Filmtopic (Deel 1)

Het is vooral ook ‘mijn’ filiaal. Deze zit op 5 minuten lopen, maar degene waar ik het ov voor moet pakken heeft meer films en chillere tijden. Twijfel soms ook om een Cineville pas te nemen want dan kan ik naar bioscopen die ook wat meer aparte films draaien. Alleen dit is voor nu wel zo makkelijk.

Ik ben gisteren naar de Super Mario Bros movie geweest en ik vond hem tegenvallen. Ik vond The Lego Movie echt heel leuk dus had zoiets verwacht (dus animatie met dubbele laag voor volwassenen), maar het is echt een kinderfilm. Wel grappig hoor en je herkent natuurlijk veel dingen, maar hier had echt zoveel meer in gezeten. Gewoon een vrij saai avontuur en heel voorspelbaar en zo. Eerder een film om thuis een x op te zetten dan om in de bios te zien (tenzij je met kinderen gaat).

1 like

Morgen gaat er in Ypenburg een nieuwe Pathe open, misschien is die dichterbij?

Ik ga dus vrijwel altijd in Den Haag en een enkele keer in Scheveningen en vind het aanbod dus best prima. En omdat ik dus uit 3 bioscopen kan kiezen, zit er vaak wel een tijd tussen dat we kunnen.

Welke ga je normaal dan?

1 like

Oh ja dat had ik gelezen! Ff kijken waar die zit
Ik ga altijd naar Delft

Ik kijk voor de zoveelste keer the shape of water en het blijft een hele goede film! Mooie muziek, vet kleurgebruik, tof verhaal en goed geacteerd. Als je deze nog nooit gezien hebt, zeker eens doen.

6 likes

Ik vond die ook echt heel leuk, terwijl ik niet van dat soort films hou, ook nooit het spel heb gespeeld of de tv serie gezien :smile:

2 likes

Die is leuk!

En Chris Pine is zoo knap met die ogennn

2 likes

Ik verveel me dus ik ga nu naar maybe I do

Edit: ugh saaie kut film

4 likes

Net terug van Air
Interessante film, maar ik heb 1 vraagje: heeft Ben Affleck in het echt ook zulke erge O-benen?

1 like

Ik heb de laatste tijd zulke vage horror/thrillers gekeken en ze zijn me bijgebleven, dus deel ze graag met jullie

Books of Blood (Disney):
Drie verhaallijnen door elkaar, verrassende plottwist, goeie combi van gore en suspense.

Bad Times at the El Royale (Amazon):
Begint wat langzaam maar is de moeite waard. Ook meerdere verhaallijnen en tijden die door elkaar lopen waardoor het boeiend blijft. Heeft qua stijl wel wat weg van Quentin Tarantino films.

2 likes

Maar wat vond je ervan?

Ik heb ook afgelopen weekend 2 hele bijzondere horrors gekeken.

“Skinamarink” is best viral gegaan dus die zullen velen wel kennen. Ik vond het persoonlijk heel eng maar je moet hier niet naar kijken als je een leuke popcorn film wil zien. Als je midden in de nacht niet kan slapen, dan werkt deze film perfect.
Er is geen plot, er zijn geen personages. Je ziet vooral muren, deuren, tv-schermen etc. Hoe ze t voor elkaar gekregen hebben weet ik niet, maar ik kon er anderhalf uur lang naar kijken zonder me te vervelen.

“Horror in the high desert” best ok. Een minder goeie versie van “Lake Mungo”.
Een mockumentary waarin je het mysterie van iemands verdwijnen langzaam ziet ontrafelen. Niet per se eng maar wel vermakelijk, tot de laatste 15 minuten…die zijn echt enorm creepy.

Maar als je “Lake Mungo” nog niet gezien hebt, kijk die dan eerst. Dat is echt een ontzettend spannende en en enge mock/horror.

3 likes

Oeps nu aangevuld, er is wat mis gegaan met plakken denk ik. Die jij noemt klinken ook goed, waar kan ik die terugvinden?

Vanavond naar Evil Dead Rise! Horror night, ben benieuwd, stelde vorige x niks voor.

Maar zijn meer mensen al naar Super Mario geweest en vond iedereen het een kinderfilm?

Wow dapper dat je daar heen durft. Ik kijk graag horror maar ik kan die film echt niet aan in de bioscoop😳

1 like

Natuurlijk, het is Illumination dus commerciëler ga je bijna niet krijgen, maar er zitten genoeg easter eggs in voor de volwassenen. Ik vond hem erg vermakelijk. Geen Oscar waardige film, maar leuk om gezien te hebben

Wow, ik ben echt flink wat gewend qua horror, maar wat een heftige trailer haha. Ben benieuwd hoe de film is😰

5 likes

Het was echt intens vies hahaa niet per se een hele enge film vond ik maar vooral echt heel smerig

3 likes

Ik voel me echt genaaid. Evil Dead Rise is zo ruk.
Ik vond de remake van 2013 echt geweldig en deze sequel zou nog een stapje verder gaan, maar het is een doodsaaie film. Waarom moeten er kinderen in een Evil Dead film zijn? Ik ben echt een soort van boos haha.

1 like

Ik ben gister naar die film geweest. Vond 'm opzich wel geinig, maar niet super grappig ofzo. Typisch zo een film waar ik heen ga omdat ik een unlimited pas heb, zou er anders niet een kaartje voor kopen

Ja, echt een kutfilm :-1: (maar had ik kunnen verwachten want ja kinderfilm)

Vond Air wel een leuke film! Aanrader

En Murder Mistery 1+2 op Netflix waren ook zeer vermakelijk

1 like

Ik heb gisteren voor het eerst in mijn leven Aquamarine gezien om toch weer tot de conclusie te komen dat tegenwoordig geen goeie meidenfilms gemaakt worden.