Filmtopic (Deel 1)

Ik vrees dat Top Gun hem gaat winnen, omdat die als soort van redder van de bioscoop gezien wordt, en de academy daar heel gevoelig voor is. Maar ik hoop het niet, wat een kutfilm…

Ze zijn ook gevoelig voor oorlogverhalen en Spielberg nostalgia. Ben zoooo benieuwd.

1 like

True. Het is iig wel spannend dit jaar, en niet zoals vaak dat het allemaal eigenlijk al duidelijk is. Volgens mij is alleen Ke Huy Quan wel redelijk zeker (als best supporting actor voor EEAAO), maar ook best actor & actress bijvoorbeeld is nog vrij open. Ben wel benieuwd wie er uiteindelijk met de prijzen vandoor gaan!

2 likes

Ik vond het een prima film, met een echte slechterik erin en lekker spannend.

1 like

Ik heb vandaag EO gezien, een beetje vreemd maar ook mooi, indrukwekkend, zielig en zet aan tot nadenken. Had me ingesteld op een romantisch verhaal over een zielig ezeltje maar dat is het niet, het is veel meer dan dat. Wel de moeite waard

3 likes

Ik vond dit wel een goed artikel over ‘The Whale’

2 likes

Dank voor het delen! Ik vind het inderdaad een interessant artikel, maar weet eigenlijk niet of ik het helemaal eens ben qua kritiek. Wel 100% eens dat het niet representatief is voor dikke mensen, dat vind ik gewoon een domme uitspraak. Maar ik vind dat er wel echt een wereld van verschil zit tussen dikke mensen en de persoon die Brendan Fraser speelt, een morbide obees iemand die wel eetproblemen/ mentale issues heeft. Dan hoeft het nog niet representatief te zijn voor ‘gewone dikke mensen’? Die zijn helemaal niet per definitie ongezond of ongelukkig, en ik had ook niet het idee dat de film dat probeerde over te brengen ook?

Alsnog niet een heel sterke film overigens, maar had wel echt z’n momenten.

3 likes

Ik heb de film niet gezien, maar ook als het geloofwaardig is dat een morbide obees persoon issues heeft, dan nog vind ik het twijfelachtig dat dat volledig uitgewerkt wordt door een team van dunne mensen die geen ervaring met het onderwerp hebben, waaronder een acteur in een fatsuit.
Wat is het doel hiervan, om dit te maken en ernaar te kijken? Niet om de groep waar de film zogenaamd over gaat een stem te geven/hun echte verhaal te laten vertellen, want die komen niet aan het woord.

edit: Ik vind niet dat je als filmmaker alleen je eigen verhalen mag vertellen trouwens, of dingen waar je zelf ervaring mee hebt, maar het is toch nogal arrogant om te denken dat je de juiste persoon bent om dit verhaal te vertellen als je er totaal geen ervaring mee hebt én niemand bij hebt betrokken die er wel ervaring mee heeft. Dat kun je op veel manieren doen en volgens mij is dat hier niet gebeurd.

11 likes

Ja hier ben ik het wel 100% mee eens

1 like

Ik zou echt zwaar verbaasd zijn als Top Gun zou winnen.

4 likes

Ik ben het voor 90% nooit eens met hun reviews dus nu extra gemotiveerd om te gaan kijken.
Die maken werkelijk alles af wat “de rest” wel goed vind.

Ja joh die film heeft toch totaal geen oscar buzz. Die film gaat echt niet winnen hoor.

1 like

Sorry, maar dit was volgens mij de best lopende film van het jaar na Avatar. Ik ben écht geen grote Top Gun fan, maar qua special en practical effecten is dit wel een heel bijzondere film. Mogen moderne filmmakers (looking at you Disney met je lelijke green screen) echt wat van leren.

Al zal Everything Everywhere All at Once wel winnen, maar dat vind ik nog steeds een zwakke film qua verhaal.

1 like

Dat is zo, maar ik heb het over oscar buzz. Deze film wordt volgens mij door niemand als potentiële winnaar gezien en EEAAO wel.

1 like

Oh ja true!
Ben echt benieuwd

Ik ook. En soms heb je van die HUH winnaars die niemand had verwacht dus wie weet.
Persoonlijk zou ik Triangle of Sadness cool vinden als winnaar maar daar heeft ook echt niemand het over.

2 likes

Ik snap niet waarom The Woman King niet meer aandacht heeft gekregen? Ik vond het echt een toffe film en qua kostuums ook.

Deze man is ingehuurd om een deel van de kostuums te maken en daardoor is zijn bedrijf niet failliet gegaan. :clap: Ancient West African Tie-Dye is Made With Nuts. One Man In Gambia Is Fighting to Keep The Tradition - YouTube

12 likes

Dan hebben we heel andere bronnen blijkbaar, want ik lees juist overal dat Top Gun een van de grotere kanshebbers is. Vandaar ook mijn vrees dat hij gaat winnen :smile:

Ik ben vandaag naar “Onder het maaiveld” geweest. Een hele toffe docu over het bodemleven en wat we hier (en vaak ook niet) van weten. Het verschil tussen monocultuur en regeneratieve landbouw komt ook langs en ze laten zien wat voor positieve impact dit heeft op de bodem. Heel interessant!

7 likes

Ik heb net persuasion op netflix gekeken en ik vind het echt een leuke adaptatie! Brigherton achter in dakata Johnson doet het ook heel leuk. Precies waar ik zin in had!