Filmtopic (Deel 1)

image

10 likes

Haha Avatar (Aang) heeft hem juist the Avatar last Airbender moeten noemen omdat James Cameron in 2004 de rechten voor Avatar al had vastgelegd (terwijl hij dus pas in 2009 is uitgekomen).

2 likes

Haha deel 1 draaide laatst weer in de bios omdat deel 2 eraan kwam, dus ik ging er heen omdat ik hem ook nooit had gezien. Ik weet nog dat ik de eerste helft alleen maar kon denken: dit is Pocahontas? Man van andere wereld vindt een vrouw in ā€˜de nieuwe wereld’ en wordt verliefd, maar de beide families/kampen accepteren dat niet en vechten om de grondstoffen van de nieuwe wereld en de bewoners verdedigen dat en laten hem inzien dat je goed met de natuur om moet gaan (enter Colors of the wind en je bent compleet).

Nou is Pocahontas mijn lievelings disney (pls don’t judge ik ben er ook kritisch op maar nostalgie), maar toen vond ik het daarom ook tegenvallen. Maar ik moet zeggen dat de tweede helft stukken beter was dan ik had verwacht en uiteindelijk vond ik 'm erg mooi. Benieuwd naar deel 2, er is veel tijd ingestoken dus hopelijk nu ook in het plot. Ga er vrijdag heen, in Dolby Cinema :heart_eyes:

3 likes

Weet ook nog dat toen Avatar 1 uit kwam het vooral zo’n enorm populaire film was omdat het zeker voor die tijd een super technisch hoogstandje was. Deed voor mij ook wel wat voor de beleving. Dat is nu natuurlijk wat minder als je hem nu pas ziet.

3 likes

Ik ga morgen naar deel 2… Waarom? Geen idee eigenlijk

2 likes

Ik ben er gisteravond geweest! Dat kotsgedeelte was echt, nog langer en heftiger dan ik dacht. Vond het echt een hele leuke film, heel bizar. Zaal zat redelijk vol en iedereen moest zo hard lachen, was echt leuk.

Vooral de scene waarin die oudere mensen vertellen wat ze voor de kost doen, wapens produceren dus, echt fantastisch

5 likes

Net Avatar The Way of Water gezien in IMAX3D. Ik vond hem beter dan deel 1. Technologisch zie je echt wel vooruitgang, maar er zijn ook af en toe gedeeltes waarbij ik dacht, okay dit is echt nep. Het verhaal was aan de ene kant origineler, met name omdat je meer (nieuwe) karakters hebt, maar aan de andere kant ook wel een herhaling van zetten. Maar het raakte me wel, ik heb gehuild. En ik werd ook meegesleept in het verhaal, want ik merkte wel dat de film lang duurde maar niet ruim 3 uur.

Wat ik irritant vond is dat er af toe koppen met locaties verschenen en de tekst was dan vertaald naar het Nederlands, maar ook half Engels. EƩn karakter hadden ze wat mij betreft er gewoon uit mogen knippen. Ik ergerde me echt. Spidey, totaal onnodig. Ik had het niet erg gevonden als hij was doodgegaan. Wel overigens als Neytiri hem gedood had.

3 likes

Omg!!!

16 likes

Dit ziet er zo leuk uit! Ik hoop dat ze dat I’m a barbie girl liedje ook ergens laten horen.

1 like

Nee gaat niet gebeuren :sob:

1 like

Is deze al ergens te zien (streamen)?

3 likes

@Zonnestraaltje

9 likes

Haha ja ik zag het, maar dat was vorig jaar toch :sweat_smile: komt het helemaal nooit op de streams ?

Nee het is een teaser trailer dus hij is pas volgend jaar juli in de bios

2 likes

Ik ben bij devotion maar ik vind het echt geen leuke film (zit op de wc dus nee ik typ niet in de bios!!)

2 likes

Ik heb vorig jaar een (Engelstalige) film gezien waarbij een familie weer samenkwam voor kerst of Thanksgiving of misschien wel gewoon voor de lol. Volgens mijn man was de zus heel spiritueel, maar dat kan ik me niet herinneren. En dan komt later de nieuwe vriendin van de vader die dan net zo oud of jonger is dan de kinderen.

Meer van het plot weet ik ook niet haha. In mijn hoofd was het een murder mystery in de trant van Knives Out, maar dat was het niet. Mijn man dacht wel dat ze samenkwamen om de erfenis te verdelen maar dat kan ik me totaal niet meer herinneren. Het is wel een vrij recente film, maar we zagen hem wel thuis.

We kwamen er trouwens op omdat we gisteren de megaslechte Nederlandse film Het Familieweekend keken en die leek er op het begin nogal op.

Dus als iemand ieeeets weet wat erop lijkt, graag. We kunnen er niet tegen als we het niet weten.

1 like

Blackbird met Susan Sarandon? Vond dat zelf wel een mooie film, maar wel al even geleden gezien dus ik weet het niet zeker…

3 likes

Nee! Klinkt wel als een mooie film dus die gaat op mijn lijstje.

3 likes

Silent Night?

2 likes

Nee, het was niet een echt enge film (kan ik me van deze nog wel herinneren, dat het heel raar werd toch?).

@vitaminwater ook niet! Het was ook meer grappig denk ik, sowieso geen horror. Hooguit thriller of mystery qua spanning.

1 like