Filmtopic (Deel 1)

Ik heb pathe abonnement! Dus dat vind ik dan zonde ofzo.

1 like

Ja inderdaad zonde, je kunt beter een filmhuis abbo nemen :laughing:

7 likes

Die zitten niet in elke stad!! Als ik dagje ergens anders ben wil ik ook bios kunnen zonder 15 eu te hoeven betalen. Pathe is overal is handig.

5 likes

Je woont in z toch? Daar heb je figi!

Ah leuk dat je enthousiast bent! De vorige keren hadden we met een poll de film gekozen. Dat kunnen we nu wel weer doen dacht ik.

Zullen we doen dat ik zondag een poll maak en je tot die tijd films kan doorgeven? Het is handig als de film goed te verkrijgen is en dat je er dan bij zet waar de film eventueel te streamen is.

@Evenveel ik had helemaal niet aan dat topic gedacht. Wat stom. Maar het is wellicht handig om daar dan verder te gaan.

3 likes

Ik was gisteravond naar The Son! Ik had er misschien wat teveel van verwacht (the Father was mijn favoriete film van vorig jaar), maar ik vond hem echt tegenvallen.

Niet echt een spoiler maar ok

Geen spanningsopbouw, het personage dat de depressieve zoon speelt vond ik eigenlijk een super irritant joch (“I’m in pain” jankt hij een paar keer), matige dialogen. Merk dat het emotioneel vrij weinig met me doet, terwijl ik normaliter altijd zit te janken als er ouder-kind dynaniek in zit

Zat wel met maar twee anderen in de zaal! Had verwacht dat er iets meer animo voor zou zijn!

2 likes

Ik ben naar good luck to you leo grande geweest

Het was een hele bijzondere film, bijna helemaal opgenomen op één locatie. In het begin was het echt super ongemakkelijk alsof je bij iemands tinderdate zat en die jongen is ook zo’n veel te perfect typ, maar uiteindelijk heb ik me wel vermaakt!

3 likes

Ah wat jammer! Ik was ook erg te spreken over The Father dus was ook benieuwd naar deze. Zag op IMDB ook al dat hij maar een 6.2 heeft tot nu toe (en The Father een 8.2)

Ik ga zo (eindelijk) naar Smile en ben echt bang lol. Heb ik nooit. Maar vond de trailer echt verschrikkelijk eng

En vorige week naar Woman King geweest en die was zoals verwacht 100/10 alleen al door Viola :heart:

5 likes

Ben er ook naar toe geweest vandaag! Wat een dramatische eerste helft vooral, thuis was ik allang afgehaakt. Tweede helft vond ik wel goed, Hugh acteerde supergoed vond ik. Zoon idd wat minder overtuigend.
Vond het vooral heel interessant om de interacties vanuit pedagogisch oogpunt te analyseren.

1 like

Afhankelijk van de datum probeer ik een keer mee te doen! Zolang het maar geen Twilight wordt. :full_moon_with_face:

1 like

Ik heb gisteren ‘Close’ gezien, een Belgische film over de vriendschap tussen twee jonge jongens. Het is de Belgische Oscarinzending. Ik vond hem heel erg mooi, ontroerend, verdrietig. Vooral de eerste helft heel erg sterk, heb meermaals echt met kippenvel gezeten. En driekwart v/d zaal zat te huilen. De twee acteurs die de hoofdrollen spelen vond ik erg goed.

5 likes

Doordat het zich bijna alleen op 1 locatie afspeelt heb je echt zo’n klein toneelstuk gevoel. En stiekem is het voor de 2 hoofdrolspelers ook wel een rol dat ze spelen. Maar ik vond het een mooie film. Niet zo voospelbaar.

1 like

Ik was net bij de sneak en het was call jane.
Mooie film over abortus en zelfbeschikkingsrecht in de jaren 60

2 likes

Ik was gister naar Close, heel mooi! Heb het niet drooggehouden, zoals al verwacht.

Is iemand al naar girls girls girls geweest?

2 likes

the worst person in the world staat op netflix (niet NL) maar zonder engelse subs :cry: :cry: :cry:

1 like

Ik ga maandag naar the menu, ben echt zo benieuwd

8 likes

Ik heb net The Wonder gekeken, echt geweldig. Vijf balle van mij

7 likes

Ik wilde hier net ook komen posten omdat ik de film net gezien heb, haha. Florence Pugh is geweldig.

4 likes

Ik ga ook maandag !

2 likes