Filmtopic (Deel 1)

Ik ben wel benieuwd wat jullie er zelf van hadden gemaakt als einde!! Deel deel

2 likes

Voor iedereen die zin heeft in een mega cheesy kerstfilm met hotte acteur: Something from Tifffany’s op Prime video

Verwacht er niet te veel van maar hij kijkt wel lekker weg

4 likes

Gisteren Your Christmas or Mine gekeken via Prime Video. Vond het een erg leuke kerstige video, ook niet echt een hoogstandje maar wel leuk! 7/10

2 likes

O ik vind juist dat creepier helemaal niet bij deze film past. Daar heb je weer genoeg horrors en thrillers voor. Juist dat spottende randje naar de industrie en de klanten, dat naar het bizarre ging vond ik juist heel sterk gedaan. Dat theatrale, haast cultachtige wat je ziet in een bepaalde laag van die industrie. En heb zelden dat ik idd hardop moest grinniken en ook gewoon precies die personages herkende als ik ze zou uittekenen op zaterdagavond.

NIET LEZEN als je The Menu nog niet hebt gezien, want bevat spoilers ook van het einde.

Samenvatting

Van het schreeuwende stukje NO SUBSTITUTIONS, tot het oudere stel dat wekelijks zit aan hun vaste tafel met een zuur gezicht zonder een woord met elkaar te wisselen. En de breadless platter :clap: (en de tortilla’s zijn mss nog mijn favo deel). Juist het bizarre van het einde, toen ze dat belachelijke hoedje op hadden en zo verslagen daar zaten vond ik echt precies bij de boodschap passen. Ik denk dat het ook een gevalletje is van de humor snappen/ waarderen. Ik hoor in mijn omgeving juist mensen die het of geweldig vinden of juist meer een bloederige thriller hadden willen zien.

Ik heb trouwens de film 2x gezien, en dan zie je dus ook weer dingen die ik eerst had gemist. Zoals dat ze zegt: we only burn things intentionally als ze gevraagd wordt of ze geen last hebben van burn-outs
Deze tekst wordt verborgen

11 likes

Aah ja snap wat je bedoelt hoor. Het komt denk ik vooral omdat het wel als thriller gebracht werd, en mn expectations very high waren door alle lovende kritieken. Heb wl exht moeten lachen af en toe!

Ps. Vond hem ook niet slecht, alleen anders dan verwacht

4 likes

Ja ik vind het ook echt heel dom dat ze dat label hebben gegeven, maar mss gaat dat automatisch met een bepaald level van geweld en leeftijdsindicatie.

Edit
@kali

Samenvatting

Haha geshusht ook (ik durf te wedden tijdens het stuk dat de film opeens een wending maakte dat hij zijn vader had gestoken met een schaar en toen dat gerechtje kwam). Of dat die trouwring zo netjes gepresenteerd werd. Gewoon teveel goede details en momenten.

4 likes

Zo eens met jullie bevindingen!

Ik kreeg erna ook een berichtje van iemand die vroeg of ik hem snapte want zij vond hem af en toe wel spannend maar ze miste de clue :joy::joy:?? Dan heb je de film idd niet begrepen.

Wij hebben daarna ook nog heel lang nagepraat en steeds bedenk je weer iets waarom iets nou op een bepaalde manier ging. Ik wik hem trouwens ook heel graag nog eens zien!

2 likes

Het verhaal is zo flinterdun van deel 1, maar het was zeker destijds wel echt een technisch hoogstandje natuurlijk. Schijnt dat het tweede deel qua verhaal wel beter is, hoop voor je dat het meevalt!

Ik ben overigens nog steeds boos dat ze het Avatar hebben durven noemen terwijl er gewoon al een Avatar was
image
Daar zouden ze eens een film van moeten maken!

10 likes

Daar bestaat al een (hele slechte) film van :cry:

3 likes

image

10 likes

Haha Avatar (Aang) heeft hem juist the Avatar last Airbender moeten noemen omdat James Cameron in 2004 de rechten voor Avatar al had vastgelegd (terwijl hij dus pas in 2009 is uitgekomen).

2 likes

Haha deel 1 draaide laatst weer in de bios omdat deel 2 eraan kwam, dus ik ging er heen omdat ik hem ook nooit had gezien. Ik weet nog dat ik de eerste helft alleen maar kon denken: dit is Pocahontas? Man van andere wereld vindt een vrouw in ‘de nieuwe wereld’ en wordt verliefd, maar de beide families/kampen accepteren dat niet en vechten om de grondstoffen van de nieuwe wereld en de bewoners verdedigen dat en laten hem inzien dat je goed met de natuur om moet gaan (enter Colors of the wind en je bent compleet).

Nou is Pocahontas mijn lievelings disney (pls don’t judge ik ben er ook kritisch op maar nostalgie), maar toen vond ik het daarom ook tegenvallen. Maar ik moet zeggen dat de tweede helft stukken beter was dan ik had verwacht en uiteindelijk vond ik 'm erg mooi. Benieuwd naar deel 2, er is veel tijd ingestoken dus hopelijk nu ook in het plot. Ga er vrijdag heen, in Dolby Cinema :heart_eyes:

3 likes

Weet ook nog dat toen Avatar 1 uit kwam het vooral zo’n enorm populaire film was omdat het zeker voor die tijd een super technisch hoogstandje was. Deed voor mij ook wel wat voor de beleving. Dat is nu natuurlijk wat minder als je hem nu pas ziet.

3 likes

Ik ga morgen naar deel 2… Waarom? Geen idee eigenlijk

2 likes

Ik ben er gisteravond geweest! Dat kotsgedeelte was echt, nog langer en heftiger dan ik dacht. Vond het echt een hele leuke film, heel bizar. Zaal zat redelijk vol en iedereen moest zo hard lachen, was echt leuk.

Vooral de scene waarin die oudere mensen vertellen wat ze voor de kost doen, wapens produceren dus, echt fantastisch

5 likes

Net Avatar The Way of Water gezien in IMAX3D. Ik vond hem beter dan deel 1. Technologisch zie je echt wel vooruitgang, maar er zijn ook af en toe gedeeltes waarbij ik dacht, okay dit is echt nep. Het verhaal was aan de ene kant origineler, met name omdat je meer (nieuwe) karakters hebt, maar aan de andere kant ook wel een herhaling van zetten. Maar het raakte me wel, ik heb gehuild. En ik werd ook meegesleept in het verhaal, want ik merkte wel dat de film lang duurde maar niet ruim 3 uur.

Wat ik irritant vond is dat er af toe koppen met locaties verschenen en de tekst was dan vertaald naar het Nederlands, maar ook half Engels. Eén karakter hadden ze wat mij betreft er gewoon uit mogen knippen. Ik ergerde me echt. Spidey, totaal onnodig. Ik had het niet erg gevonden als hij was doodgegaan. Wel overigens als Neytiri hem gedood had.

3 likes

Omg!!!

16 likes

Dit ziet er zo leuk uit! Ik hoop dat ze dat I’m a barbie girl liedje ook ergens laten horen.

1 like

Nee gaat niet gebeuren :sob:

1 like

Is deze al ergens te zien (streamen)?

3 likes