Filmtopic (Deel 1)

Ja ik vond hem ook verrassend leuk!

Ik vond Mario ook echt heel leuk. De film was voorbij voor ik het door had. Had geen hoge verwachtingen, dus ben positief verrast!

1 like

Jaa ik ben heel benieuwd! En ik ben juist gek op Wes Anderson films! Net absurdistisch genoeg om als een soort alternatieve realiteit aan te voelen maar ook weer niet zo absurdistisch dat het als satire aanvoelt, vaak eigenlijk best sneu en verdrietig en ongemakkelijk maar tegelijkertijd heel warm en comforting, en de dosering van humor zit eigenlijk ook altijd precies goed voor mij. En visueel natuurlijk ook gewoon heel fijn, en qua timing/ritme wat mij betreft vaak echt wel sterk. Het zijn niet perse films die ik kijk voor de superinnovatieve slimme plots dus in die zin snap ik wat @kika en @ciselering zeggen wel een beetje maar ik word er toch altijd heel gelukkig van, echt films waar ik helemaal ingezogen kan worden qua sfeer en wereld :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Ja klopt mee eens! Visueel zo goed!

In other news
 Er komt nog een nieuwe Wes Anderson uit later, maar er is nog geen trailer.

Alleen jammer dat Benedict een lead role heeft ben geen groot fan van hem maar wie weet :stuck_out_tongue: Wel blij met Dev Patel hehe

4 likes

Ohh dit had ik helemaal gemist maar ik ben mega fan van Roald Dahl’s korte verhalen dus ik ben hier heel excited voor!

1 like

Het verschilt bij mij bij Wes Anderson enorm per film, sommige vind ik echt heel leuk in alle dingen zoals The Grand Budapest Hotel of Moonrise Kingdom en kan ik ook vaker kijken. En bij sommige kan ik het gewoon bijna niet kijken, zoals The French Dispatch. Toen ben ik echt bijna uit de bios gestapt, wat een draak van een film vond ik dat (ook nog in zwartwit terwijl zijn kleuren zo mooi zijn aargh! :P). Maar visueel altijd geweldig, en dat is waarom ik toch altijd kijk (en hoop dat dit er weer 1 is die ik wĂ©l leuk vind). Heb met geen enkele maker zo’n haat/liefde-verhouding als met Wes Anderson :’)

2 likes

Ik heb hem ook gekeken en ben ook vaker in slaap gevallen, mijn vriend probeerde me wakker te houden😂 Nee ik vond het ook echt geen topper

1 like

Oeh heb je tips voor AlmodĂłvar films (of @morale of iemand anders)? Ik heb nog nooit iets van hem gezien en ik wil wel maar weet nooit waar ik moet beginnen

1 like

Dankjewel! Ik ga me er binnenkort eens op storten :sparkles:

Dankjewel!

1 like

The Skin I Live In is een absolute aanrader maar je moet er wel een beetje lekker voor in je eigen velletje zitten vind ik

2 likes

Ik moet opeens denken aan Todos Lo Saben (denk door Penelope Cruz haha) heb je die gezien? Geen Almodovar film maar zo goed!

2 likes

Heb nu al acuut geen zin om dit te kijken door deze beschrijving.

1 like

Ik heb net Creed 3 gekeken en ik vond m zooo leuk weer echt geweldig krijg er helemaal adrenaline van!! Love it. De gevechten, de muziek, toch wel wat rocky references ondanks dat hij dit keer geen rol heeft.

2 likes

Is bij jullie de Pathé ook zo saai qua films? Het is dat het een uur fietsen is, anders zou ik standaard naar Den Haag fietsen.

2 likes

Ja echt balen aangezien ik een abo heb! En als er wel een leuke film is, is hij gevoelsmatig maar super kort in de bios

3 likes

Bij Vue helaas ook! Nieuwe films zijn maar super kort in de bios of op hele onhandige tijden zoals 16:40 op een doordeweekse dag?!

3 likes

Dan moet de film heel goed zijn om op zo’n tijd te gaan.

Geef deze man een Oscar

1 like

Ik ben naar Dungeons & Dragons geweest gisteren in de bioscoop, en ik heb er echt van genoten.

Heb als kind de televisieserie gekeken en het spel gespeeld, en ik kreeg echt een beetje heimwee naar die tijd weer.

5 likes

Ik heb gisteren Call me Chihiro gekeken (Netflix) en ik vond het echt een fijne film! Absoluut niet plot-driven, hij kabbelt heel rustig voort, dus daar moet je van houden maar als je dat kan waarderen is ie heel fijn.

2 likes