Filmtopic (Deel 1)

Ik dacht juist heel even dat het een vervolg was op de Before trilogie (before sunset,
Sunrise etc) dus was eerst ook erg in de war over het thema

2 likes

Misschien nog een leuke tip. Je kan nu thuis een aantal films streamen die op het Nederlandse filmfestival draaien. Je betaald dan per film. Je moet wel snel zijn want ze staan er een dag op en de volgende dag weer anderen.

Dumb Money net gezien, vond het een leuke film! 0.0 verstand van de beurs en aandelen maar ook niet per se nodig.

1 like

Toevallig Aftersun ook net gezien

Toen ik de film uit had dacht ik aan een scene aan het begin waar ze 's avonds aankomen bij het hotel en er niemand is bij de receptie. Hij wil dan de trap oplopen naar boven, bedenkt zich halverwege de trap en draait zich om naar haar, zij zegt dan ‘ik red me wel’ en dan loopt hij wel weg die donkere trap op en dan zie je haar daar zo helemaal alleen zitten :cry: Ik vond het echt een super goede film. Ook zo sterk dat je nadat je de film hebt gekeken zelf ook gaat terugdenken aan de scenes en proberen er iets in te vinden net als Sophie doet.

1 like

Ook net gezien maar vond 'm echt kut :stuck_out_tongue: maar snapte er ook niet zo veel van en had iets meer humor verwacht

1 like

Dat laatste had ik ook inderdaad! Vond het niet echt een comedy. Maar wel een goede film en kreeg helemaal zin om aandelen te kopen :joy:

Aaah daarnet had je The Shop Around the Corner op BBC Two. Geweldig!
Echt jammer dat je hier in Nederland niet veel waardering voor klassieke films hebt

3 likes

Ik was ook van plan om deze te gaan kijken maar was helaas niet op tijd thuis. Vorig jaar had ik een periode een soort van obsessie met You’ve got mail (het is me nog steeds een mysterie waarom, ik vind het helemaal niet zo’n goede film :joy: ik denk de sfeer en een soort jaren 90 zorgeloosheid/totaal onrealistisch leven aan de upper west side van NY sprookje) en ik wil deze al zo lang graag zien.

4 likes

TAKE THAT BACK! You’ve Got Mail is geweldig! Vooral nu het zo herfstig weer is. Grote kop thee en dan dromen bij die kinderboekenwinkel.

9 likes

Fox. F-O-X.

2 likes

Ik kijk nu “No one will save you” op Disney+ Een SciFi/Horror. Veel goeds over gehoord.
Tot nu toe heb ik werkelijk geen idee waar ik precies naar zit te kijken, echt een WTF film, maar ik vermaak me prima.
Heeft iemand deze al gezien en wat zijn jullie theorieën?

EDIT: Echt een superspannende, vrij onvoorspelbare film. Aanrader voor als je f van ilms als “Signs”, “A quiet place” en een vleugje Twin Peaks WTF houdt :grin:

4 likes

Vanmiddag The Creator gezien. Een oké film, maar niet vernieuwend.

Typisch verhaal. “AI slecht” “Schietgrage Amerikaanse bad guys” “Boze man die voor een kind moet zorgen en er uiteindelijk van gaat houden.”

2 likes

Zie net dat de #1 trending film op Netflix een Delta Goodrem film is, hoe random?
Ik vind haar echt een geweldige artiest maar ik heb zo’n vermoeden dat die film echt ruk is
die titel alleen al.
Iemand die het gezien heeft?

2 likes

Nee, maar ziet er heerlijk uit om tijdens zo’n regenachtige dag te kijken

1 like

En om vervolgens bij in slaap te vallen zodat je het niet hoeft te zien

1 like

Ik open net dit topic en wil hier nog even op reageren want ik vond deze film zo fucking goed en mooi, maar dus ook zó raak en pijnlijk en verschrikkelijk om te zien dat ik ‘m denk ik nooit meer opnieuw kan kijken

Doet al pijn als ik er aan denk

4 likes

Mijn Pathé abbo eindigt na morgen en ben oprecht verdrietig :broken_heart:
Ik heb niet de financiële middelen om een nieuw abbo aan te vragen. Er zijn gelukkig vaak genoeg acties voor losse kaartjes her en der (ah, rente punten winkel, Kruidvat etc) dus dat is wel chill. Maar tóch is dat anders

1 like

Hebben jullie tips voor een leuke film ook geschikt voor een puber met een japans tintje?

1 like

Heb The Virgin Suicides gekeken, stond al lang op m’n lijstje. Vond het een bijzondere en goeie film maar had echt van begin tot eind een knoop in m’n maag
wat een karakters allemaal zeg.

7 likes

Wat moet ik me bij een Japans tintje voorstellen?

1 like