Filmtopic (Deel 1)

Zoals @JuneOsborne al schrijft zie ik de trailers ook altijd door mijn abo.

Ik denk dat ik een van de weinigen ben op het forum, maar ik vond the Menu dus niet zo haha. Komt denk ik ook omdat ik die trailer al 80x had gezien, ik had iets anders verwacht daardoor voldeed hij niet helemaal aan mijn verwachting. Vond wel dat hij een goede speelduur had, Wakanda forever duurde veel te lang en kon me daardoor ook niet meer boeien.

2 likes

O grappig, ik had juist verwacht met jouw achtergrond dat die humor helemaal je ding zou zijn. Moet nog grinniken om bepaalde stukken (zoveel is herkenbaar als je gewoon om je heen kijkt in een luxe restaurant). Wel met je eens dat de film totaal verkeerd is gelabeld (ik zou het als een zwarte komedie classificeren, geen horror/ thriller).

Ik heb trouwens de trailer van the menu nooit gezien, wel vaak voor andere films door de bios idd.

2 likes

Ik kijk meestal de helft van de trailer als ik ‘m zelf opzoek, wil wel even de sfeer proeven maar zo min mogelijk van het plot weten

2 likes

Ja ik vond de humor wel leuk hoor, heel herkenbaar inderdaad. Ik had qua verhaal gewoon iets anders verwacht en daardoor kon het me niet helemaal bekoren. Vond het geen slechte film, maar ook niet zo fantastisch als de rest.

Ik doe trailers ook niet meer, ik kijk vantevoren naar hoeveel sterren/wat voor beoordeling een film heeft en als dat goed is ga ik zonder een idee te hebben waar het over gaat. Vind ik echt veel leuker!

1 like

Ik heb ook the menu gezien! Vond hem heel leuk, maar ook weer niet zo dat ik er nog een kwartier over moest napraten.

Zat lekker veel spanning in en moest ook regelmatig heel hard lachen, maar verhaal voelde verder een beetje leeg ofzo? En ik vond het jammer dat het zo prominent om Margot draaide, vind haar niet heel leuk om te volgen.

Verder wel prachtige shots en had echt waanzinnig veel zin in een cheeseburger na die tijd.

Met de trailers een trailer voor triangle of sadness gezien, lijkt me heel tof, maar dat is echt geen film als je emetofobie hebt, jemig

3 likes

Ik heb de Menu gisteren gezien. Echt een goede film. Ik had de trailer op de achtergrond wel eens gezien, maar niet echt opgelet. Dus ik vond het wel verrassend. Aanvankelijk kreeg ik heel erg whodunnit vibes, met zo’n ensemble cast, waarbij iedereen soort van verdacht is.

Ik vond het echt een onvoorspelbaar verhaal en als alle puzzelstukjes in elkaar vallen, dan zie je gebeurtenissen tijdens de film plotseling in een ander licht. Zoals waarom foto’s maken van het eten als je toch al weet dat je deze avond dood gaat? Waar zijn die herinneringen dan nog goed voor? En ook, was alle bediening zo depressief door het werk en de lange dagen of was het meer cultachtig dat ze samen zelfmoord wilde plegen?

4 likes

Door alle verhalen over The menu ben ik ook mega benieuwd. Maar ik ben écht een pussy met horror, maar hier heb ik gelezen dat het niet een échte horrofilm is, maar is hij ook gewoon niet echt eng?

Spannend oke, maar zitten er veel van die schrikeffecten in? Horror als in bloed/vies etc. vind ik prima, spoken/geesten niet.

1 like

Ik app je wel even!!

1 like

Nee, klinkt wel alsof je hem aan kan hoor! Het is zoals je zegt ook niet echt een horror, meer thriller met zwarte comedy erin.

5 likes

Same. Had ook meer thriller/vette twist ofzo verwacht. Of misschien nog net wat creepier ofzo. Vond het einde ook best zwak eigenlijk…

@Max wow die trailer van triangle of sadness! Ziet er vet uit.

1 like

Ik ben wel benieuwd wat jullie er zelf van hadden gemaakt als einde!! Deel deel

2 likes

Voor iedereen die zin heeft in een mega cheesy kerstfilm met hotte acteur: Something from Tifffany’s op Prime video

Verwacht er niet te veel van maar hij kijkt wel lekker weg

4 likes

Gisteren Your Christmas or Mine gekeken via Prime Video. Vond het een erg leuke kerstige video, ook niet echt een hoogstandje maar wel leuk! 7/10

2 likes

O ik vind juist dat creepier helemaal niet bij deze film past. Daar heb je weer genoeg horrors en thrillers voor. Juist dat spottende randje naar de industrie en de klanten, dat naar het bizarre ging vond ik juist heel sterk gedaan. Dat theatrale, haast cultachtige wat je ziet in een bepaalde laag van die industrie. En heb zelden dat ik idd hardop moest grinniken en ook gewoon precies die personages herkende als ik ze zou uittekenen op zaterdagavond.

NIET LEZEN als je The Menu nog niet hebt gezien, want bevat spoilers ook van het einde.

Samenvatting

Van het schreeuwende stukje NO SUBSTITUTIONS, tot het oudere stel dat wekelijks zit aan hun vaste tafel met een zuur gezicht zonder een woord met elkaar te wisselen. En de breadless platter :clap: (en de tortilla’s zijn mss nog mijn favo deel). Juist het bizarre van het einde, toen ze dat belachelijke hoedje op hadden en zo verslagen daar zaten vond ik echt precies bij de boodschap passen. Ik denk dat het ook een gevalletje is van de humor snappen/ waarderen. Ik hoor in mijn omgeving juist mensen die het of geweldig vinden of juist meer een bloederige thriller hadden willen zien.

Ik heb trouwens de film 2x gezien, en dan zie je dus ook weer dingen die ik eerst had gemist. Zoals dat ze zegt: we only burn things intentionally als ze gevraagd wordt of ze geen last hebben van burn-outs
Deze tekst wordt verborgen

11 likes

Aah ja snap wat je bedoelt hoor. Het komt denk ik vooral omdat het wel als thriller gebracht werd, en mn expectations very high waren door alle lovende kritieken. Heb wl exht moeten lachen af en toe!

Ps. Vond hem ook niet slecht, alleen anders dan verwacht

4 likes

Ja ik vind het ook echt heel dom dat ze dat label hebben gegeven, maar mss gaat dat automatisch met een bepaald level van geweld en leeftijdsindicatie.

Edit
@kali

Samenvatting

Haha geshusht ook (ik durf te wedden tijdens het stuk dat de film opeens een wending maakte dat hij zijn vader had gestoken met een schaar en toen dat gerechtje kwam). Of dat die trouwring zo netjes gepresenteerd werd. Gewoon teveel goede details en momenten.

4 likes

Zo eens met jullie bevindingen!

Ik kreeg erna ook een berichtje van iemand die vroeg of ik hem snapte want zij vond hem af en toe wel spannend maar ze miste de clue :joy::joy:?? Dan heb je de film idd niet begrepen.

Wij hebben daarna ook nog heel lang nagepraat en steeds bedenk je weer iets waarom iets nou op een bepaalde manier ging. Ik wik hem trouwens ook heel graag nog eens zien!

2 likes

Het verhaal is zo flinterdun van deel 1, maar het was zeker destijds wel echt een technisch hoogstandje natuurlijk. Schijnt dat het tweede deel qua verhaal wel beter is, hoop voor je dat het meevalt!

Ik ben overigens nog steeds boos dat ze het Avatar hebben durven noemen terwijl er gewoon al een Avatar was
image
Daar zouden ze eens een film van moeten maken!

10 likes

Daar bestaat al een (hele slechte) film van :cry:

3 likes