Filmtopic (Deel 1)

Dat het onderwerp japan terugkomt in de film!

Of aanraders voor japanse film mogen ook, maar geen anime!

Misschien 37 seconds? Ik weet niet hoe oud de puber in kwestie is haha dus lees vooral even de IMDb info door. Als je met een leuke film een simpele blije film bedoelt zou ik hem overslaan.

Met Japanse films moet ik meteen denken aan Tokyo Story, Hiroshima mon amour, Seven Samurai maar die zou ik allemaal niet meteen aanraden om te kijken met een puber.

Misschien Isle of Dogs? Of The Last Samurai, of Lost in Translation? Dat zijn wel Westerse films die Japan ‘gebruiken’, niet bepaald authentiek en dat zou ik in gedachten houden, maar misschien wel leuk om te kijken?

Hmm lastige, want ik kijk niet veel Japanse films. Once Upon a Crime (netflix) staat wel op mijn watchlist, maar weet niet of dat iets is.

We hebben toch 1 horror anime gekeken en kijken nu the davinci code :sweat_smile: of nouja ik, want mijn zusje is in slaap gevallen

3 likes

Ik heb net The Creator in de bios gezien en ik vond m zo leuk 🥹 echt niet mijn genre normaal gesproken. Maar vond hem zoo meeslepend. En emotioneel, zwaar gejankt. Nu nog rode ogen. 8.0/10.

2 likes

Ik ben juist niet omvergeblazen door the creator. Ik had er geen trailer van gezien (doe ik zelden tot nooit), maar vond de poster echt enorm mooi vormgegeven. Dat vond ik tevens ook het beste van de hele film :joy:
Het idee van AI tegen de mensheid kan een super goed concept zijn, maar ik vond het slecht uitgevoerd en behoorlijk cliché matig

1 like

Ik heb gisteren the Butterfly Effect gezien maar ik vond het eigenlijk de hoge Imdb score niet waard? Leuk concept (timetravel) maar veel onlogische dingen en acteerwerk vond ik ook wel aardig maar niet heel goed ofzo?

1 like

Toen die net uit was was het heel cool allemaal, maar inmiddels behoorlijk gedateerd. Die hoge waarderingen zijn echt tijdgebonden (vind/denk ik).

6 likes

Heb vanochtend Nowhere gekeken op netflix, staat nu in film top 10. Vond het wel een mooie film. Ik vind wel snel films mooi dus ik weet niet of het iedereens smaak is :grimacing:

Idd, het is totaal niet bijzonder. Bepaalde elementen kun je in betere films met robots vinden.
Het voelde als Logan, maar dan met robots.

2 likes

Helpt misschien dat ik zulke films normaal niet kijk! (Ik weet niet wat Logan is).

Ik vond het echt leuk, en cliché vind ik vaak ook niet erg in bepaalde type films. Net zoals romcoms die zijn ook cliché maar nog steeds leuk.

Wilde precies dit zeggen ! Heb de film iets van 20 jaar geleden gezien (omg ben echt oud :grimacing:), maar toen was het echt vernieuwend. Er waren blijkbaar ook 2 eindes in omloop, wat het ook apart maakte

6 likes

Ik ben in de pauze van The Creator naar huis gegaan haha, vond er maar weinig aan dus had meer zin thuis mn serie te bingen.

Net To Walk Invisible gekeken. Erg mooie BBC film over de Brontë zussen. Zeker een aanrader als je in hun leven geïnteresseerd bent.
Had wel wat meer over hun schrijfavontuur willen zien.

Ben dus vandaag naar Dogman geweest en jouw vergelijking is gewoon 10/10. Wat een verrassing deze film zeg, vind eigenlijk dat deze veel te laag op IMDB en Letterboxd krijgt. De hoofdrolspeler is echt zo goed in deze rol. Was echt van begin tot eind geboeid, zelfs al ging het soms alle kanten op.

Hij kon echt je aandacht vasthouden, echt een mooi bijzonder gezicht ook. Kan het niet eens uitleggen, maar je bleef kijken.

Edit: de tag is weggevallen, maar ik reageerde op @Neusklem

5 likes

Ja hij is tof hè!! Echt wel een unieke film welke je bij blijft. Mooi ook dat mijn iets wat bijzondere omschrijving toch 10/10 bleek te zijn :joy:

2 likes

Bedankt voor de tips! Ik voeg Dogman en The Creator toe aan mijn lijstje

Ik heb gisteravond Past Lives gekeken en mijn god heb echt zitten janken op het einde. Wat een film, zo mooi en stil met een hele sterke opbouw. Heeft iemand 'm hier gezien?

2 likes

Ja daar wil ik graag heen, maar die draait hier vanaf 5 oktober. Ben benieuwd!

Ik wilde laatst naar unruly, leek me heel mooi, maar die draait hier al niet meer? En verder vind ik het aanbod nu meh.

Ja, eens. Ik wou vanmiddag naar de film, maar de enige keuzes zijn Jean du Barry of Empire of Light. Beiden maken me niet mega enthousiast als ik de reviews moet geloven.

In mijn ‘eigen’ bios draaien ook veel minder films dan de Pathé wat verder, snap echt niet waarom.

1 like