Filmtopic (Deel 1)

Nog meer op Letterboxd die ik kan volgen?

Mijne:
My profile on Letterboxd ‎Kathpatat’s profile • Letterboxd

1 like

Nog over Evil Dead Rise… Wat een kut reclame/trailer. Dit zag ik dus toen ik in bed lag en voor het slapen ging checken hoelaat ik in de ochtend de bus moest pakken :smiling_face_with_tear::sob:🫣

2 likes

Ik ben je gaan volgen met mijn loerer acc

Ik vond Mario wel leuk en maybe I do werd pas grappig na een uur ofzo.
Ook Black Lotus gezien, Dungeons & Dragons en John Wick.
Ik ben blijkbaar snel tevreden want ik vond alles wel prima. Unlimited maakt het makkelijker, plus ik kom voornamelijk voor de nachos en popcorn :laughing:
Vanavond nog naar A Good Person.

4 likes

Ik ben niet zo van de Nederlandse films, en misschien ben ik als Rotterdammer niet heel objectief maar ik houd het dus echt nooit droog bij ‘De Marathon’ en vind ‘m ook grappig.

8 likes

De gelukkige huisvrouw en komt een vrouw bij de dokter zijn wel ‘aanraders’. En misschien zwartboek? Ik kom er zo nog ff op terug. Zijn wel zware films hoor. Verder worden er de laatste jaren veel flauwe komedies gemaakt, wel grappig maar tsja om dat nou echt te gaan kijken? Maar ik ga nog even denken want ik kijk heel veel Nederlandse films

2 likes

Volgens mij is ‘ie Vlaams of Vlaams/Nederlands maar de mooiste Nederlandstalige (en underrated) film vind ik “Blind”. Zo mooi (als een sprookje)

(Volgens wikipedia wel Nederlands!) En ik heb deze film zelf al heel lang niet meer gezien en denk dat 'ie alleen te downloaden is ergens in een obscuur hoekje op het internet, ofzo :sweat_smile:

2 likes

Laatst ‘De Tweeling’ weer gezien (staat op netflix), vind ik ook oprecht een aanrader!

1 like

Minoes, captain nova, mijn bijzondere rare week met tess, lang leve de koningin. Wel allemaal kinderfilms, maar niet zwaar. Goed geacteerd en leuke verhalen.

6 likes

Borgman, knor, instinct

6 likes

Oh en de film kuthoer! Is een tv film, maar mooi gemaakt en grappig. Tis komedie en horror. Maar niet doodeng, eerder ranzig.

2 likes

Prins! Is denk ik mijn lievelings Nederlandse film. En ik wou ook Borgman zeggen maar die is al genoemd zie ik. Ook 100% eens met Lang Leve de Koningin trouwens.

En Take Me Somewhere Nice is een Nederlands/Bosnische film die ik heel fijn vond.

Voor Belgisch vind ik Rundskop een aanrader trouwens en System Crasher voor Duits!

3 likes

Muidhond

2 likes

@morale eens! Heftige film maar wel heel sterk

Oh en De Patrick!

1 like

Oh de loft nog!

Jaa de beentjes van hildegard is leuk! Zo droog. Herman Finkers speelt zijn rol goed.

1 like

Mijn favoriete Nederlandse films zijn:
-Kauwboy
-Jongens

Beetje meer artsy maar oprecht heel mooi!

1 like
  • Sneekweek
  • De Lift
  • Amsterdamned
  • Prooi
  • Rokjesdag
  • Komt een vrouw bij de dokter
  • Loft
  • De Gelukkige Huisvrouw
  • De Ontsnapping
  • Knetter
  • De kleine blonde dood
  • Flodder
  • Beentjes van Sint Hildegard
  • All Stars, Old Stars
  • Alles is Familie
  • Spijt!
  • Afblijven
  • Vals
  • Van God Los
1 like

Oh Lang Leve de Koningin was ook mijn favoriete film als kind! Die zou ik echt graag weer willen zien. Iemand enig idee waar ik die zou kunnen kijken?

1 like

Ik heb een aantal jaar geleden echt een vreselijke NLse film gezien en wil graag lezen waarom deze in hemelsnaam is gemaakt.

Een vriendengroep(?) is naar een eiland/plaats gegaan waar 1keer per jaar alle vrouwen binnen moeten blijven en de mannen dan buiten zijn met varkensmaskers op. Vervolgens is een van die meisjes aangevallen door haar vriend toen hij nog een masker op had.

Echt een vreselijke walgelijke film was het en was er nog lang naar van dus kan hem ook echt NIET aanraden! Maar ben wel benieuwd hoe die heette

1 like