Filmtopic (Deel 1)

Hij heeft ook best veel Golden globes nominaties voor de acteurs en actrices!

Zo heeft fabelmans Golden globes voor beste drama gewonnen, maar ik heb echt nog nooit van die film gehoord

Golden Globes bedoel je denk ik?
Fabelmans is die film over Steven Spielbergs familie (van Spielberg zelf), maar dan gedramatiseerd. Is ook nog niet heel lang uit volgens mij

1 like

Oh ik wel een 8! Feck mate

De dieren, omg dat EZELTJE, de rol van de zus vond ik heel chill, hoe dramatisch die twee mannen zijn, de rol van Barry Keoghan vond ik ook heel raak, hoe het verhaal bij vlagen komisch is en ook heel droevig, het acteertalent van de wenkbrauwen van Colin Farrell

2 likes

Vanavond The Menu met mijn moeder kijken. Hopelijk vindt ze het net zo goed

3 likes

Haha, Jenny was wel een leuke toevoeging idd. Als ik de reviews wat lees, heb ik wel wat zaken gemist zoals bv dat de ruzie een metafoor is voor de Ierse burgeroorlog. Maar ik heb wel genoten van de film, dus zou inderdaad ook meer naar een 8 neigen.

2 likes

Die vond ik heel apart idd. Vind the Fabelmans ook niet een Golden Globe winnaar. Het is wel echt een Oscar film.

1 like

Ik had ook een paar essentiele dingen niet door. Mijn vriend moest me over de burger oorlog / politieke bijpraten.

Maar vond de pacing van de film perfect en de chemie. De twee hoofdpersonen waren ook in In Bruges van dezelfde maker, dat was voor mij al een plus punt :smiley:

2 likes

Ja, was daardoor dat ik zeker deze film ook wou zien omdat Gleeson en Farrell goed naast elkaar acteren!

Ja eens met je reactie. In het filmclub topic is dezs film laatst gekeken en ook besproken. Als je nog benieuwd bent naar andere reacties.

1 like

Gaat er iemand naar de horror night vanavond bij Pathé? Terrifier 2 haha. Ik heb wel kaartjes (unlimited pas) maar twijfel om te gaan.

Ik ga best lekker met m’n goede voornemen! Heb sinds 1 januari 7 films gezien en ga zondag naar Bones and All in de bioscoop.

Verder niet zoveel interessants te melden over wat ik de afgelopen dagen heb gezien, Knives Out is beter dan Glass Onion als murder mystery maar Glass Onion vond ik leuker, en Ghostbusters: Afterlife was zoals verwacht prima maar niet meer dan dat.

7 likes

Gisteravond Everything Everywhere All at Once eindelijk bekeken. Wat een goede film!
Ik had wat schrik dat het door al de buzz errond en de bijkomende hogere verwachtingen enkel kon tegenvallen, maar ik heb gisteren de hele film uitgekeken zonder op mijn gsm te kijken. Meestal een goede graadmeter voor mij haha.

4 likes

Snap je avatar 2 voldoende als je 1 niet hebt gezien? Mijn vriend probeert me over te halen om vanmiddag naar de bioscoop te gaan maar ik twijfel

Ja hoor je mist niet zoveel. Het is een heel simpel basic verhaal. Ongeveer dit

Witte man, stoer en Amerikaans gaat zich voordoen als zo’n blauw poppetje. Gaat spioneren, krijgt spijt maar is te laat met waarschuwen. Die vrouw uit het oorspronkelijke volk die verliefd op hem is geworden is woest op hem maar later niet meer. Hij word ook uiteindelijk zo’n blauw figuur en leeft dan verder daar. Eind goed al goed. Oh en het kwaad is natuurlijk vermorzeld.

Beetje pocahontas achtig en verder veel dingen die ook wel in andere films voorkomen. Er is ook wel ene prima introductie aan het begin hoor voor hoe de verhoudingen wat zijn. Je kunt nog wat Googlen op recaps maar is niet perse nodig.

Het is wel echt heel mooi gemaakt en super vet om in de bios te zien!

1 like

Film duurt wel echt heel erg lang begreep ik

2 likes

Ja klopt duurt wel lang maar ik heb mij geen moment verveeld. De mensen met wie ik was ook niet. Er is heel veel te zien.

1 like

Er is 5 februari een pathéfestival met 4 voorpremières. Ik ga erheen!

3 likes

Ja klopt, bijna 3 uur maar hoor in mn omgeving dat ze het wel moeite waard vonden dus ik ga het toch proberen!

2 likes

Ik heb gisteren Causeway gekeken en vond het een mooie film. Echt zo’n rustige “slice of life” film waarin niet echt heel veel gebeurd maar daar houd ik van dus kon het wel waarderen.

2 likes

Ik heb dit weekend Clueless, New York Minute en Booksmart gekeken :revolving_hearts: Zit helemaal in de teenage 90’s vibe, iemand nog een vergelijkbare tip??

7 likes