Filmtopic (Deel 1)

Al die discussies over Barbie :weary:

4 likes

Ja lol en nooit eens discussies over de inclusiviteit van welke andere film in de bios dan ook. Ik vind het jammer dat de focus lijkt te liggen op de gebreken in Barbie, alleen omdat het een ā€œā€œfeministischeā€ā€ film is (wat het niet eens is - het is een… film over Barbies… die gelukkig is geregisseerd door een vrouwelijke regisseur die eens als moraal van het verhaal heeft gepraat over het patriarchaat in plaats van liefde die alles overwint of elk ander veelvoorkomend onderwerp ook), waardoor de lat zoveel hoger lijkt te liggen dan voor welke andere film ook.

29 likes

Ja dit. Voor een super diepzinnig feministisch inclusief verhaal ga je niet naar Barbie, lijkt me.

1 like

Wel naar greta gerwig, daar komen de hoge verwachtingen vandaan denk ik.

4 likes

Ik ben afgelopen week ook eindelijk naar Barbie en Oppenheimer geweest (kon niet eerder omdat ik op vakantie was) en vond ze allebei tof! Barbie vond ik echt heel erg leuk, en ben het hier heel erg mee eens

En Oppenheimer vond ik ook echt een sterke film, was van tevoren een beetje bang dat het een lange zit zou worden maar heb eigenlijk de volledige runtime geboeid gekeken

2 likes

Afgelopen weekend keek ik de film ā€˜They cloned Tyrone’ op Netflix. Ik vond het een onverwacht vermakelijke film! Super raar ook, maar ik houd daar wel van.

4 likes

Begin 20? Echt niet. Net uit de luiers man

1 like

Over andere films zijn we al tevreden als ze überhaupt de bechdel test doorstaan :sob:

2 likes

Over Barbie:

Ik had vooraf geen idee waar de film over ging en had totaal gemist dat er een feministisch tintje aan de film zou zitten. Ik dacht dat het een luchtige/grappige film zou zijn zonder echte boodschap. En dat had ik ook helemaal prima en passend gevonden. Persoonlijk vind ik het ongelooflijk slim hoe deze film gemaakt is. Ze hebben de feministische kritiek op Barbie (Barbie als onrealistisch schoonheidsideaal en bevestiging van stereotype vrouwbeeld) weten om te draaien en er een soort woke genoeg film van gemaakt (maar niet te zwaar waardoor het brede publiek het ook nog leuk vindt) zodat Barbie weer een paar jaar mee kan. Denk dat Mattel de grote winnaar is :grin:.

5 likes

Zijn er in de afgelopen week nog mensen naar een ochtend-/middagvoorstelling van barbie geweest en waren er veel (vervelende) kinderen?

Ik ben maandag naar de middagvoorstelling geweest en dat was prima (waren wel kinderen).

1 like

Ben naar de ochtend voorstelling geweest (10:50) afgelopen maandag en er waren geen kinderen in de zaal. Overigens ben ik een beetje meh over de film. Waarschijnlijk om dat iedereen zo enthousiast is dat ik torenhoge verwachtingen had. Dat kan geen enkele film waar maken.

Vond trouwens dat iedere vrouw zich wel heel vrouwelijk kleden/presenteerde wat logisch is want Barbie is hyper feminien. Maar daardoor wordt het beeld hoe een vrouw uit ziet ook heel eenzijdig (terwijl we in allerlei soorten, maten en uitingen tegenkomen). Alleen het tienermeisje droeg wat stoerdere kleren. Maar naar mate ze in barbieland verbleef conformeerde ze zich aan de Barbie look.

Het is een aardige film. En als je legally blond geweldig vind, zou je de Barbie film ook leuk vinden. Er is in elk geval genoeg om over de film te praten.

Een mannelijke collega: ik vond het jammer dat Barbie niet ging over hoe moeilijk het is om een mens te zijn, want de problemen in de film hebben mannen ook mee te maken. En ik vond haar rant in het midden van de film irritant en belerend over kunnen.

Andere collega: kut he, gewomansplained worden :joy:

17 likes

Is het hier al gegaan over the sound of freedom? Ik wil hem gaan kijken denk ik, maar ben een beetje bang voor een mentale fuck up

1 like

Viel wel mee!

1 like

Ik was laatst om 23:00 om aan kinderen te ontsnappen maar het waren er echt verbazend veel. En allemaal natuurlijk moe en dus vervelend.

2 likes

Wtf, ik vind 23 voor mezelf al te laat.

3 likes

Ik heb Barbenheimer nu ook voltooid, gisteren naar Oppenheimer geweest. Vond hem heel goed gemaakt en geacteerd. Was bang dat het een hele lange zit zou zijn, maar die drie uur waren echt zo voorbij

3 likes

Heb alle spoilers over Oppenheimer vermijd, / vermeden lol vanavond eindelijk naar de film omdat m’n vriend het per se op het juiste doekformaat wilde zien. Ik hoop maar dat ik lang genoeg geconcentreerd kan blijven. Zin in wel, kan ik eindelijk alles erover teruglezen

Edit worth the wait!!

1 like

Het is wel een totaal andere film dan tenet

3 likes