Filmtopic (Deel 1)

Vond deze review over de film wel passend: “brilliantly exhausting movie”

Het is echt zo’n overprikkelende film. Er is ook gewoon geen één moment in de film waar je even op adem kan komen. Ik vond het wel een goede film, maar ik was ook heel blij dat het klaar was :laughing:

1 like

Oh ja heel treffend inderdaad! En precies, tot het einde zit die spanning erin zonder iets van een rustpunt. Blij dat ik niet de enige ben die zich er zo over voelde haha

1 like

Mn vriend en ik hebben hem na een uur uitgezet en dat vonden we al lang

1 like

Mijn aanraders

Paterson
Sorry We Missed You
First Cow
Girlhood
In the Mood For Love
Chunking Express
Rams

3 likes

Dank je!! Ik zet ze op mijn lijst. Paterson al gezien, goed he

1 like

Dank je!!

Oh man wat heb ik genoten van The Fabelmans gisteravond! Echt een lange, warme knuffel deze film.

2 likes

Ik ben zo ontzettend aan het twijfelen, heel hyped voor Scream 6 die morgen uitkomt maar ik hou gewoon niet van naar de bioscoop gaan, zeker bij een film als deze waarbij het gewoon zeker is dat er irritante mensen in de zaal zitten.
Maar als ik niet ga en wacht tot de film ergens in april/mei digitaal uitkomt moet je weer heel voorzichtig zijn op social media want de spoilers vliegen je om de oren.
Mensen hier die tips hebben wanneer je t beste een blockbuster film kan kijken in de bioscoop? Bepaalde dag in de week/tijdstip, of is t puur geluk met wie je allemaal in de zaal beland?

Maandag of dinsdag in de ochtend of vroege middag! En beter een week of 2 wachten tot de echt grote massa is geweest. Dan valt het hartstikke mee

3 likes

Als je bij Pathé gaat kun je gewoon van tevoren kijken hoe druk het is en als je het dan te druk vindt gewoon wegklikken? Ik ga eigenlijk op alle dagen van de week en vooral op bijvoorbeeld dinsdagavond is het echt heel rustig

2 likes

Maar hoe kun je van tevoren weten of mensen niet spontaan kaartjes kopen aan de kassa en je alsnog met een klas pubers zit?

1 like

Dat gebeurt mij echt heel weinig dus durf ik je niet te zeggen, sorry

2 likes

Je kan dat zelf ook doen, last minute online checken hoe de zaal erbij zit en dan besluiten of je wel of niet gaat?

2 likes

Nou ik ga t dan gewoon proberen en als t mis gaat is t mijn probleem haha.

1 like

Ik ga vrijdag om 22:00 dus dat wordt vast een groot succes

1 like

Ja aan de ene kant denk ik ook weer dat het heel ‘fun’ kan zijn, laat op de avond naar een horrorfilm!
Zoals de opening in Scream 2 met al die chaos in de zaal…dat is leuk als je zelf enorm hysterisch en met een vriendengroep bent.
Ik ben gewoon een fan van de franchise en neem het ‘serieus’ en wil die film voor t eerst gewoon helemaal in mijn bubbel zien. Soms lukt dat wel, heb It chapter 1 ook in een bijna lege zaal gezien en dat was top.

3 likes

Ga zo naar Toen ik je zag! Ben een sucker voor dat liedje enzo, vind Noortje Herlaar ook een erg leuke actrice (hoop stiekem dat ze wat gaat zingen zoals in Ramses maar dat zal wel niet). Er zitten maarliefst 2 andere mensen in de grote zaal zag ik. :+1:

The Whale: prima film, maar het deed mij allemaal niet zo veel? De acteurs waren echt top en de openingsscene vond ik heel goed, maar ik voelde niet zoveel met de personages. Ja hij sterft ja … Blij dat ik hem gezien heb, maar vond het niet super memorabel. Ook die scene waarin die man rechtstond en dan mega overdreven die muziek. Alsof we naar een monster moesten kijken? Soms echt vaag/raar

Knock at the Cabin: echt van genoten!!! Rupert Grint speelde er in mee, was echt leuk om hem nog eens te zien. De dialoog was met moment echt vrij zwak waardoor het grappig werd. You. Me. Always forever. Jonathan Groff ook heel de tijd in zijn badjas haha grappige film

5 likes

Ik heb gisteren ook de the whale gezien. Ik vond het verhaal idd wat simplistisch en vlak, maar ik heb hem toch best een hoge rating gegeven omdat ik het acteerwerk van vooral Brendan Fraser echt heel goed vond. Ook dat eenzame, benauwende gevoel vond ik goed neergezet. En als iemand die in het verleden ook wel last heeft gehad van ‘binge eating’ vond ik die scènes echt ontzettend goed geacteerd en herkenbaar.

2 likes

Zoooo veel gehuild! Ga er vooral heen als je daar aan toe bent :wink: had ik wel!

2 likes