Filmtopic (Deel 1)

Hij krijgt echt overal 5 sterren! :slight_smile: Helemaal mee eens.

1 like

Toen ik de zaal uitliep, hoorde ik 2 oudere dames zeggen dat ze het een speciale film vonden (niet op een toon dat ze het speciaal mooi vonden haha). Ik denk dat het trage tempo en dat veel zaken inderdaad aan je eigen interpretatie worden over gelaten ervoor kan zorgen dat mensen er niet van genieten.

2 likes

Heeft iemand falcon lake inmiddels al gezien? Ik zit al twee weken met vragen haha

2 likes

Bespaar je de moeite om The Strays te kijken op Netflix. Die anderhalf uur krijg je nooit meer terug. Wat een wazige film…

Ik heb net voor het eerst Uncut Gems gekeken (kan die titel echt alleen nog maar horen in dat accent van Julia Fox hahaha zo kut) en jezus wat een stressvolle en luide film man. Ik vond hem denk ik wel goed maar ik was vooral heel blij dat hij afgelopen was :’)

3 likes

Vond deze review over de film wel passend: “brilliantly exhausting movie”

Het is echt zo’n overprikkelende film. Er is ook gewoon geen één moment in de film waar je even op adem kan komen. Ik vond het wel een goede film, maar ik was ook heel blij dat het klaar was :laughing:

1 like

Oh ja heel treffend inderdaad! En precies, tot het einde zit die spanning erin zonder iets van een rustpunt. Blij dat ik niet de enige ben die zich er zo over voelde haha

1 like

Mn vriend en ik hebben hem na een uur uitgezet en dat vonden we al lang

1 like

Mijn aanraders

Paterson
Sorry We Missed You
First Cow
Girlhood
In the Mood For Love
Chunking Express
Rams

3 likes

Dank je!! Ik zet ze op mijn lijst. Paterson al gezien, goed he

1 like

Dank je!!

Oh man wat heb ik genoten van The Fabelmans gisteravond! Echt een lange, warme knuffel deze film.

2 likes

Ik was gister naar A man called Otto en omg wat sleeecht. Het was zo flauw en slecht geacteerd. Die flashbacks waren zo cringe. Op een gegeven moment zat ik er wel in en die man deed me denken aan m’n vader dus ik was er wel door geraakt maar ik geef m een 5/10. Degene met wie ik was vond het ook heel slecht. Oh ja de hele zaal zat de hele tijd echt hard te lachen en wij zaten dan zo: :cautious: en daarna moest we lachen omdat iedereen zat te lachen

Ik hoop dat het origineel beter is maar dat moet haast wel

Nu ben ik benieuwd naar EO en Saint Omer!

4 likes

Ik ben zo ontzettend aan het twijfelen, heel hyped voor Scream 6 die morgen uitkomt maar ik hou gewoon niet van naar de bioscoop gaan, zeker bij een film als deze waarbij het gewoon zeker is dat er irritante mensen in de zaal zitten.
Maar als ik niet ga en wacht tot de film ergens in april/mei digitaal uitkomt moet je weer heel voorzichtig zijn op social media want de spoilers vliegen je om de oren.
Mensen hier die tips hebben wanneer je t beste een blockbuster film kan kijken in de bioscoop? Bepaalde dag in de week/tijdstip, of is t puur geluk met wie je allemaal in de zaal beland?

Maandag of dinsdag in de ochtend of vroege middag! En beter een week of 2 wachten tot de echt grote massa is geweest. Dan valt het hartstikke mee

3 likes

Als je bij Pathé gaat kun je gewoon van tevoren kijken hoe druk het is en als je het dan te druk vindt gewoon wegklikken? Ik ga eigenlijk op alle dagen van de week en vooral op bijvoorbeeld dinsdagavond is het echt heel rustig

2 likes

Maar hoe kun je van tevoren weten of mensen niet spontaan kaartjes kopen aan de kassa en je alsnog met een klas pubers zit?

1 like

Dat gebeurt mij echt heel weinig dus durf ik je niet te zeggen, sorry

2 likes

Je kan dat zelf ook doen, last minute online checken hoe de zaal erbij zit en dan besluiten of je wel of niet gaat?

2 likes

Nou ik ga t dan gewoon proberen en als t mis gaat is t mijn probleem haha.

1 like