Filmtopic (Deel 1)

Ik heb m ook vanavond gezien, vond hem ook best matig!

Ik had laatst toevallig ‘Slacker’ gezien. Gebeurd precies niks in die film en toch vond ik het een leuke film. Die 90’s vibe is echt heerlijk.

1 like

Ook in Amsterdam toevallig? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb nu dus alleen deel 2 gezien… Wellicht is deel 1 beter

Nou misschien geef ik het over 10 jaar nog een kans (en als ik dan toevallig niet in een kut bui ben lol)

Ja ik moet zeggen dat de stukjes waarin ze dingen uit de 1e film lieten zien me een stuk meer aanspraken!
Je hebt me overtuigd om op termijn echt deel 1 te kijken :smile:

1 like

Haha love deze review. Die films zijn echt zo geliefd door iedereen maar ik vind er ook echt helemaal niks aan, heel cringe.

1 like

Ik wil dus heel graag The Whale zien maar mijn vriend heeft geen zin in een melancholische film. :joy:
Dan maar een keer in mijn eentje zien.

Ik heb de eerste gezien en vind het ook echt niks. Denk dat ik m op jongere leeftijd wel fantastisch had gevonden, maar nu heel erg try hard ofzo. Doe maar niet

2 likes

Was echt niet heel erg melancholisch (vond ik)

1 like

Heb net “Infinity Pool” gezien. Ik wil eigenlijk niks hierover zeggen. Je moet deze film gewoon over je heen laten komen.
Goeie film.

1 like

Wow even wat over opgezocht (vind het niet erg om er niet blind in te gaan) en dit klinkt geweldig, zeker met deze cast!

Waar heb jij hem kunnen zien? Op een filmfestival oid? Want zie geen bioscopen of dat ie al uit is in Nederland.

Niet echt een film, meer een soort docu. Maar ik wil the Biggest little Farm even tippen. Het gaat over een stel dat een regeneratieve boerderij start vlakbij Los Angeles. Hierbij gebruik je geen kunstmest en bestrijdingsmiddelen, maar kies je voor een diversiteit aan gewassen die elkaar versterken. Het verhaal wordt heel mooi verteld en in beeld gebracht, hartverwarmend, maar soms ook triest. Hij staat op Netflix en duurt anderhalf uur.

8 likes

Ja, idd heel nice is die!
Er is ook een documentaire-topic trouwens: Documentaires

3 likes

Plane vond ik leukk! Spannende stukjes & sws leuk om te kijken

1 like

Twee films dit weekend:

  • your place or mine, leuk maar einde beetje snel en afgeraffeld
  • look both ways, leuk gedaan met twee verhaallijnen van de hoofdpersoon
1 like

Ik heb gisteren Tár gekeken en ik vond het begin eerst vet saai maar ik schaam me nu dat ik dat dacht want het is echt een goede film. Het is zo’n film waar je nog een tijdje over na kan denken nadat hij is afgelopen. En het einde is echt… :ok_hand:t2: had ik nooit verwacht.

Maar wat duurde hij lang…. Vond het echt pittig

1 like

Na Avatar 2 vond ik 2,5 uur heel erg meevallen haha

Oh ja dat vond ik al helemaal erg. Heb mezelf een pauze gegund. Ik heb tar gezien op een voorpremièredag dus die dag ook Till, a man called Otto en the Whale. Tar was daarvan echt de langste en meest ingewikkelde film

Dit weekend vier films gezien:

Best aardige film, beetje fear & loathing Las Vegas vibes. De film bestaat uit drie delen die in elkaar haken, vond ‘m daardoor naarmate ‘ie vorderde steeds leuker worden. :star::star::star::sparkles:

Deze viel een beetje tegen (vooral omdat m’n vriend zei dat het een hele vette film was, maar daarna ook zei dat ie hem zich anders herinnerde). Wel lekker bizar en mijn lievelingsstukje was met de mohawks. Mohawk him! :star::star::star:

De nieuwe generatie Cronenbergs heeft het kunstje goed afgekeken bij zijn vader en I love to see it :heart_eyes: Mia Goth, body horror en het ridiculiseren van de rijken. Wat wil je nog meer?! :star::star::star::star:

Tot slot deze klassieker. Misschien net teveel van het goede qua aantal films, ik denk dat ik ‘m meer had gewaardeerd als ik deze los had gezien ipv aan het eind van deze filmmarathon. Desondanks zeker een aardige film - al wordt er een stuk minder taxi gereden dan de titel doet vermoeden!! mohawk night!!! :star::star::star::star:

8 likes