Filmtopic (Deel 1)

Ik kijk overdag weleens een film uit de jaren 30/40/50 tijdens het haken en ik vind het oprecht jammer dat sommige acteurs niet nu leven (en veel ook geen kinderen hebben die nu in het vak zitten).
Stel je voor… een film die nu uit zou komen waar Merle Oberon in speelt. Die vrouw is zo charismatisch. Of Claudette Colbert die in een moderne romantische comedy speelt.

2 likes

Ik vroeg me trouwens of films in Duitsland nog steeds altijd nagesynchroniseerd worden? En zo ja: went dat? Lijkt me écht niks.

Je kan in de bioscoop kiezen of je ondertiteling of nagesynchroniseerd wil kijken

3 likes

Oooh! Oké. Wat leuk. :slight_smile:

3 likes

Bijna alles draait wel (ook) nagesynchroniseerd, maar gelukkig is er ook genoeg in OV (Originalversion) of OmU (Original mit Untertitel) te vinden. Iig in Berlijn, neem aan in andere grote steden ook wel.

2 likes

Net terug van The Flash. Erg leuke film! Zeker een aanrader. Zelfs als je (net als ik) niet helemaal into DC bent zul je alle easter eggs wel snappen.

3 likes

Oh leuk, ik ga straks, ben benieuwd!

4 likes

Ik heb gister Beau is Afraid gezien en ik vond het echt waanzinnig. Had het totaal niet verwacht maar het greep me ontzettend aan, zijn personage. En wat genot voor het oog zeg, alles ziet er prachtig uit.

3 likes

Gaaf is ie he!

2 likes

Ja geweldig! Ik zag echt op tegen die fucking 3 uur maar toen het afgelopen was had ik echt totaal niet het idee dat het zo lang duurde, het vloog voorbij omdat er gewoon constant ‘iets’ gebeurde, het bleef maar verrassen.

1 like

Ik heb die trailer zo vaak gezien en hij sprak me niet aan, maar ik moet hem dus wel een kans geven? Dan ga ik komende week denk ik, heb toch vakantie

1 like

Ik keek net Coach Carter, kapotleuke film! Cruz🥹❤️

Heb je aanraders?

1 like

It Happened One Night is denk ik wel mijn ultieme favoriet. Verder ben ik fan van Gentlemen Prefer Blondes, Shop Around the Corner, Wuthering Heights, Bringing Up Baby en de originele A Star Is Born. Ik ben nog op zoek naar de originele Little Women. Hopelijk uploadt iemand deze binnenkort ergens hahaha
Veel kan je gewoon via YouTube en Dailymotion vinden. Er zijn allemaal accounts die klassieke films delen

4 likes

Hij staat op Hurawatch volgens mij!

4 likes

Omg held! Ik kende deze site nog niet!

2 likes

Ik had de versie uit 1933 over het hoofd gezien en heb nu zelf die uit 1949 zitten kijken, haha. Oh well. Echt een truttig gedrocht van een film maar ook wel knus of zo.

2 likes

Ik heb vanmiddag die uit 1933 gekeken! Schijnt bijna hetzelfde script te hebben. Deze week die uit 1949 kijken

1 like

Ben echt benieuwd naar de barbie-film!

8 likes

Het is zo perfect!

2 likes