Ik heb van de week Evil Dead Rise gezien en droomde vannacht dat ik als een soort spin (met armen naar achter geklapt) door 't leven ging voortaan
Ik lees hier al in dat ik dit niet in mân eentje in de bios wil zien zonder oordoppen en bak popcorn op mijn hoofd.
Naar Beau is afraid geweest! Was leip. In sommige dingen typisch Ari Aster maar zeker geen typische horror
Ben er niet bepaald benieuwd naar, maar met een abo ga ik er wel heen
Voor een tweede keer Evil Dead Rise gezien vandaag, en ik moet mijn mening toch wel bijstellen. Ik vind het nog steeds lang niet zo goed en intens als de 2013 versie, maar dit keer zat ik wel meer in het verhaal en vond ik de opbouw juist wel prettig. Je leert de personages kennen voordat de hel losbarst en daardoor is er sympathie voor sommigen.
Het had van mij allemaal echt nog wel een tandje intenser gemogen maar ik denk dat dit voor de gemiddelde horrorfan al behoorlijk aan de heftige kans is. Na âTerrifier 2â en dus de 2013 versie had ik echt iets mega zieks verwacht, en dat blijft voor t grootste deel uit op een aantal momenten na.
Laatste kwartier was wel heel vet gedaan.
Haha echt? Ik vind films snel eng (wel leuk) maar hereditary vond ik echt lachwekkend.
Ik vond hereditary wel eng maar deze is niet eng. Soms wel spannend maar niet horror-eng. Ik vond âm typisch Ari Aster omdat de inhoud vrij fucked up is, leveltje duisterder dan een typische psychologische thriller. Als je midsommar leuk vond vind je deze denk ik ook wel vet!
Midsommar is zo raar gewoon. Al die naakte omaâs die aan het chanten waren toen die 2 neukten wtf.
Je begrijpt het gewoon niet!!! Geen echte filmkenner ![]()
Ik denk dat het ook meer afhangt van wat je eng vindt. Gore of seriemoordenaars doen mij bijvoorbeeld niet zoveel maar geesten vind ik wel eng. Ik maak zelf ook nog onderscheid tussen âeen avondje engâ en âik slaap een week met het licht aan engâ haha
Haha grappig; ik heb het precies andersom. Ik geloof niet in enge geesten, bezeten poppen of de duivel, dus dat vind ik minder eng. Terwijl ik mensen die andere mensen gekke shit aandoen heel creepy vind (ok niet scream ofzo haha), omdat het realistischer is voor mijđ m
De Insidious en the Conjuring films vind ik wel echt eng/goed. En Oculus!
Verder denk ik dat @Zemraluani wel goede tips heeft haha
Lake Mungo is mijn standaard antwoord tegenwoordig, omdat het een film is die veel mensen niet gezien hebben maar veel aanhang heeft. Ik vond het in ieder geval een verrassing.
Het is een mockumentary en de spanning bouwt op tot het eind, en het eind vind ik echt puur kippenvel.
Wat voorn dingen vind jij eng?
Realistisch geweld? Eden Lake, funny games (Franse, rename is ook ok maar minder), Green room, the strangers (nooit deel 2 kijken, die is kut), speak no evil, Backcountry, Irreversible (rape trigger en er zit een geluid in dat je misselijk kan maken maar is echt FFFUUCKED UP maar wel een goeie film)
Ja ik had dat ook bij the descent, super spannend tot je de monsters ziet. Wel oké film tho.
- Caveat
- autopsy of Jane doe
- [Rec] de Spaanse versie (is niet echt geest maar wel bovennatuurlijk ook, deel 2 is ook vet de Amerikaanse remake is kut)
- the thing van John carpenter als je die nog nooit hebt gezien
- the wailing (japans)
- it follows heb je vast al gezien, maar love alle vormen die het monster aanneemt
- the last shift
- shutter (Thais)
- aterrados (Argentijns)
- voces (Spaans)
- Poughkeepsie tapes
Films die heel erg dread gevoel geven
- pulse (Japans)
- saint maud
- martyrs
- as above, so below
- jacobs ladder
- house of the devil
- I saw the devil (Koreaans)
- Oldboy (Koreaans)
- starry eyes
The Barbarian? Hereditary, The Ritual vond ik ook eng. Maar ik vind horrorboeken vaak enger denk ik haha dus als je daar tips voor wil kan ik je beter helpen
Die scĂšne waarbij die oude man doodspringt ![]()
Het is jaren geleden maar ik weet nog dat ik Insidious best wel eng vond. Maar dat komt ook omdat ik hem in de bioscoop zag in een donkere zaal vol gillende mensen (dat maakt het echt een hele andere ervaring) en omdat er toen al jaren niet echt enge films waren uitgekomen. Deze werd toen echt gezien als een soort terugkeer naar het genre en dat vond ik ook wel.
Geen idee wat ik ervan zou vinden als ik hem nu zou kijken.
En ik weet ook nog dat ik (nog langer geleden haha) echt een naar gevoel overhield aan The Skeleton Key, niet omdat het letterlijk heel eng was (was ook niet zoân goede film) maar omdat het gegeven in die film best wel slim uitgespeeld werd en het einde daarom heel naar was.
Edit: en ik moet nu ook denken aan Nocturnal Animals, waarin een personage een fictieverhaal leest en je dus dat verhaal ziet. Eng is denk ik niet helemaal het goede woord, maar er zit een bepaalde sequentie in met een ontvoering en dat is zo dreigend/eng in beeld gebracht dat je je voor kunt stellen dat zoiets kan gebeuren en dat je dan machteloos bent, en dat vond ik wel heel naar.
Ik vind dingen zoals Dead Silence, Grave Encounters 1 & 2, Insidious, VHS 1&2, Poughkeepsie tapes, Sinister, The Descent, As above So below heel eng altijd. Combinatie van zogenaamd waargebeurd en bovennatuurlijk en mensen die op een mentaal enge manier om het leven komen ofzo haha
@Hejira Ik wil die heel graag zien maar kan hem online legaal nergens vinden, weet jij toevallig of ie ergens te zien is?