Filmtopic (Deel 1)

7 oscars voor EEAAO waaronder best film, best director, best actress, best supporting actress en best supporting actor.
Echt cool.

9 likes

Werd echt emo van die Oscar filmpjes. Michelle Yeoh als eerste Aziatische vrouw, en dan ook nog uit Maleisiƫ. De speech van Ke Huy Quang, en dan nog dat moment met Harrison Ford. Allemaal waarschijnlijk perfect georchestreerd maar ik hou er van.

11 likes

Zo verdiend. :heart:
En inderdaad die speech van Ke Huy Quan, geweldig om te zien. :pleading_face:

5 likes

Ik heb dit weekend aftersun gezien en was er echt zo van onder de indruk. Echt bijzonder hoe alles zo subtiel is neergezet maar toch zo veel impact heeft. Mocht iemand nog soortgelijke aanraders hebben hoor ik het ook graag!

5 likes

Jaa zo vet! Nog even een spotlight voor de winnaar van best original song: RRR - naatu naatu :heart_eyes:
Er was ook een optreden op de oscars zelf!

https://vm.tiktok.com/ZMYmWkccM/

Als je geen tiktok hebt even kijken op yt; zo’n vet nummer en sicke choreo! Eerste oscar voor een indiaase film ooit

4 likes

Vanochtend pas voor het eerst geluisterd, maar dit nummer is zo catchy! Bij Indiase films krijg ik altijd zin om mee te dansen, maar deze choreo is ook echt fantastisch inderdaad.

Verder erg blij met de Oscar uitslagen. Vorige week heb ik The Whale gezien in de bioscoop, en het is een van de weinige films waar ik met tranen in m’n ogen zat aan het einde en nog even moest blijven zitten. Niet omdat de film zo goed was, maar omdat de emoties zo binnenkwamen door o.a. het fantastische acteerwerk van Brendan Fraser. En EEAAO natuurlijk, dik verdiend!

4 likes

alles wat miranda july aanraakt moet ik zo hard van cringen

fire of love = goede documentaire MAAR HAAR STEM
kajillionaire = ja wel leuk concept maar vind de main character zo kut en kan er echt niet naar kijken :cry: :cry:

1 like

Hahaha oke dan moet je ook zeker nooit me you and everyone we know kijken

4 likes

ik loop nog liever een halve marathon over lego steentjes

2 likes

Ik vind haar heel erg hit or miss. Kajillionaire is een van mijn lievelingsfilms maar een andere film van haar The Future is echt een van mijn meest gehate films ever :sweat_smile:

1 like

Gisteravond ā€œKnock at the cabinā€ gezien en ik weet eigenlijk niet waar ik naar heb zitten kijken. Vond het een soort lange, slechte, American Horror Story aflevering.
Het blijft me verbazen hoe Shyamalan tergend slechte films uitpompt maar dan af en toe opeens een hele sterke film maakt (Split en The Visit vind ik zijn meest recente voltreffers).

1 like

Vond Old ook wel goed hoor! Ben toch heel benieuwd hiernaar.

Wie heeft er scream btw al gezien? Ik ga dit weekend

Ik! Vond hem wel leuk en absoluut spannende momenten, maar met momenten dacht ik ook wel ā€˜serieus?’.

Oh en Old vond ik heeeel slecht. Knock at the cabin vond ik wel ok!

1 like

Ik en @Nysmn sowieso

1 like

Haha wat een spanning… mn vraag is uiteraard wat je ervan vond!

1 like

Hahahaha dat had ik al gepost hier geloof ik, mixed feelings, tsja, ik weet het niet zo goed. Hij begon goed verrassend en vermakelijk maar verder vond ik het niet heel interessant om eerlijk te zijn

3 likes

Vond de film best wel tegenvallen helaas. Serie is echt top! (Luther)

ā€˜Cocaine Bear’ is…een film.

2 likes

Ah dit lijkt me ook leuk. Toen de film uitkwam was ik 11 en onwijze Leo fan. Kan me nog zo goed herinneren dat ik 'm toen in de bios zag en het zoveel indruk op me maakte.

1 like

Ik kom net terug van aftersun en heb echt de hele weg terug gehuild. Een van de laatste scene’s raakte me zo erg. Er zaten zoveel dingen in die me aan mijn eigen jeugd deed denken.

Er was ook een hele lieve vrouw van het filmhuis dor nog ging vragen wat ik er van vond en of ik er wel met mensen over kan praten, omdat ik zo verdrietig was. :hugs:

12 likes