Filmtopic (Deel 1)

Net naar ‘missing’ geweest, maar wat een gruwelijk slechte film zeg. Ik vond het zelfs zonde, ondanks dat ik een Pathé abbo heb

1 like

Huh echt? Ik las zulke goede dingen en hij heeft een vrij hoge rating! Wat vond je er zo slecht aan?

2 likes

Nou vrijwel alles haha.

Ten eerste vond ik de manier van filmen ontzettend tenenkrommend! Álles was via schermen. Dus via FaceTime, Twitter, smsjes, beveiligingscamera’s: noem maar op. Ik vond het niet lekker weg kijken, ik miste echt de normale interactie tussen de personages. Daarnaast vond ik het ook een hopeloos slechte poging om “vernieuwend” te zijn en aan te sluiten bij de jongere generatie.

Daarnaast vond ik het plot vreselijk slecht. Heel voorspelbaar en ontzettend ver gezocht. Echt zo :sparkles:niets is wat het lijkt :sparkles:, maar dan lag het er enorm dik bovenop weetjewel. Ze hadden ook veel te veel (ongeloofwaardige) plottwists waardoor de verhaallijnen welke gestart werden, veel te snel weer werden afgekapt om
Door te gaan met een ander ongeloofwaardig verhaallijn. En ook al veel te vroeg in de film, waardoor je dacht: het zal wel, we moeten nog 90 minuten: ga maar door want dit wordt hem natuurlijk niet.

Tevens was de film gewoonweg ook erg ongeloofwaardig. Nu kijk ik films niet altijd omdat het zo geloofwaardig moet zijn, maar in deze film irriteerde het me wel.

En ook enorm voorspelbaar in bepaalde scènes. Bv onnodig veel aandacht vestigen op fluffy pantoffels (bij wijze van spreken) en dan ópeens waren de fluffy pantoffels van levensbelang verderop in de film.

En ik vond de acteurs eigenlijk ook niet al te best.

1 like

Vond t een goeie film juist, maar ik snap dat als de stijl je ding niet is, je t ruk vind.

5 likes

Ja het hele punt van die film is eigenlijk de manier waarop het gefilmd is, daarnaast is het ook niet perse vernieuwend want dit is de tweede film van deze makers op deze manier (searching was de eerste). Maarja als dat je niet ligt is deze film inderdaad niet je ding. Ik vind het juist een ontzettend gave manier van films maken en ik ben niet perse de jongere generatie ofzo

3 likes

Ik ken alleen de YouTube filmpjes die de film bespreken en dat heeft me overtuigd om het NIET te kijken :laughing:

Ik vond Missing leuk. Wel veel wat in het begin op je afkomt, maar verder leuk. Enige ongeloofwaardige vond ik al die open tabs, maar kan ook de autist in mij zijn.
En mijn hemel Daniel Henney is zoooo knap. Die stem. Was een fijne verrassing dat hij meespeelde

2 likes

Haha ja ik had hem vorige maand in de sneak en ik ben in de pauze naar huis gegaan. De manier van filmen vond ik heel irritant.

1 like

Ik wilde ook naar huis gaan maar was dan toch te benieuwd hoe het zou aflopen (om daar vervolgens weer over te klagen HAHA). Ik verbaasde me er eerlijk gezegd ook over dat niemand in de zaal vertrokken was, maar blijkbaar liggen de meningen over deze film gewoon enorm uiteen. Het meisje naast mij was dan ook helemaal amazed bij de film

2 likes

Eindelijk Scream 6 gezien:
Kort spoilerfree: Weer een sterk hoofdstuk in de franchise, vond m beter dan deel 5. Mis Neve Campbell wel echt waardoor het niet helemaal als een Scream film voelt. De nieuwe setting in New York was even wennen maar toen de film opgang kwam was het juist heel tof.

Spoilers:

Ik vond de opening tegenvallen. Had daar echt veel meer van verwacht. Samara was opeens dood en toen bleek dat die kerel die haar vermoorde niet kon acteren. Daarna komt er een halfuur teenage drama. Op dat punt dacht ik echt dat dit helemaal niks ging worden…maar zodra de scene op het collegeplein begon en de “core four” bij elkaar kwamen werd het opeens goed. Vond de scene in de appartementen met die ladder leuk en spannend maar ook een beetje irritant want ze hadden met z’n allen makkelijk Ghostface kunnen neerleggen maarja, dat is ook wel een beetje de grap natuurlijk.
Toen Gale eindelijk in beeld kwam begon het echt meer als een Scream film te voelen, en haar scene met de moordenaar was een highlight van de franchise. Ik zat letterlijk op t puntje van mn stoel en moest zelfs een beetje janken whaha, de spanning was om te snijden. Deed me denken aan de eindscene in Scream 3 waarin ik toen ook dacht dat Sidney het loodje ging leggen.

De hele film spiegelt Scream 2, zoals de vorige film de originele Scream spiegelde. Vond ik heel cool gedaan, maar, toen ik die truc doorhad wist ik ook wie de moordenaar zou zijn. Dat het de hele familie was vond ik dan wel weer een leuke twist, maar het was allemaal wel erg voor de hand liggend.

Ik ga ervan uit dat Scream 7 (die al aangekondigd is) Scream 3 gaat spiegelen, benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken.

Maar alsjeblieft…geef Neve haar salaris en bring her back.

3 likes

Ik heb net Close gekeken op Pathe thuis, wat een prachtige film zeg. Esthetisch ook zo mooi gedaan. Echt van onder de indruk. Ik ben trouwens blij dat ik deze thuis heb gekeken en niet in de bios haha, bij dit soort emotionele films ben ik me dan veel te bewust van (het gesnotter van) de mensen om me heen en dat leidt me helemaal af van het verhaal.

5 likes

Ik ben gisteren naar What’s Love Got to Do With It? geweest. Het is natuurlijk geen Oscarfilm, maar wel heel leuk. Heb veel gelachen en op het einde bijnaaa gehuild.

Emma Thompson zit nu in zo’n fase van d’r carrière dat ze maar wat doet in films (aka vooral veel zuipt, eet en danst) en ik vind het geweldig. Love haar.
Lily James is ook zo’n prachtige vrouw. Jaloersss

4 likes

Ik heb gisteren eindelijk The Banshees of Inisherin gezien, vond m heel goed! Heb een klein beetje gehuild ook terwijl ik normaal helemaal niet zo snel huil bij films

7 likes

Spoiler

Bij de ezel??? :sob::sob::sob: heartbreaking. Jaaaanken in de bios joh.

4 likes

Ja! Zo sneu ):

Vanavond naar aftersun! Ik ben benieuwd

En ik durf het hier bijna niet te zeggen, maar in het kader van :sparkles:eerlijkheid​:sparkles:, gisteren ben ik voor het eerst van mijn leven bij een film weggegaan: Everything everywhere all at once

7 likes

Nietszeggende dialogen…mijn hart.

5 likes

Als ik dit soort reacties lees (en überhaupt het algemene enthousiasme rondom deze film) voel ik echt alsof ik te dom was om het goede in deze film te zien

Denk ik niet, smaak is gewoon smaak. Maar zonder de film af te kijken kan iemand niet zomaar beweren dat de dialogen nietszeggend waren want bij de conclusie van de film weetje hoe enorm veel hart en betekenis de film heeft.

1 like

Ik vind dat je gewoon geen waardige mening kan hebben als je de helft van een film hebt gezien. “Ik heb gelezen waar het over ging”. Dat snijdt geen hout.

4 likes

Nouja, ik maak me er niet druk over, maar wat ik eerder zei is wel wat ik ervan vind. Als je een film niet in z’n geheel hebt gekeken kun je daar geen legitieme mening over hebben. Zelfde als mensen die zeggen “Ja nou, ik begon met lezen maar na 2 hoofdstukken vond ik het saai en snapte ik er niks van” terwijl de clue nog moet komen.

1 like