Filmtopic (Deel 1)

Before Sunrise komt vanavond op tv :sparkles:

2 likes

Is dit de eerste uit de reeks? Heb deze films altijd al eens willen zien dus als het deel 1 is ga ik m kijken.

1 like

Yes en de mooiste! (Komt ook deels omdat ik van Wenen houd)
Ik zie nu dat deel twee gelijk er na komt dus die neem ik even op. Echt al lang geleden dat ik ze heb gezien.

3 likes

Ik was vandaag naar Superposition. Was raar, wel spannend!

1 like

Gerwig heeft dit zelf gezegd over het einde. Denk dat het niet helemaal overkomt door hoe dit in Nederland georganiseerd is.

Gerwig over einde Barbie

“With this film, it was important for me that everything operated on at least two levels,” Gerwig tells USA Today . “I knew I wanted to end on a mic drop kind of joke, but I also find it very emotional. When I was a teenage girl, I remember growing up and being embarrassed about my body, and just feeling ashamed in a way that I couldn’t even describe. It felt like everything had to be hidden.

“And then to see Margot as Barbie, with this big old smile on her face, saying what she says at the end with such happiness and joy, I was like, if I can give girls that feeling of, ‘Barbie does it, too’ – that’s both funny and emotional. There are so many things like that throughout the movie. It was always about looking for the levity and the heart.”

10 likes

Dank voor de tip, heb (weer) heerlijk zitten wegdromen, of eigenlijk nog steeds want zit nog in deel 2, krijg er echt weer beetje kriebels in mijn buik van

1 like

Voor diegene die Barbie hebben gezien, heb jij gehuild tijdens de film?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik was niet echt onder de indruk van de emotionele aspecten van de film. Vond het heel vermakelijk maar het raakte me niet echt verder.

Barbie spoiler

ok behalve 1 ding, die speech van Gloria en die montage van Ruth deden me echt niks, maar toen Margot Robbie zei ‘i can’t do anything’ zag ik wel even mezelf oef.

6 likes

Ja, ben gisteren voor een 2e keer gegaan en moest op exact dezelfde momenten huilen :joy:

Spoiler Barbie

Wanneer ze in dat bushokje zit om na te denken en dan naar de mensen om haar heen kijkt en die oude vrouw mooi noemt :pleading_face:
En toch bij het Ruth-moment aan het einde, vind de compilatie an sich niet heel emotioneel omdat het alleen mooie dingen zijn en niet ook de pijn van het leven, maar wetende dat het beelden van de (familie van de) cast zijn en dat Barbie zelf een traan laat ontroert me dan toch.

5 likes

oh wat mooi dit wist ik niet!

1 like

Barbie film net klaar gisteren, vader die met zn dochter naast ons zat tegen mijn vriend: even als mannen onder elkaar, wat vond je hier nou van?

Vriend: eigenlijk vond ik het een super goede film.

Man: … meen je dat?

En toen liep hij geïrriteerd weg :joy:

25 likes
over de speech in barbie

Nee die speech vond ik eerlijk gezegd ook niet echt vernieuwend? Vond het echt precies zo’n insta/tumblr tekst die al heel lang rond gaat haha. Maar wat jij had had ik ook! Toen toch een beetje tranen in m’n ogen

14 likes

Wordt er veel gezongen in de barbie film? Heb amper nog wat meegekregen maar wil 'm wel graag zien.

2 likes

Film Barbie:
Nee helemaal niet veel. Ik dacht een of twee liedjes, die wel oké passen in het verhaal en verder niet.

2 likes

Ja ik zonede echt uit toen

2 likes

Ik moest wel huilen om sommige stukjes hier genoemd, maar in my defense ik ben wel zwanger en moet echt huilen om alles zelfs and just like that, terwijl de serie echt lame is

1 like

Speech Barbie

Samenvatting

Geen idee of dir een ding van de regisseur is, maar dit vond ik ook bij Little Women. Die 2 speeches voelden zo geplakt in die film.

2 likes

Oke ik kom net van the meg en was op zich vermakelijk maar omg wat slecht haha en totaal niet spannend. Vind echte haaien veel enger dan megs. 47 meters down en the shallows waren een stuk spannender.

2 likes

Haha, same. Alsnog voldoende cijfer gegeven want Jason Statham en houd van haaienfilms haha. Kan dan soms ook juist genieten van het slechte.

Spoilers Meh 2

Niet echt een spoiler, maar voor de zekerheid. Ik vond vooral dat kind vervelend haha. Maar voor de rest geniet ik wel weer van dat hondje en dan zoiets als die waterfiets. Alleen veel was idd zo voorspelbaar en echt veel te Amerikaans vooral. Bijna satire soms. ‘O ik ben pas 14 en sneak aan boord bij een gevaarlijke missie en smokkel ook een noodduikpak mee dat wss miljoenen kost en duizend kilo weegt’. En van die oneliners dat je van mijlenver aan voelt komen, oké die gaat er over 2 seconden aan. Ik vind de Megs zelf ook niet bijzonder goed gedaan, maar dat had ik ook bij deel 1.

Edit, oké de meh was een typfout, maar pretty accurate.

6 likes

Mijn mannelijke collega die vandaag zei dat hij de barbie film echt heel stom en slecht vond :joy:.
“En dan gaat ze douchen en dan komt er geen water uit? En waarom vloog ze van dat dak???”
Oh, honey… :pleading_face:

7 likes