Beetje mosterd na de maaltijd maar ik ben gisteren naar a haunting in Venice geweest. Ik zou het zeker aanraden om er naartoe te gaan als je van whodunnit films houdt. Ik heb een paar opmerkingen over de film maar die zet ik wel even in een spoiler
Samenvatting
Ik was al bekend met het verhaal, dus ik wist wel wie de moordenaar was. Het is wel losje gebaseerd erop, dus de slachtoffers en motief verschillen. In het origineel was het eerste het een irritant kind dat eraan ging. Die verdronk in het water waar de appels in dreven. Wat logischer is, want Hercule. Poirot inde boeken heeft ontzettende smetvrees. Die zou echt niet voor de lol zijn kop in het water gooien. Verder een paar dingen die mij opvielen
- Waarom Venetië? Die katholieke daar zouden echt niet zo’n heidens feest als Halloween vieren. Maak er dan Carnavale van als het per se in Italië moet. Of anders Amerika. Engeland kan ook nog. Dan maak je de gastvrouw een Amerikaanse dollar princess van.
- Ariadne zou never nooit Poirot naaien.Ariadne heeft Agatha Christie op zichzelf gebaseerd. Een schrijfster die vooral op haar ‘vrouwen instinct’ werkten broodnuchter is qua spiritualiteit. Zij suggereert vaak dingen, die later blijken te kloppen (ze heeft alleen niet door hoe. Alleen de conclusie).Ik ben wel blij dat ze Amerikaans is in de film, want ik denk dat Tina Fey geen Brits accent kan nadoen
- Love Michelle Yeoh.