Filmtopic (Deel 1)

Get out, us, midsommar, Life, don’t breathe, haunting of hill house is een hele toffe serie, the guilty (allemaal netflix)

2 likes

@Neusklem Ik vond Get Out ook heel tof! Echt een goede spannende film met een plot wat je niet helemaal zou verwachten. Aanrader!

3 likes

En bodies bodies bodies @Neusklem staat op netflix, sowieso aanrader

5 likes

Fractured!

3 likes

Jesus…ik heb net “Skinamarink” gezien en ik verwachtte echt de meest saaie, overhypte meuk.
Vond het doodeng, ging echt helemaal kapot van ellende.
Toen de film begon geloofde ik niet dat het echt “zo” zou blijven voor 100 minuten maar dat was het dus wel.
Hoe ze dit voor elkaar gekregen hebben geen idee, maar vond het werkelijk de engste film die ik in tijden gezien heb.

Snap ook wel dat veel mensen het dus helemaal niks vinden, maar ze hebben een bepaalde angst vast weten te liggen die voor mij heel herkenbaar voelt. Het idee dat je om 3 uur s’nachts wakker raakt uit een nachtmerrie en alles om je heen eng, donker en surrealistisch voelt.

4 likes

Ik was naar de Whale en heb niet gehuild. Ik merkte toch dat ik iets te analytisch naar de film keek. Ik dacht regelmatig: ‘Is deze performance best actor waardig?’
Op zich een prima film, maar niet uitzonderlijk goed. Hij was gewoon goed.

1 like

Ik heb hem net gekeken (banshees of Inisherin) en ben er helemaal kapot van
Wat een geweldige film zeg

5 likes

Gisteren met vrienden close gezien. Heel mooie film, maar

Ik wist dus al dat er suïcide in voor kwam omdat ze bij de damn honey een suicide tw gaven. Ik vond dat zooo kut want daardoor keek ik de film toch anders dan mijn vrienden die daarna helemaal uit het veld geslagen waren. :sweat_smile:Wat vinden jullie van TW als het een spoiler is? Ik vind dat namelijk echt niet nodig en jammer.

1 like

Je spoilert nu zelf ook zonder waarschuwing :grimacing:

5 likes

Huh het is toch in spoiler?

2 likes

maar de spoiler zegt niet waar het overgaat

2 likes

Maar dat is het hele punt van @Sjern toch. Als je erbij zet waar het over gaat spoil je de film. :sweat_smile:

Edit: dus eigenlijk moet hier de tw over de spoiler in een spoiler. Soort spoilception.

6 likes

Maar je opent toch alleen een spoiler over een film als je bereid bent om spoilers over de film te lezen? Waarom zou je het anders openen? Wat denk je anders dat er geheimzinnig verborgen onder een spoiler is? :stuck_out_tongue:

25 likes

Net naar Dungeons & Dragons geweest, ik vond hem echt leuk! Leuke cast, humor en ondanks dat ie vrij lang is bleef ik vermaakt.

7 likes

Oh dan snap ik je vraag niet denk ik

2 likes

Ik zag de tekst vanmorgen gewoon, niet geblurred! Vandaar. Maar nu zie ik de blur wel (dacht dat je hem later had toegevoegd maar dan heb ik er misschien met het scrollen op geklikt)

Ohh, vreemd, ja ik zie hem wel in spoiler, dus dan zal dat het geweest zijn! Kan gebeuren.
Het was uiteraard niet mijn bedoeling om nog meer te spoileren. :stuck_out_tongue:

Ik snap je punt helemaal en vind het wel echt afdoen aan de film als je van te voren min of meer al weet wat er gaat gebeuren… Maar triggerwarnings zijn wel goed dus ik vind het een lastige… Maar hoorde je die warning dan ergens anders? Want het filmhuis zet dat er meestal niet bij toch?

2 likes

ja eens, bij sommige onderwerpen snap ik echt wel dat een tw fijn is, maar als het zoveel verklapt over een film denk ik dat we het doel voorbij gaat. Aangeven dat de categorie een drama is lijkt me in dit geval voldoende. En waar stopt het dan? Als je een oorlogsfilm kijkt weet je toch dat er mensen dood gaan of bij een slasher dat er veel bloed in voor kom? Oh en de tw was in een reclame over deze film in de damn honey podcast. Ik kende de film al en wilde hem al zien, maar ik vind het echt zonde dat ze dat erbij zeggen.

1 like

Pathé abonnement prijzen verhoogd met 2 euro. :smiling_face_with_tear:

1 like