Filmtopic (Deel 1)

Ik heb die trailer zo vaak gezien en hij sprak me niet aan, maar ik moet hem dus wel een kans geven? Dan ga ik komende week denk ik, heb toch vakantie

1 like

Ik keek net Coach Carter, kapotleuke film! Cruz🥹❤️

Heb je aanraders?

1 like

It Happened One Night is denk ik wel mijn ultieme favoriet. Verder ben ik fan van Gentlemen Prefer Blondes, Shop Around the Corner, Wuthering Heights, Bringing Up Baby en de originele A Star Is Born. Ik ben nog op zoek naar de originele Little Women. Hopelijk uploadt iemand deze binnenkort ergens hahaha
Veel kan je gewoon via YouTube en Dailymotion vinden. Er zijn allemaal accounts die klassieke films delen

4 likes

Hij staat op Hurawatch volgens mij!

4 likes

Omg held! Ik kende deze site nog niet!

2 likes

Ik had de versie uit 1933 over het hoofd gezien en heb nu zelf die uit 1949 zitten kijken, haha. Oh well. Echt een truttig gedrocht van een film maar ook wel knus of zo.

2 likes

Ik heb vanmiddag die uit 1933 gekeken! Schijnt bijna hetzelfde script te hebben. Deze week die uit 1949 kijken

1 like

Ben echt benieuwd naar de barbie-film!

8 likes

Het is zo perfect!

2 likes

Net The Game gekeken (prime) en wajoooow leipe plottwists elke keer echt bizar haha

4 likes

Ik heb eindelijk wakanda forever gezien en ik vond hem leuk! De onderwater scènes halen het niet bij avatar maar het was best oké. Ik ben wel wat verbaasd over de vele slechte recensies die ik heb gelezen. Ja de film was veel te lang en soms wat vaag maar ik heb me geen seconde verveeld eigenlijk.

6 likes

Net No Hard Feelings gekeken in de bios en ik heb écht gelachen. Superleuke film! Jennifer Lawrence deed het goed.

2 likes

Ik heb net asteroid city gezien. Was echt heel leuk!

4 likes

ik ook gisteren, zo leuk! paar keer hardop gelachen

en alles ziet er zo mooi uit weer

2 likes

Ik heb een beeeeetje een lastige vraag :sweat_smile: Ik ben op zoek naar een korte film (of misschien aflevering van een serie die je afzonderlijk kan kijken).
Het moet gebaseerd zijn op een boek, max een uur/75 minuten duren en geschikt zijn voor ca 14-jarigen.
Het is op school dus we kunnen echt geen 16+ gelabelde films laten zien haha.
Ik heb Videoland, Netflix, Disney Plus en NPO start.

Heeft iemand een tip?

3 likes

Wat is de lengte lastig zeg. Genoeg verfilmingen te verzinnen maar het loopt daarop spaak.

Lampje is zeker voor te jonge kinderen? En anders iets van Carry Slee? Tien torens diep is een serie gebaseerd op een boek maar misschien ook net wel/net niet voor deze leeftijd. Evenals films nav Anna Woltz haar boeken

Alice in Wonderland en dan de tekenfilm versie.

Deze is dan weer net te lang en zou je moeten huren maar zoiets is anders ook wel wat denk ik.

Briefgeheim misschien? Staat op NPO Start, duurt 75 minuten en is 9+. Of is dat al weer te kinderachtig? Lijkt me echt een lastige leeftijd om wat voor te vinden!

3 likes

Grappig, want ik ben er ook gister heen geweest en ik was zo blij dat het afgelopen was haha. Ik ben en blijf een Jennifer Lawrence stan, maar dit trok ik echt niet. Maar zo te horen aan de zaal waar ik zat en jou, ben ik in de minderheid :stuck_out_tongue:

1 like

@Dazed dank voor jullie tips! Heb ze doorgegeven!
Het is inderdaad door de lengte heel moeilijk, maar ook het feit dat onze leerlingen waarschijnlijk thuis gewoon 16+ films kijken. Maar daar kun je als school natuurlijk niet je vingers aan branden haha

2 likes