: (we zaten achterin een vrij lege zaal, dus niemand merkte het.

10 likes

Nice thanks! Ik kom tot 14 dus nog genoeg te kijken :popcorn: (en degene die ik al heb gezien vind ik ook aanraders dus dat zit denk ik wel goed)

2 likes

Leuk! Ben benieuwd waar je op uitkomt en wat je vond :relaxed:

1 like

Ik zag een paar weken geleden een trailer voor een nieuwe film, Amerikaans maar een beetje een Agatha Christie gevoel/whodunnit gevoel. Er zaten ook veel grote namen in, maar ik kom even niet meer op de namen. Ik zag het nog niet tussen de films van een aantal bioscopen staan.

Weet iemand welke film ik toevallig bedoel? :grimacing:

Was het misschien voor Glass Onion: A Knives Out Mystery? Beter bekend als Knives Out 2.

Nee helaas, ziet er trouwens ook wel leuk uit!
Ik bedenk me ineens dat de setting iets met een theater was.

Edit: Oke ik heb hem gevonden: See How They Run. Helaas pas in september in de bioscoop :frowning:

Ik had zin in een actiefilm en kwam toen Interceptor tegen op netflix. Dat gaat over het tegenhouden van afgevuurde kernwapens van Rusland naar Amerika. Leuke film om te kijken. Wat ik leuk vond dat het dit keer geen man was die Amerika redt maar een vrouw. Haar verleden komt ook even voorbij en heeft te maken met een actueel thema want ze wordt uitgekotst door het leger omdat spoiler: ze heeft gezorgd dat iemand die heel hoog aangeschreven staat in het leger ontslag heeft gekregen ivm ongewenst gedrag.

3 likes

@Vaiana het is geen Disney maar ik las dat de film Het Zeebeest op Netflix van de makers van Vaiana is en toen moest ik aan jou denken en wilde ik het je laten weten. Dus hierbij, haha.

1 like

Oeh en Sony?! Dan moet het wel een mooie film zijn!

Het zeebeest gekeken op Netflix. Leuke film. Geinig hoofdpersoon. Die jongen lijkt qua uiterlijk wel heel veel op die uit frozen, beetje jammer. Verder deed de film mij wel denken aan love and monsters. Wel een beetje een vergelijkbare sfeer.

Voor de ff-ers met kinderen; zouden jullie deze film echt laten zien als je kind 6 is? Ik vind de leeftijd wel wat aan de lage kant eigenlijk.

Oh en paddington 2 gezien. Ik dacht dat ik hem al eens had gekeken, maar niet dus. Hele gezellige familiefilm weer! Hugh Grant speelt wel op het randje van over the top.

OMG wat een belediging voor zijn acteerkunsten dit. Die rol was VOLLEDIG over the top en ook zo bedoeld :joy:

Haha sorry ik heb de film zelf nog (steeds) niet gezien maar ik hoor van iedereen dat het fantastisch over the top is

4 likes

Ja het hoort over the top. Ik bedoel: het is een afgekeurde acteur!
Nicole Kidman in deel 1 was ook zo over the top. Love it!

Ik kijk nu al uit naar Emma Thompson als The Trunchbull in the nieuwe versie van Mathilda (waar ik verder eerlijk gezegd met angst en beven naar uitzie, de Danny DeVito versie kan niet verbeterd worden denk ik)

3 likes

Ben heeeeeel bang dat ik de eerste versie toch beter blijf vinden

Oh ja het is vast zo bedoeld! Over het algemeen vond ik zijn rol ook goed over the top maar op sommige momenten vond ik het teveel van het goede en schoot het in mijn ogen het doel voorbij😅

1 like

Ik zag dat The Favourite binnenkort weer in Pathé draaide en die stond nog op mn watchlist dus ik klinkte ff op de link: The Favourite - Kijk nu online bij Pathé Thuis

wtf is die filmbeschrijving :joy:

edit: en raadt iemand m aan?

2 likes

Ik vind het een leuke film voor een keer. Goed geacteerd. Niet perse nodig om in de bioscoop te kijken.

Dit ik is wel een hele goede recensies vind ik. Verwoord goed wat ik bij die film had tijdens het kijken.

1 like

Jaa, kan het me niet precies meer herinneren maar weet nog wel dat ik m erg leuk vond!
En ik verkies bioscoop áltijd boven thuis kijken.

2 likes

Ja geweeeldige film

2 likes