Filmtopic (Deel 1)

Net naar Killers of the flower moon geweest en ik vond het echt een goede film! Het voelde alsof ik een boek aan het lezen was. Vond het echt een sterke film. Mijn moeder naast me was wel 6 keer in slaap gevallen.
Het is wel een langzame, trage film, maar dat heeft me totaal niet gestoord. Thuis had ik wel mijn aandacht verloren dus blij dat ik deze in de bios heb gezien want hele goede film. En vond het acteerwerk overtuigend want heb echt boos en gefrustreerd in die zaal gezeten.

Oh en ik vind de trailer van Napoleon echt een kunstwerk zo goed dus ben echt benieuwd naar die film ook!

5 likes

Draait die al in Nederland?

Ik heb hem ook gister gezien, ik was onder de indruk! Wel heel lang, en er zat een pauze in! Wist ik niet van te voren en haalt je een beetje uit het verhaal maar wel fijn om even naar het toilet te kunnen. Super goeie cast, mooie set, goed verhaal. Ik vond de actrice die de vrouwelijke hoofdrol speelt echt onwijs goed.

4 likes

Ik had geen pauze en mn popcorn was vies :skull: wel goeie film though

Ik ben nu Léon aan het kijken en ben denk ik op driekwart maar vind het echt vet awkward om naar te kijken. Natalie Portman was 12/13 ofzo tijdens deze film en vind dat ze echt vet geseksualiseerd wordt en die hele relatie tussen hen is zo :smiling_face_with_tear:.

Ik vond het ook een goeie film! Schreef hierboven mijn review na bekijken, maar ben het toch ook wel heel eens met de kritieken vanuit de Osage community zelf:

Hoewel ze zeker ook wel blij zijn met de poging van Scorsese om hun verhaal goed neer te zetten.

Ik had tijdens het kijken zelf bijv wel moeite met hoe menselijk/positief Leonardo’s rol op sommige momenten werd neer gezet terwijl het afschuwelijk was wat hij deed, zowel waarom hij met haar was getrouwd als de daden erna

2 likes

Eens! Moest het wel echt even verwerken ondanks je niet echt iets ziet. Ben benieuwd naar je aanmerkingen.

Ik vond het een heftige film in ieder geval.

Ja klopt. Ik kan die film helemaal niet meer kijken sinds ik dit weet:

Van Wiki:
Besson’s second wife was actress and director MaĂŻwenn Le Besco, whom he started dating when he was 32 and she was 15.[25] They married in late 1992 when Le Besco, 16, was pregnant with their daughter Shanna, who was born on 3 January 1993.[26] Le Besco later claimed that their relationship inspired Besson’s film LĂ©on (1994),

Ja ik las dit dus ook in de research die ik na de film deed, echt goor. Hij heeft gewoon een film gemaakt van zijn eigen fantasieën.i

Ja

3 likes

Yesss

6 likes

Net Quiz Lady op Disney+ gezien. Begint een beetje traag, maar is daarna lekker kijken. Vooral Sandra Oh was geweldig als gekke zus.

1 like

Vandaag Hardcore never dies gezien, en ik vond hem echt verrassend leuk. Leuk die beelden ook van Rotterdam (zag m’n eigen huis nog voorbij komen).

Biosgeluid ook wel essentieel voor de beleving haha.

12 likes

Ohh ja hier wil ik ook graag heen! Denk dat ik aanstaand weekend ga, ben heel benieuwd

2 likes

OMG OMG OMG! IK HEB NET THE MARVELS GEZIEN!
Luister niet naar de mannen, want deze film is voor de girlsss!

Kate Beeeeshop is terug! En X-Men!!! Ik ben happyyyy!

5 likes

Ok, prima dan sleep ik mezelf toch naar de bios vanavond haha. Ik had helemaal geen zin, maar nu moet ik wel

1 like

Ik heb deze al drie keer gezien sinds hij uit is, vind hem echt prachtig. (Ik had zelf het boek nog niet gelezen.)

Ik vond het goed geacteerd, overtuigend en al met al raakte de film me erg. Het einde vond ik ook erg indrukwekkend, ik weet niet, het pakte me telkens weer. Ik merkte ook steeds dat de zaal ook even ‘van slag’ was door het einde. Het nummer bij de aftiteling vond ik ook heel mooi en passend.
Ben héél benieuwd hoe jij m vindt!

1 like

Ik had ook echt lage verwachtingen door de slechte recensies (toen ik ging had ie zelfs een 5 op IMDB), maar viel me echt reuze mee. Gewoon hersenloos entertaining. Voelt een beetje als de humor die Taika Waititi had willen overbrengen met Thor Love and Thunder, maar dan wel succesvol haha

2 likes

Ben afgelopen zondag naar Alles is nog steeds zoals het zou moeten zijn. Ofwel Iedereen moet in therapie de film. Als je van slechte Nederlands romcoms houdt is dit prima. Maar je gaat je een potje doodergeren als je juist daar niet tegen kwam.

Ik was tenminste eventjes uit het verbouwingsgeluid van de buren, dus ik vond het daarom al een geweldige film.

3 likes