Filmtopic (Deel 1)

Even een tip, vanavond/vannacht komt op bbc one de film ‘man up’ er voor. Een van de betere romantische komedies met echt hele charmante hoofdrolspelers.

Ik ben ook echt heel benieuwd naar the lost city met Sandra Bullock en Channin Tatum. Heeft iemand die toevallig al gezien?

1 like

Ja, ik heb vorig weekend The Lost city gezien! Was samen met mijn vriend en we hebben echt gelachen. Ik vond het echt een leuke film en ik was zelfs verrast door muziekkeuzes.

En de film heeft een hele toffe cast!:ok_hand:
Ik vond het echt de moeite waard!

Gewoon verstand op nul en genieten! :grin:

3 likes

The Lost City is idd een gevalletje verstand op nul en niet te veel verwachten, dan is het vermakelijk genoeg. Maar meer ook niet, flinterdun en voorspelbaar verhaal verder. Maar natuurlijk wel topcast.

Ik heb net de laatste Jurassic World gekeken, beetje zelfde verhaal. Leuk om de oorspronkelijke acteurs uit Jurassic Park weer te zien, maar ontzettend voorspelbaar. Verder wel prima entertaining, precies wat ik vanavond nodig had

2 likes

Ik vond The Lost City zelf met verstand op nul en neit te hoge verwachtingen vrij slecht haha. Ik snap dat het slecht en ongeloofwaardig bedoeld was, maar zelfs dan vond ik het nog té :sweat_smile: En ik ben normaal echt makkelijk entertained.

3 likes

Zouden de bioscoop films in het bioscoop topic besproken kunnen worden?

1 like

Hier draait die niet in de bioscoop en wordt die ook niet verwacht. Ik kan hem thuis al huren via mijn tv pakket. Ik had dus geen idee.

Klinkt helemaal leuk die film! Ik ga hem snel huren en kijken en laat wel even weten wat ik er van vond.

2 likes

Nee

Die topics zouden toch samengevoegd worden?

1 like

Deze film is al 3,5 maand uit en draait al zo goed als niet meer in de bios?

1 like

Ja ik zou toch zweren dat dat al was gebeurd maar dat heb ik denk ik verzonnen

4 likes

dacht ook dat ik dat ergens had gelezen ja, of in ieder geval dat iemand dat voorstelde. lijkt mij een goed idee om ze samen te voegen

3 likes

Ja dit zou ook gebeuren volgens mij?

Ik heb gisteren de film thirteen lives gekeken op prime video. Deze gaat over de reddingsactie van het voetbalteam dat in 2018 vast zat in een grot. Echt een aanrader! Hij duurt wel lang (2,5 uur) maar t blijft al die tijd boeiend. Persoonlijk vond ik het echt heel indrukwekkend

3 likes

Zojuist naar ‘where the crawdads sing’ geweest. Natuurlijk is het boek vele malen mooier, maar had wel een paar dingen waarvan ik dacht: Heh.

film
  • Persoonlijk vond ik de kleine Kya veel meer passend in een moeras. Ik vind haar als volwassen versie te netjes en schoon. Als je hele dagen het moeras onderzoekt en rond rent, dan is je kleding toch niet brandschoon en kreukvrij?
  • In het boek refereren ze naar een (lees)hut diep in het moeras “waar de rivierkreeften zingen”, de titel van het boek en de film, maar die hele plek en hut zie je nooit.
  • In de trailer zie je haar door storm/golven varen, maar (volgens mij?) heb ik dat helemaal niet gezien.
  • Vond soms teveel focus op de liefde, had liever uitgebreider gezien hoe ze leerde lezen, schrijven en de ontwikkeling met Tate.

Verder wel mooie film! Jumpin en Mabel vond in het boek en de film echt leuk :orange_heart:

2 likes

“Prey” net gezien en ik vond m echt fantastisch. Sowieso de beste sinds het origineel en ik persoonlijk vind deze stiekem net iets beter door de hoofdrolspeelster, de prachtige omgeving en de heerlijke actie.

1 like

Purple hearts op netflix bekeken. Heerlijke zoetsappige film I love it :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::heartbeat::smiling_face_with_three_hearts:

Eens, het leek soms wel een zoetsappige romcom en ik vond jonge Kya ook veel passender. Ik ben een beetje teleurgesteld geloof ik, maar het is altijd tricky om een populair boek te verfilmen natuurlijk.

2 likes

Ik heb heel veel films gekeken omdat ik o.a. lang moest vliegen en vanochtend GEEN zin om te werken dus ik ga ze allemaal reviewen

The electrical life of Louis Wain :star: :star:

Samenvatting

The extraordinary true story of eccentric British artist Louis Wain, whose playful, sometimes even psychedelic pictures helped to transform the public’s perception of cats forever.

Ik dacht dat dit echt een hele interessante film zou zijn, omdat het verhaal veel potentie heeft, maar ik vond het heel saai. De hoofdpersoon boeide mij helemaal niks en ik ben de helft ook alweer vergeten.

Nancy Drew :star: :star: :sparkles:

Samenvatting

Intrepid teenage private eye Nancy Drew heads to Tinseltown with her father to investigate the unsolved murder of a movie star in this old-fashioned whodunit based on Carolyn Keene’s popular series of books for young adults. But can the small-town girl cut through the Hollywood hype to solve the case?

Dit is wel een grappige film. Tempo ligt hoog, niet teveel poespas en leuke personages.

The Batman :star: :star: :star: :sparkles: (staat op HBO)

Samenvatting

In his second year of fighting crime, Batman uncovers corruption in Gotham City that connects to his own family while facing a serial killer known as the Riddler.

Ik hou van Batman dus een emo batman met Nirvana als soundtrack is heel tof. De film duurde alleen wel echt te lang, ik vind dat echt onnodig in dit geval. Het is wel gewoon een leuk verhaal, heel anders dan de trilogie van een tijdje geleden, leuk met the riddler als vijand. Een beetje Se7en vibes. Maar minder punten door de lengte.

The little things :star: :star: :star: (staat op prime)

Samenvatting

Deputy Sheriff Joe “Deke” Deacon joins forces with Sgt. Jim Baxter to search for a serial killer who’s terrorizing Los Angeles. As they track the culprit, Baxter is unaware that the investigation is dredging up echoes of Deke’s past, uncovering disturbing secrets that could threaten more than his case.

Dit is een film met een topcast (Denzel Washington, Remi Malek, Jared Leto) maar het is geen topfilm, je merkt dat het gewoon net-niet is (net niet echt spannend, net niet duister, net niet …). Maarrrrr desalniettemin vond ik het wel een goede wegkijker met een redelijk plot. Het heeft me wel verrast dus ik zou hem alsnog wel aanraden als je niks beters te doen hebt.

No time to die :star: :star: :star: (staat op Prime)

Samenvatting

Bond has left active service and is enjoying a tranquil life in Jamaica. His peace is short-lived when his old friend Felix Leiter from the CIA turns up asking for help. The mission to rescue a kidnapped scientist turns out to be far more treacherous than expected, leading Bond onto the trail of a mysterious villain armed with dangerous new technology.

Ik vind James Bond normaal wel leuk maar het is vaak hit of miss, en dit vond ik gewoon echt niet zo’n goede film. En dan duurt hij ook nog eens lang en er zit wel een spanning in maar op een gegeven moment denk je echt hallo kunnen we ff door? Ik vond het ook echt een gaar einde dat hij zo lafjes in die explosie doodgaat. Ik snap wat ze proberen te doen met het drama dat hij z’n gezin nooit meer kan zien maar het voelde zooo gemaakt en kut allemaal. Had niet verwacht dat hij dood zou gaan trouwens, komt er nou niks meer of gaan ze weer terug in de tijd straks bij een volgende?

Ride the eagle :star: :star: :star: :sparkles:

Samenvatting

When Leif’s estranged mother, Honey dies she leaves him a ‘conditional inheritance’. He has to complete her elaborate to-do list before he gets her cabin in Yosemite. Leif steps into Honey’s wild world as the mother he never really knew tries to make amends from beyond the grave.

Een film die echt geen prijzen gaat winnen maar ik vond hem echt heel vermakelijk! Een klein verhaal en een lieve hond is blijkbaar prima. Niet te zwaar aangezet waardoor je wel betrokken bent in het verhaal maar niet zo’n melodramatisch verhaal krijgt maar gewoon een leuke film.

Us :star: :star: :star: :star: :sparkles: (staat op netflix)

Samenvatting

Husband and wife Gabe and Adelaide Wilson take their kids to their beach house expecting to unplug and unwind with friends. But as night descends, their serenity turns to tension and chaos when some shocking visitors arrive uninvited.

Ik houuuu echt van deze film. Altijd tricky omdat je het met de andere films gaat vergelijken maar hij is weer heel anders dan Get Out en ik vond hem eigenlijk even goed (al wordt Get Out volgens mij over het algemeen beter ontvangen). Spannend plot, vliegt werkelijk voorbij omdat je er helemaal inzit en een fascinerend einde waar je lang over na kan denken met een idee dat echt onder je huid kruipt. Nu wil ik ook naar NOPE!

Wild :star: :star: :star: (staat op Disney+)

Samenvatting

A woman with a tragic past decides to start her new life by hiking for one thousand miles on the Pacific Crest Trail.

Als ik er objectief naar kijk dan is dit een betere film dan hoe ik hem beoordeeld heb, maar het pakte me net niet ofzo. Ik denk dat ik al teveel vergelijkbare films gezien heb en het niet helemaal m’n genre is. Maar: mooie film, avontuur, spannend en als drama je ding is dan zou ik hem zeker aanraden.

6 likes

Ik vond Us ook echt zooo goed! Hij greep me meer dan Get Out (die ik ook heel goed vond). Echt een van de beste horrorfilms ooit in dit segment, vind ik.

1 like

Heb net Hotel Mumbai gekeken en moet echt even bijkomen. Het is gebaseerd op de aanslagen in genoemde stad. Heftige film met constant schietpartijen en geweld vol in beeld. Niet te geloven dat die aanslagen tot wel drie(!!) dagen duurden. Ik heb het niet zo meegekregen destijds.

3 likes

Ik ben er net heen geweest, ik vond hem goed maar wel bizar (dit gaat over bodies bodies bodies)

2 likes