Filmtopic (Deel 1)

Ja ik heb the Menu nu ook 2x gezien. Was echt dubbel genieten!

Spoiler

" we only burn things intentionally als ze gevraagd wordt of ze geen last hebben van burn-outs " Moest daar ook de 2e keer om grinniken. En nog meer van die foreshadowing scènes. Eigenlijk heb ik van de 2x keer nog meer genoten. Wat een geweldige film!

4 likes

Love deze film trouwens. Ook zo film waar je de trailer niet van moet kijken en het gewoon op je af moet laten komen

Mocht je idee willen hebben van de film The Invitation (2015), maar geen spoilers willen die wel in de trailer zitten. Dan raad ik aan om de soundtrack te checken. Dit geeft wel de sfeer neer van de film. Sowieso wel een tip om vaker de soundtrack te checken i.p.v de trailer. Soundtrack geeft vaak toch veel weg van de sfeer die de film wil neerzetten.

4 likes

Of 't echt de leukste is weet ik niet maar ik heb The Noel Diary gezien en Christmas with You en daarvan vond ik die eerste het leukste.

Ik vond de Knight before Christmas heel leuk.

2 likes

Eindelijk Green Book gezien. Vond het zoooo’n goeie film wauw

6 likes

Er draait van de week toch een film… Judeska in de TBS kliniek. Ik ben sprakeloos maar ik ga toch. Ik ga na kerst naar yours faithfully, poker face en operation fortune, daar ben ik wel allemaal erg benieuwd naar!

2 likes

Ik ga vanavond naar The Menu! Ben heel benieuwd :grin:

5 likes

Is waarschijnlijk net zo treurig als De Tatta’s wtffff

En maar afvragen waarom de regering niet meer geld aan de cultuursector geeft.

1 like

Ik was dit weekend naar Triangle of Sadness (loved it) en zie net op instagram dat de actrice (Charlbi Dean) die Yaya speelde in augustus is overleden aan een infectie. Wat heftig, zo jong.

3 likes

Wat een prachtige is ‘Pinocchio’ van Guillermo <3

Die laatste 10 minuten waren opeens zo intens heftig, had niet verwacht dat het op t allerlaatste moment echt een enorme tranentrekker zou worden…of misschien ook wel maar pff…heel mooi gedaan maar mijn hart.

3 likes

Ik zat net Men te kijken
Maar ik kan er gewoon niks anders op zeggen dan what the fuck

4 likes

Ik denk nog regelmatig terug aan dat einde hahaha.

Spoiler Men:

Ik vond het wel goed gedaan/creepy dat je langzaam tot de realisatie komt dat IEDEREEN diezelfde man is. Kippenvel, vooral dat ‘kind’. En tot het einde kon ik het nog zien als een soort metafoor dat je als vrouw bij geen enkele man veilig bent. En dat zelfs haar ex ondanks zijn dood nog steeds invloed op haar heeft. Maar daarna wordt het wel erg absurdistisch.

2 likes

Nee 100% op de bullshit manier helaas haha ik zou hem niet aanraden.
Hij krijgt ook slechte reviews maar ik vond de andere films van deze regisseur echt heel goed (ex machina en annihilation) dus ik was eigenwijs. Maar wtf haha ik heb wel moeten lachen, dat wel.

@JuneOsborne Ja dat had ik wel al gelijk in de smiezen, en die bizarre wedergeboorte zal wel weer dat alle mannen hetzelfde zijn ofzo. Maar man man man (no pun intended :joy:) wat een rare insteek. En zonde en ironisch dat deze film gaat over hoe kut mannen zijn met een vrouwelijk hoofdpersonage zonder enige vorm van karakter of inhoud

3 likes

Als je Prime hebt, vind ik 'm zelf wel het kijken waard, alleen al voor de WTF. Zag dat ik hem 3 van de 5 sterren heb gegeven. Maar de meningen lopen uiteen, haha. Hij verveelt sowieso niet, en er zit wel echt een goede creepy sfeer in.

1 like

Ik vind juist die WTF films ook echt het kijken waard! Dus bedankt voor de tip @Evenveel deze gaat op de kijklijst

Hoe slecht ze ook zijn, het blijft je dan wel bij en dat vind ik dan weer fijner dan zo’n nietszeggende film. Mijn duit in het zakje: Tusk is ook zo’n film die ik nooit zal vergeten

Nee maar echt niet bij deze film vind ik hoor
Maar goed ik heb het uiteindelijk ook tegen alle waarschuwingen in gekeken dus ik snap je
Maar ik zou het desalniettemin afraden, genoeg andere leuke/WTF films

Tusk is… zelfs beter

Edit: ik vind dit dus júíst ondanks de WTF een nietszeggende film. Ik snap wat ermee bedoeld wordt maar het komt zo vreselijk slecht uit de verf en gaat bijna tegen het punt in

2 likes

“Glass Onion” is echt een heerlijke rollercoaster. Zo vermakelijk!

4 likes

Oeh vond je hem net zo leuk als Knives Out (als je die hebt gezien)? Heb echt naar deze film uitgekeken :smile:

Ik kom net terug van The Menu en vond m zo tof! Echt een orginele film, maar ook goed geacteerd en die sfeer is zo goed neergezet.

1 like

Ik heb m ook vanavond gekeken! Voelde als net zo’n mysterie als Knives Out maar dan on crack, wel heel vermakelijk!

2 likes

Wow wow wow triangle of sadness. Ik wist dat er iets van kots in zou zitten maar dit haha :skull:

Bizar goede film! Geen moment saai en had gewild dat ie nog veel langer zou duren

1 like