Filmtopic (Deel 1)

Ohh ik vond hem echt leuk, ook een 7 op imdb dus voor dit genre is ie ook best goed gescoord! Vond wel die strandscene echt ver gaan :sweat_smile: dat had niet gehoeven.

Wat zijn jullie favoriete zomerfilms? Ik ben gek op warme zomeravond-vibes in films en m’n lievelingsen daarvoor zijn Take Me Somewhere Nice, Call Me By Your Name en Romeo + Juliet (de Baz Luhrman versie) maar ik ben heel benieuwd naar jullie tips!

4 likes

Ja ik was vandaag geweest en bij was de zaal juist heel stil ook haha. Ik vond ‘m ook niet zo leuk. Sowieso mis ik een beetje echt goede komedies laatste tijd.

Asteroid City vond ik wel leuk trouwens! Niet z’n beste film, maar vaak genoeg gelachen en uiteraard toffe beelden. En de sterrencast leek wel oneindig.

Wel trailer gezien voor Meg 2, echt zin in haha.

2 likes

Hmm chocolate of vicky christina barcelona?

Ik zit even te denken wat hier nog bij past…

1 like

Gaan op mn lijstje, thanks!!

1 like

Only Lovers Left Alive pas misschien ook wel in het rijtje (heb hem al heel lang niet meer gezien moet ik bekennen). En Three Thousand Years of Longing

3 likes

Begin Again!

1 like

Er hangt in mijn Vue echt een mega poster van Asteroid City, maar hij draait alleen maar in een aantal bioscopen en niet bij mijne. Echt jammer, had die graag willen zien!

Eindelijk heb ik fast x gezien in de bios. Ik vond het echt een hele toffe film! Wel balen van het einde want het duurt nog tot 2025 voordat fast x 2 kom zag ik. Deze films zijn wel het allerleukst in de bios. Ik vond de muziek ook goed gekozen.

Trouwens wat is dat toch steeds voor hype om een stukje aftiteling te doen en dan nog een klein stukje te laten zien? Heel irritant ook dat de bios de lichten al aan heeft gedaan en dat je dan zo in dubio zit van ja komt er nog iets of niet? Er zijn altijd een aantal die weten het maar er lopen ook heel veel weg. Ik had het net niet gemist dit keer maar het had gekund. Ik was al onderweg naar de uitgang.

1 like

Dat gebeurt echt vrij vaak. Is geen hype naar mijn idee? Ik blijf ook altijd gewoon zitten tijdens de aftiteling, heb geen haast.

1 like

Bij Marvel en DC is dit dus altijd. Bij Marvel en Fast X laten ze het in ieder geval al best snel zien. Bij DC doen ze het helemaaaaal aan het eind, voor mijn gevoel heb n na de film nog 2,5 uur naar de aftiteling zitten kijken.

3 likes

Ik google gewoon meteen naar de post credit scenes.
Voor Marvel blijf ik altijd zitten, Disney alleen als de film leuk is en de rest staat altijd op YouTube. Waarom zou ik voor een dronken Aquaman blijven zitten?

1 like

Ja dit doet mijn Vue ook wel eens. Dank denk ik top, die poster hangt er dus dan moet ie hier wel draaien en dan is dat gewoon niet zo. Of ze laten een trailer zien en dan draait ie niet eens hier.
Asteroid City dan net weer wel, maar ik snap de hype niet geloof ik. Ben hem nu alweer vergeten.

1 like

Ik heb het idee dat steeds meer films dit doen. Niet meer alleen DC en Marcel maar misschien lijkt dat zo.
Haha ja precies dat @Bunnyslippers, het kan soms heel lang duren. Al heb ik nooit veel haast het is altijd wat ongemakkelijk als er al mensen weg gaan. Alsof je iets doet wat dna niet klopt ofzo.

Er zijn echt mega veel (oudere) films waarvan ik niet eens wist dat er een post-credit scene was, want wie kijkt er nou de hele credits af? Tegenwoordig is men zich er gewoon meer van bewust, maar het is zeker niet iets nieuws of een hype.

1 like

Heeft iemand hier de film 8 femmes wel eens gezien? Ik vind het zo’n aparte film maar je blijft kijken. Over the top geacteerd, liedjes tussendoor en een wie heeft het gedaan plot blijven leuk.

Wow, daar had ik als kind een poster van op mn kamer?! Flashbacks!

Net asteroid city gezien en waaaat vond ik dat een kutfilm zeg

3 likes

Enige leuke was het vogeltje. Was blij dat de aftiteling kwam.

3 likes

Ik ben naar Indiana Jones geweest, het was wel een vermakelijke film. Je ziet alleen veel green screen gebruik waarbij het echt opvalt dat het nep is, dat is wel jammer.

Spoiler:

Verder vond ik het een beetje onnodig dat het plot er bij het einde om ging om Hitler te laten winnen. Ik zou dit soort onderwerpen niet aansnijden als het geen waargebeurd verhaal is rondom de tweede wereldoorlog. Ik vond die wending met Archimedes ook een beetje suf, maar daar kan ik mijn vinger niet helemaal op leggen. Ik denk dat ze er wat leukers van hadden kunnen maken.