Filmtopic (Deel 1)

@Zonnestraaltje

9 likes

Haha ja ik zag het, maar dat was vorig jaar toch :sweat_smile: komt het helemaal nooit op de streams ?

Nee het is een teaser trailer dus hij is pas volgend jaar juli in de bios

2 likes

Ik ben bij devotion maar ik vind het echt geen leuke film (zit op de wc dus nee ik typ niet in de bios!!)

2 likes

Ik heb vorig jaar een (Engelstalige) film gezien waarbij een familie weer samenkwam voor kerst of Thanksgiving of misschien wel gewoon voor de lol. Volgens mijn man was de zus heel spiritueel, maar dat kan ik me niet herinneren. En dan komt later de nieuwe vriendin van de vader die dan net zo oud of jonger is dan de kinderen.

Meer van het plot weet ik ook niet haha. In mijn hoofd was het een murder mystery in de trant van Knives Out, maar dat was het niet. Mijn man dacht wel dat ze samenkwamen om de erfenis te verdelen maar dat kan ik me totaal niet meer herinneren. Het is wel een vrij recente film, maar we zagen hem wel thuis.

We kwamen er trouwens op omdat we gisteren de megaslechte Nederlandse film Het Familieweekend keken en die leek er op het begin nogal op.

Dus als iemand ieeeets weet wat erop lijkt, graag. We kunnen er niet tegen als we het niet weten.

1 like

Blackbird met Susan Sarandon? Vond dat zelf wel een mooie film, maar wel al even geleden gezien dus ik weet het niet zeker…

3 likes

Nee! Klinkt wel als een mooie film dus die gaat op mijn lijstje.

3 likes

Silent Night?

2 likes

Nee, het was niet een echt enge film (kan ik me van deze nog wel herinneren, dat het heel raar werd toch?).

@vitaminwater ook niet! Het was ook meer grappig denk ik, sowieso geen horror. Hooguit thriller of mystery qua spanning.

1 like

Ja ik heb the Menu nu ook 2x gezien. Was echt dubbel genieten!

Spoiler

" we only burn things intentionally als ze gevraagd wordt of ze geen last hebben van burn-outs " Moest daar ook de 2e keer om grinniken. En nog meer van die foreshadowing scènes. Eigenlijk heb ik van de 2x keer nog meer genoten. Wat een geweldige film!

4 likes

Love deze film trouwens. Ook zo film waar je de trailer niet van moet kijken en het gewoon op je af moet laten komen

Mocht je idee willen hebben van de film The Invitation (2015), maar geen spoilers willen die wel in de trailer zitten. Dan raad ik aan om de soundtrack te checken. Dit geeft wel de sfeer neer van de film. Sowieso wel een tip om vaker de soundtrack te checken i.p.v de trailer. Soundtrack geeft vaak toch veel weg van de sfeer die de film wil neerzetten.

4 likes

Of 't echt de leukste is weet ik niet maar ik heb The Noel Diary gezien en Christmas with You en daarvan vond ik die eerste het leukste.

Ik vond de Knight before Christmas heel leuk.

2 likes

Eindelijk Green Book gezien. Vond het zoooo’n goeie film wauw

6 likes

Er draait van de week toch een film… Judeska in de TBS kliniek. Ik ben sprakeloos maar ik ga toch. Ik ga na kerst naar yours faithfully, poker face en operation fortune, daar ben ik wel allemaal erg benieuwd naar!

2 likes

Ik ga vanavond naar The Menu! Ben heel benieuwd :grin:

5 likes

Is waarschijnlijk net zo treurig als De Tatta’s wtffff

En maar afvragen waarom de regering niet meer geld aan de cultuursector geeft.

1 like

Ik was dit weekend naar Triangle of Sadness (loved it) en zie net op instagram dat de actrice (Charlbi Dean) die Yaya speelde in augustus is overleden aan een infectie. Wat heftig, zo jong.

3 likes

Wat een prachtige is ‘Pinocchio’ van Guillermo <3

Die laatste 10 minuten waren opeens zo intens heftig, had niet verwacht dat het op t allerlaatste moment echt een enorme tranentrekker zou worden…of misschien ook wel maar pff…heel mooi gedaan maar mijn hart.

3 likes

Ik zat net Men te kijken
Maar ik kan er gewoon niks anders op zeggen dan what the fuck

4 likes