Filmtopic (Deel 1)

Nee joh wat kut. Ik zie nu ook pas dat de leeftijd staat op 9 jaar. Ik had wel 12 verwacht eigenlijk. Maar goed als je 9 bent kan je wel stil zitten. Veel lakse ouders dan.

2 likes

Huh? Je kan toch niet een heel stuk uit de geschiedenis wissen?
Het is een cruciaal en essentieel onderdeel van de gebeurtenis.

7 likes

Net mission impossible gezien in Pathé ypenburg en omg die stoelen fantastisch viel bijna in slaap. Film ook leuk.

5 likes

Jaaa

Haha nou dit kind was eerder 5/6 ofzo. Er waren echt heel veel kinderen jonger dan 9.

Snap dat zij zich vervelen, maar joh ga dan weg of houd ze in elk geval bij je😂 Nou ja misschien hebben ze toch wat meegekregen over het patriarchaat haha.

1 like
oppenheimer

ja ik heb er nog wat meer over nagedacht en ik denk dat dat juist is wat me een beetje tegenstaat aan de film, dat het een lange geschiedenisles lijkt, terwijl je weinig emotionele connectie voelt met de karakters

daardoor boeide het laatste stuk me gewoon wat minder, als je niet echt meeleeft met die mensen maakt het niet veel uit of oppenheimer wel of niet zijn security clearance verliest of dat strauss afgestraft wordt

het is een goede film, maar ik denk dat ik door alle lovende recensies iets meer had verwacht

3 likes

Oppenheimer: damn Cillian Murphy :hot_face: ik kon al die mannen wel niet uit elkaar houden

Barbie: fantastisch, super leuke soundtrack en zo mooi gemaakt.

spoiler barbie: die scene tussen Ruth en Barbie met die vage montage op billie elish muziek deed niet veel voor mij.

3 likes

Gisteren ben ik met mijn nichtje van 10 naar Barbie gegaan. Ze wilde heel graag en ik zag dat het vanaf 9 jaar was dus leek me prima. Ze was nog echt te jong voor de boodschap maar heeft heerlijk genoten van de outfits, muziek en de barbie huizen.

Op een gegeven moment zei ze wel: nou wat een mannenwereld zeg! Haha, leuk dat ze dat meekrijgt

9 likes

Same, maar komt denk ik ook doordat Ruth mij niet zo’n leuk persoon lijkt. Toen ik in de trailer zag dat Ruth als personage in de film zou verschijnen had ik al zoiets van: oh no.

1 like

Ik vond Barbie leuk, super creatief gemaakt en vond de ‘boodschap’ sterk en goed overkomen, maar als film an sich vond ik het niet heel geweldig. Vrij dun plot en sommige karakters zijn niet goed genoeg uitgewerkt om goed tot hun recht te komen (de moeder en dochter).
En de Will Ferrell scenes vond ik pijnlijk ongrappig.

4 likes

Kut zit hij erin? Ik vind hem zooo vreselijk

1 like

Barbie spoiler Ja die montage vond ik ook zo’n misser. Allemaal beelden van baby’s en gezinnen, zo clichĂ©. Ik schrok dat ze daarna naar de gynaecoloog ging omdat ik bang was dat de film eindigde dat ze zwanger was. Dat had mij echt zo jammer geleken! Later realiseerde ik me dat je natuurlijk voor meerdere dingen naar de gynaecoloog kan. Maar door de combinatie met die montage ben ik er niet gerust op

2 likes

Barbie spoiler

Ik dacht dat het er gewoon om ging dat ze eindelijk een vulva had :smile: werd ook al eerder gerefereerd naar dat barbie en ken geen geslachtsdelen hebben

32 likes

Ja plus dat het in Amerika heel normaal is om daar regelmatig heen te gaan voor een check up (in Nederland doen we dat niet echt)

@Marijn

5 likes

Barbie Gelukkig maar, had een baby einde echt te gaar gevonden

2 likes

Barbie

Ik moet de film nog zien maar op Childfree-Reddit waren ze al niet blij dat er een focus of suggestie was op krijgen van baby’s. De maker van de film bleek hoogzwanger van de 2e tijdens het maken, dus vermoeden dat het er iets mee te maken had

3 likes

leuke, goede, niet al te zware drama/arthouse film op netflix/disney+ aanraders nu

1 like

Net geweest naar een film waar ik zelf weinig promotie van voorbij had zien komen: no hard feelings

Echt een leuke romcom. Geen meesterwerk ofzo. Maar als je op zoek ben naar een grappige luchtige film, zeker een aanrader.

5 likes

Ik was net naar Barbie en ik vond het echt geweldig, terwijl ik eigenlijk niet zo’n zin had om er naar toe te gaan. Heb echt de hele film door zitten lachen om die stomme grappen haha

stomleuke barbiegrappen

Heb echt zitten gieren om ‘i have jewish friends’ and die sweater met ‘i am Kenough’ :joy:

4 likes

Ik vond dit echt een bizar slechte film. En een chick van 32 die een jongen van 19 verleidt? Questionable

3 likes