Filmtopic (Deel 1)

Dat van het dak wordt ook nog eens LETTERLIJK woordelijk toegelicht in de film. :cry:

Ik ga Barbie echt forever gebruiken als test of een man een beetje normaal is of niet.

17 likes

Gister naar Barbie geweest en ik vond hem zo tegenvallen.

Barbie

Had van te voren hoge verwachtingen door alle reacties en dacht ook echt dat ie super feministisch zou zijn. Tuurlijk zaten er feminisme in en de parallele wereld waarin Ken niet in de supreme court mag, maar wel lager etc is goed, maar volgens mij hadden ze er nog veel meer uit kunnen halen.
Vind ook ze hoe Barbie de macht weer terug pakt in Barbieworld veel feministischer hadden kunnen neerzetten ipv toch weer het de vrouw het te redden persoon laten spelen zeg maar.

Al met al vond ik het wel een leuke film en denk ik als ik er met minder verwachting heen gegaan was, ik wellicht positiever geweest was, maar juist door alle reacties had ik echt veel meer van verwacht.

En mijn allergrootste ergernis in de film was toch echt Ryan Gosling. Heb me heel de film afgevraagd of er niet een betere acteur was voor die rol.

3 likes

Oh ik vond hem het juist echt fantastisch doen. Wat vond je er niet goed aan?

21 likes

Misschien verwachtte je een wat serieuzere film dan wat het uiteindelijk was? Want Ryan Gosling was echt perfect voor de toon van de film!

Verder is het idd feminisme voor dummies maar ik denk ook dat mensen echt iets te veel verwachten van deze film.

10 likes

Mijn vriend is gister naar Barbie geweest, omdat hij veel tijd had zitten tussen klusjes voor werk. Hij was echt helemaal enthousiast erover. Hij was het ermee eens dat het een beetje basic feminisme is, maar ook wel fundamenteel. Onze generatie is veel meer opgegroeid met websites zoals tumblr en nu tiktok, maar oudere generaties niet. Zij zullen niet hetzelfde beeld van feminisme hebben zoals wij dat misschien hebben, dus zij zillen het niet zien als ā€˜basic feminism’ maar juist als iets compleet nieuws. Denk de speech van Gloria bijvoorbeeld.
En ik kan nu naar zijn huis refereren als zijn mojo dojo casa house.

5 likes

Dit is compleet onwaar, feminisme is niet iets van de laatste tien jaar. Of bedoel je iets anders te zeggen?

6 likes

Over tumblr en tiktok

3 likes

Ja inderdaad voor dummies, bij mij zaten ook echt tienerjongens en meiden van een jaar of 12 enzo.

1 like

Ah ja daar zijn oudere generaties niet mee opgegroeid, maar met vormen van feminisme wel. Dat is niet iets wat is ontstaan met de komst van internet

Ik bedoelde idd social media, niet de vormen van feminisme. Daarom gaf ik de speech van Gloria als voorbeeld. Voor mij is die speech iets wat ik allang voorbij heb horen en zien komen op bijvoorbeeld tiktok, dus dat voelde voor mij basic. Maar ik hoorde van oudere vrouwen in mijn omgeving dat ze het nooit zo konden verwoorden en dat dit een nieuwe manier was voor ze om er zo over te praten of zelfs femisme zo te bekijken.

6 likes

Ben ik een slechte feminist als ik het feminisme in Barbie totaal niet mee heb genomen in mijn oordeel???

Ik vond het vooral een fantastische comedy en ik vond het heerlijk om eens niet over allerlei problematische dingen heen te moeten kijken om ervan te kunnen genieten.

29 likes

Ik vond The Meg (deel 1 in dit geval) ook zo’n enorme teleurstelling. Zoveel potentie om een heerlijk fout bloedbad te zijn maar door die pg13 rating is het zo enorm tam allemaal. Wat heb je nou aan een gigantische haaien film als er geen bloed vloeit? Ik had toentertijd iets zoals Piranha 3D verwacht, ook een mega foute film maar wel met ZIEKE gore. Men…daar zitten echt intens smerige kills in, love it.

2 likes

Ik ben twee keer geweest omdat het zo’n fijne film is om bij te relaxen. Gewoon lachen en domme dansmontages en leuke muziek en geweldige sets. Echt 10/10 escapisme en simpele humor. In het kader van self care sluit ik een derde keer niet uit. :woman_in_lotus_position:

5 likes

En met alle ā€˜ophef’ rond de film is feminisme for dummies wel nodig.

Heb gisteren interviews van castleden gekeken en het lijkt of Margot Robbie en America Fererra twee verschillende films aan het promoten. America had in elk interview een feminitische boodschap en bij Margot ging het vooral Barbie wereld, roze en outfits. Dit ligt natuurlijk ook aan de vragen die ze kregen, maar het viel op een gegeven moment op.

3 likes

Idd hij is voor mij echt de ster van de film haha

3 likes

Omg america ferrera is ugly betty :exploding_head:

7 likes

Ik ben het compleet met je eens. Deze film is de puurste vorm van zelfzorg. Ik kan heel slecht ontspannen maar ik ga morgen ook voor de tweede keer om gewoon 2u te genieten :grin:
Naast @Sedana en mij zaten 3 puberjochies die de film ā€˜vet lachen’ en ā€˜eigenlijk echt wel goed’ vonden en dat maakt me dan toch trots. Diepzinnig feminisme… nee, maar de generaties boven ons moeten nog leren dat een man ook zelf thee kan zetten, dus misschien eerst even over de breedte van de maatschappij een basis leggen :joy:

4 likes

Hahhaa ik vond het ook super ziek toen ik daar achter kwam. Ik ken haar van de serie superstore maar de belletjes hebben heel lang niet gerinkeld

3 likes

Over Barbie

Samenvatting

Mss is het al gezegd maar ik vond het niet zo inclusief. Ik vond het cringey dat er 1 dikke barbie was en dat de rest allemaal heel dun was, er zat zeg maar niet een paar maat 42 barbies tussen. En er was een liedje met een barbie in een rolstoel maar die had verder totaal geen rol. Het voelde voor mij echt als props/tokens.

1 like

Misschien heb ik het helemaal mis hoor maar was de film barbie niet gewoon bedoeld als een leuke vrolijke film en vullen mensen nu steeds meer in wat er ontbrak/beter zou moeten/ wat zij dachten hoe de film zou zijn etc. Heb het gevoel dat mensen hun verwachtingen veel te hoog zijn wat betreft de boodschap die de film zou moeten uitstralen ipv dat het een film is waarbij je kunt ontspannen/lachen.

Dit is overigens niet naar een iemand gericht maar lees het hier steeds vaker en ook op andere plekken.

8 likes