Filmtopic (Deel 1)

Misschien een tip, maar bij ons draait barbie ook in het filmhuis en dan heb je heel ander soort publiek! Ik vond hem heel leuk!

7 likes
Oppenheimer

Nee, de film gaat over een andere kernproef (Trinity), maar klinkt wel als een interessante docu.

Ik ga eigenlijk alleen maar naar PathĂ© en van de minstens 100 keer dat ik daar ben geweest heb ik misschien 2 keer aso’s in de zaal gehad. Ligt een beetje aan de film + het tijdstip.

6 likes

Haha ja ook regelmatig. Natuurlijk zitten daar meer oudere mensen, maar het is niet alsof het bij Pathé altijd chaos is. Gewoon stille zalen waar mensen aandachtig de film kijken.

9 likes

Eigenlijk bij een gehypete film, als die net uit is, vooral in de avonden, heb je de meeste kans op kutpubliek. Bij mij bij Barbie viel het gelukkig mee (2 meisjes naast me die appten met nepnagels dat was wel irritant, maar ze gingen halverwege weg). 9 van de 10 keer is Pathé echt prima wel. En als het echt erg is kun je altijd het overlast nummer SMSen want ze ondernemen wel echt actie ook.

7 likes

Nou mijn ergste filmervaring was juist bij een filmhuis :sweat_smile: alleen maar betweterige boomers die door de film zaten te lullen, alles gingen benoemen wat ze zagen (“ooh la tour eiffel” in het meest pretentieuze Franse accent ooit) en er pleurde ook nog een glas wijn om. Never again :joy:

9 likes

Ik ben vanmiddag naar Barbie geweest (in de Pathé en iedereen gedroeg zich, hoe is het mogelijk) en ik vond hem heerlijk niet-serieus.

Hahaha ja PathĂ© publiek is echt heftig, maar niets topt de boomers in filmhuizen idd :joy: heb ooit gehad dat iemands telefoon KEIhard af ging en ipv snel op te hangen ging ze uitgebreid opnemen om te vertellen dat ze niet kon bellen​:smiling_face_with_tear:

3 likes

Oppenheimer

Samenvatting

Ik vond de laatste 40 min vooral echt top en spannend. Vooral die scene waarin Kitty als getuige werd opgeroepen, echt on fire. Middelste deel vond ik beeetje langdradig af en toe. Maar wel echt top acteerwerk!

3 likes

Ik kom er net achter dat de filmposter waarvan ik dacht dat ie van Indiana Jones was, in werkelijkheid de poster is van Oppenheimer :kissing_closed_eyes: komt door die hoed denk ik

7 likes

Ik las dit artikel over John Truby zijn manier van naar gernes en films kijken. Heel interessant hoe hij oa the hunger games analyseert

Wbt videogames als gerne, ik kan niet heel veel meer films bedenken dan de the maze runner en die de serie Squid Game. Maar het zal vast in het klein in andere films toegepast worden.

2 likes

Ik vond oppenheimer zo saai :smiling_face_with_tear: wel interessante karakters en goede acteurs

Ja ik vond ‘m ook wel een tikje lang hoor! Wel echt goed geacteerd en met vlagen echt spannend, maar het zijn zoveel namen en technische dingen die langskomen dat ik na 2,5 uur op de woensdagavond toch wel moest vechten tegen de slaap haha. Wel heel interessant onderwerp ook, wist hier heel weinig vanaf

3 likes

Ik kijk normaal wel graag geschiedenisfilms maar ik vond hier het continue wisselen tussen het heden en het verleden ook zo verwarrend. Ik vond het maar lastig allemaal. We hadden ook geen ondertiteling en ze mompelden zoveel waardoor ik zeker de helft heb gemist :joy: Ik heb achteraf nog gelezen op Wikipedia maar dat maakte ook niet echt veel meer duidelijk
 moet er morgen nog eens induiken
Nee Barbenheimer is voor mij niet geslaagd

2 likes

Here you go!

6 likes

Omg Barbie and her magical house heb ik zoveel gespeeld.

2 likes

Jaa ik zag op insta een filmpje die de analyse had dat er daarom zoveel marketing is voor de barbiefilm, en dat die waarschijnlijk door Mattel betaald wordt. Want er komen dus nog allerlei films aan over speelgoed van Mattel, dus de gedachte zou kunnen zijn: als Barbie een mega hit is, dan is de kans groot dat dat positief afstraalt op andere films over speelgoed/poppen

Ik was dinsdag naar Barbie en ja ik val in herhaling maar het was geweeeeeldig :heart: de outfits, het decor, de muziek (de playlist staat op spotify, love it) en de humor. Ik heb zooo gelachen om Ryan Gosling. Ik denk dat ik ook wel nog een keer wil gaan!

@kali oh ja ik vond Barbie detective zooo spannend! En barbie paardrijclub!!

14 likes
Barbie

Ja dat had ik ook! Ik dacht nu krijgen we beelden over geliefden die sterven, pijn, verdriet
 De realiteit van echt mens zijn zeg maar. Dan was het denk ik nog iets harder binnen gekomen.

7 likes

:rofl: dit kan niet echt zijn
Ben echt geĂŻrriteerd door dat Polly Pocket/Lena Dunham idee. Zin om te boycotten

8 likes