Filmtopic (Deel 1)

Ik ga vrijdag om 22:00 dus dat wordt vast een groot succes

1 like

Ja aan de ene kant denk ik ook weer dat het heel ‘fun’ kan zijn, laat op de avond naar een horrorfilm!
Zoals de opening in Scream 2 met al die chaos in de zaal…dat is leuk als je zelf enorm hysterisch en met een vriendengroep bent.
Ik ben gewoon een fan van de franchise en neem het ‘serieus’ en wil die film voor t eerst gewoon helemaal in mijn bubbel zien. Soms lukt dat wel, heb It chapter 1 ook in een bijna lege zaal gezien en dat was top.

3 likes

Ga zo naar Toen ik je zag! Ben een sucker voor dat liedje enzo, vind Noortje Herlaar ook een erg leuke actrice (hoop stiekem dat ze wat gaat zingen zoals in Ramses maar dat zal wel niet). Er zitten maarliefst 2 andere mensen in de grote zaal zag ik. :+1:

The Whale: prima film, maar het deed mij allemaal niet zo veel? De acteurs waren echt top en de openingsscene vond ik heel goed, maar ik voelde niet zoveel met de personages. Ja hij sterft ja … Blij dat ik hem gezien heb, maar vond het niet super memorabel. Ook die scene waarin die man rechtstond en dan mega overdreven die muziek. Alsof we naar een monster moesten kijken? Soms echt vaag/raar

Knock at the Cabin: echt van genoten!!! Rupert Grint speelde er in mee, was echt leuk om hem nog eens te zien. De dialoog was met moment echt vrij zwak waardoor het grappig werd. You. Me. Always forever. Jonathan Groff ook heel de tijd in zijn badjas haha grappige film

5 likes

Ik heb gisteren ook de the whale gezien. Ik vond het verhaal idd wat simplistisch en vlak, maar ik heb hem toch best een hoge rating gegeven omdat ik het acteerwerk van vooral Brendan Fraser echt heel goed vond. Ook dat eenzame, benauwende gevoel vond ik goed neergezet. En als iemand die in het verleden ook wel last heeft gehad van ‘binge eating’ vond ik die scènes echt ontzettend goed geacteerd en herkenbaar.

2 likes

Zoooo veel gehuild! Ga er vooral heen als je daar aan toe bent :wink: had ik wel!

2 likes

Haha thanks, ik zit echt af te tellen :hot_face:

Edit: ook omdat ik Luther gewoon een goede serie vond haha

3 likes

Ja ik ben super benieuwd, maar ik heb geen netflix meer :frowning: ik mag vast wel op iemand anders account kijken, maar dat zal niet morgen al geregeld zijn

Dat einde. Echt zonde van de tijd idd.

2 likes

Hè wat leuk dat je dat onthouden hebt haha. Dank voor de tip! Ben benieuwd, vond de serie super goed!

1 like

Mag van mij! Als je wil stuur maar een DM.

4 likes

Ah wat lief maar ik mag gewoon bij een vriendin inloggen hoor!! :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: maar superlief, dank

3 likes

Ok!

Net ‘Missing’ gezien, erg goed! Vond het van begin tot eind spannend en interessant, echt een heerlijk mysterie.
Zelfde soort film als ‘Searching’ waarbij je alleen maar beeldschermen ziet.

6 likes

Gister naar ‘Women talking’ geweest, er was nog een inleiding vooraf vanwege internationale vrouwendag. Ze draaiden hier in het filmhuis alleen maar films van vrouwelijke regisseurs gisteren :slight_smile: Mooie, goeie film met een top cast! Heftig verhaal maar heel ingetogen verteld, ik vond het bijzonder.

4 likes

Ehhh wat was die Lutherfilm? Heb hem net gekeken maar vond hem echt vrij slecht :thumbsdown:

1 like

Heb je scream al gezien? Ik ben net geweest, beetje mixed feelings

Ik vond hem wel goed, alleen het laatste stuk was weird. Maar het begin viel zeker niet tegen.

2 likes

Ik ga dinsdag!

Heb zin in wat Oscars 2023 polls!
Edit: sorry deze poll-amateur heeft 'm opnieuw gepost want ze hadden niet anoniem gemoeten.

Welke films heb je gezien van de genomineerden voor Beste Film?

• Top Gun: Maverick
  • Everything Everywhere All At Once
  • Triangle of Sadness
  • Im Westen nichts Neues
  • Elvis
  • Women Talking
  • The Banshees of Inisherin
  • The Fabelmans
  • TĂĄr

0 stemmers

Van welke film HOOP je dat deze Beste Film wint?

• Triangle of Sadness
  • Im Westen nichts Neues
  • Elvis
  • Women Talking
  • The Fabelmans
  • TĂĄr

0 stemmers

Van welke film VERWACHT je dat deze Beste Film wint?

• Triangle of Sadness
  • Im Westen nichts Neues
  • Elvis
  • Women Talking
  • The Fabelmans
  • TĂĄr

0 stemmers

Wie van de genomineerden voor Beste Acteur zie jij graag als winnaar?

• Brendan Fraser (The Whale)
  • Austin Butler (Elvis)
  • Colin Farrell (The Banshees of Inisherin)
  • Bill Nighy (Living)
  • Paul Mescal (Aftersun)

0 stemmers

Wie van de genomineerden voor Beste Actrice zie jij graag als winnaar?

• Andrea Riseborough Fraser (To Leslie)
  • Michelle Williams (The Fabelmans)
  • Cate Blanchett (TĂĄr)
  • Ana de Armas (Blonde)
  • Michelle Yeoh (Everything Everywhere All At Once)

0 stemmers

Beste Originele Muziek winnaar volgens jou?

• Babylon
  • The Fabelmans
  • Im Westen nichts Neues

0 stemmers

Beste Kostuumontwerp winnaar volgens jou?

• Babylon
  • Mrs. Harris goes to Paris
  • Black Panther: Wakanda Forever
  • Elvis

0 stemmers